Jump to content


Photo

Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden

blue ray iso afspelen su

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 13 May 2012 - 11:22

Goedendag,

steeds meer komen er blue rays in omloop. De openpli met plugins kunnen hd films afspelen met mooi dts geluid erbij, dat gaat goed.
En afspelen van mkv bestanden ook sinds afgelopen december.

Echter: als je een iso bestand maakt van een blueray (ook als je die vanuti je camera hebt gemaakt) dan crasht de afspeler. Bij dvd - iso bestanden heb je dat probleem niet.
Mijn verzoek is dan ook of iemand kan kijken of er in de afspeler de ondersteuning van iso bestanden die vanuit blueray gemaakt zijn kan worden ingebouwd.

Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #2 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 13 May 2012 - 11:46

Bluray is nooit echt populair geweest als media opslag en zal ook nooit worden.
SSD zal hopelijk de opvolger worden zodat het betaalbaarder wordt.

Films komen wel op bluray uit maar deze zijn beveiligd en niet tot zeer moeilijk compatible met linux.
Heb je een 10MB (bluray) file om te zien wat voor file je wilt afspelen op de box.

Edited by Carl, 13 May 2012 - 11:47.

XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 May 2012 - 12:17

Als je filmpjes van je camera wilt kijken, kun je de m2ts files gewoon kopiëren naar de harddisk o.i.d. en dan speelt het gewoon af. Het is niet nodig daarvoor allemaal BluRay truken uit te halen.

Edited by Erik Slagter, 13 May 2012 - 12:17.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #4 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 14 May 2012 - 15:24

het gaat dus om het afspelen van een iso. een mt2s gaat inderdaad goed. als een mt2s afgespeeld kan worden, wat gaat er dan mis als het een iso bestand betreft?
Schijnbaar kan de speler het menu of initialisatie niet aan, kan inderdaad aan de beveiliging liggen ofzo.
Dit was dus een verzoek: afspelen lukt, misschien is het mogelijk om zodanig aan te passen dat een iso ook werkt.

Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 14 May 2012 - 15:29

Ik snap het probleem nog niet... de mt2s file haal je toch zo er vanaf... dan heb je die iso niet eens meer nodig?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 May 2012 - 16:17

Ja, dat is exact wat ik me bedacht!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #7 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 14 May 2012 - 16:55

Bluray is nooit echt populair geweest als media opslag
Films komen wel op bluray uit maar deze zijn beveiligd en niet tot zeer moeilijk compatible met linux.

Stierenpoep (bullshit).
Dat het niet standaard megeleverd is met Linux distributies, wilt niet zeggen dat je met vrij simpele handeling Bluray kan rippen.
Er is een heel handig programmaatje voor: MakeMKV
De beta hiervan is gratis te gebruiken, wel zodra er een nieuwe beta uitkomt weer updaten(door nieuwere versie er overheen te installeren.

Kant en klare Debian/Ubuntu varianten brokken vind je hier. Maar je zal waarschijnlijk toch gewoon deze handelingen moeten uitvoeren om de meest recente versie te gebruiken. En die werken gegarandeerd.(ik gebruik het hier op een oudere machine met ide Bluray burner.
Indien je op je Linux bak (debian based) makeMKV & VLC player geinstalleerd hebt, kan je met dit script Bluray afspelen (wel bluray hardware noodzakelijk natuurlijk).

Trouwens, welk OS speelt default wel Bluray af? OS-X ?

Verder zit er een Bluray player plugin in de combinatie OpenDreamBox2.0 & gemini3.2 (alleen voor onbeveiligde BluRay, die bv door cameras en OE2.0 BluRay burn functie gemaakt worden.)
Vraag isalleen, welke Bluray slimline sata brander wordt er gesupport door Linux 3.2 kernel (voor in je DM8000)

Edited by Jeroensky, 14 May 2012 - 16:59.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 14 May 2012 - 18:59

Ik ben er eigenlijk voor om bluray gewoon te boycotten omdat het een stom formaat is.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #9 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 14 May 2012 - 22:02

Ik snap het probleem nog niet... de mt2s file haal je toch zo er vanaf... dan heb je die iso niet eens meer nodig?

Ah dus we kunnen iso support wel uit de image gooien want we kunnen tenslotte ook gewoon een iso ergens rippen en de video_ts tree dan gebruiken.
Oh en misschien kunnen we dan ook support voor het afspelen van ts bestanden er wel uit slopen. je converteert het op een pc gewoon even daar dvd formaat of zo...

Sorry, maar kon het even niet laten :)
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 15 May 2012 - 06:23

Hoe rippen.... Ik dacht dat je gewoon mappen met files zag op bluerays (net zoals met DVDs).... Iso's krijg je juist als je ze op een bepaalde manier grabbed ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 May 2012 - 11:08

Ah dus we kunnen iso support wel uit de image gooien want we kunnen tenslotte ook gewoon een iso ergens rippen en de video_ts tree dan gebruiken.
Oh en misschien kunnen we dan ook support voor het afspelen van ts bestanden er wel uit slopen. je converteert het op een pc gewoon even daar dvd formaat of zo...

Het verschil is dat we op een dreambox of andere open stb helemaal licentie hebben om dvd's (c.q. BluRay disks) (encryptie...) af te spelen. Alles wat dus in de buurt komt van dvd's afspelen is dus mooi meegenomen lijkt me ;)

Het enige wat je kunt inbouwen is afspelen van unencrypted BluRay disks, hoeveel van die disks zouden er bestaan?

Ik vind zelf dat als je je films al "gratis" verkrijgt (want daar komt het natuurlijk meestal op neer) dat je best wel even nog "iets" van moeite mag doen om ze af te spelen. Even de m2ts files eruit vissen lijkt me niet echt veel werk.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 May 2012 - 11:10

Ik ben er eigenlijk voor om bluray gewoon te boycotten omdat het een stom formaat is.

Helemaal mee eens, hoe meer ik er over te weten komt hoe meer mijn nekharen overeind gaan staan. Wat een geblunder. Om te beginnen al het gebruik van transport files op een betrouwbaar medium, die je dan ook weer net gaat veranderen zodat ze niet meer compatible zijn. Wéér de fout van grafische subs ipv. tekst subs. Het is allemaal zo ontzettend onnodig gecompliceerd... En dan die beveiliging, die meer rekenkracht kost dan het decoderen van h264 in hd, maar vervolgens niet eens effectief is. Enz. enz.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #13 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 18 May 2012 - 12:12

Er zijn allerlei tooltjes voor allerlei dingen.
bv dvdfab maakt mooie mkv's en levert ondertiteling.
alleen is het in mijn geval heel praktisch om een iso van een complete blueray te maken en die zo af te kunnen spelen.
Heb je ook nog een leuk menu, diverse ondertitelingen en audiokeuzes zonder allerlei knoppen te hoeven bedienen.
Was zomaar een vraag of het erin gezet kon worden.
Als er al een mt2s bestand kan worden afgespeeld, moet het extra om de iso te openen en het menu te aktiveren toch mogelijk zijn?
Zonee: jammer en einde discussie.

Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 18 May 2012 - 14:28

Weet je wat het is, het hele bluray formaat (en dan heb ik het niet over de codecs of de m2ts files) is ontzettend (onnodig) complex en zou een één man maanden kosten om te implementeren. Het is uiteindelijk toch hobby-werk en je kunt er geen acht uur per dag aan besteden. De afweging is dan of die moeite afweegt tegen het "leuk" van de menu's van bluray's, terwijl ze nu toch al afspeelbaar zijn. Ik denk niet dat je veel ontwikkelaars er warm voor gaat krijgen daar zóveel moeite en tijd in te steken. Ik pas in ieder geval alvast.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #15 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 19 May 2012 - 00:35

kijk, dat is nu een goed argument.
ik wist niet of het veel werk zou zijn.
alleen liep de discussie een heel andere kant in.
Snap dat als het veel werk is niet gedaan wordt.
Meer vraag ik dan ook niet
tnx voor jullie input.

Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #16 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 11 February 2013 - 15:59

als pli de mkv's af zou spelen die je maakt met makemkv dan zou het inderdaad een optie zijn maar dat werkt "nog" niet.

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 11 February 2013 - 17:59

Wat is er zo bijzonder aan de mkv's die makemkv maakt? Zit er DTS-HD audio in ofzo? Want voor de rest is er geen enkele reden waarom het niet zou spelen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #18 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 11 February 2013 - 18:00

ja, dat is DTS-HD

Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #19 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 11 February 2013 - 18:05

Dts hd pakt hij dus niet begrijp ik?
Dus alle mkv's zonder dts HD zou hij wel moeten pakken? De ondertiteling pakt enigma niet he?

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: Graag ondersteuning voor blueray iso bestanden #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 11 February 2013 - 18:06

Kan je met dat mooie programma niet instellen dat je alleen normale audio kanalen in je mkv wilt, zoals ac3 en pcm? En dat als die er niet zijn, dat hij het even omzet? Lijkt me wel zo gebruikersvriendelijk ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users