Jump to content


Photo

Groen scherm bij opnames DM8000


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #21 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 17 May 2012 - 12:22

Het is niet eens een princype... Het kan simpelweg gewoon niet dat een skin in code rond zit te "poken",,,, en tevens gehele python routines zit te overschrijven...

Een skin moet van Enigma2 afblijven!!!!... En niet alleen skins ook Plugins. Dat moet onafhankelijk en dat kan!!!

En als er wat aan aangepast moet worden dan python code toevoegen... Sorry hier kunnen we niet aan beginnen en wie dat niet wil begrijpen heeft gewoon pech...

Jouw kwartje wilt niet vallen...

En NOGMAALS.... GlassHD heeft ergens een ipk neergezet die dit probleem niet meer heeft zover ik het begrepen heb... probeer deze eens eerst!!! Ik wacht al weken op een evaluatie hierover zodat ik hem misschien terug kan zetten op de feeds. En sorry degene die hem willen kunnen hem testen!!!

Edited by littlesat, 17 May 2012 - 12:24.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #22 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 May 2012 - 12:57

Ja, dat is natuurlijk evident: een skin mag nooit systeembestanden overschrijven. Doet ie dat wel dan valt ergens anders nog veel meer om wat de maker van de skin niet kan overzien. Dat is geen kwestie van principes, maar van logica.

Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #23 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 17 May 2012 - 13:59

Het barst van de principes, heel mooi, maar de realiteit is wat weerbarstiger. De gemiddelde gebruiker van een image zal het worst zijn of image bouwers, skin bouwers en/of DMM elkaar naar het leven staan. Die willen gewoon hun zelf gekozen image, plugins en skin gebruiken. Dat kwartje wil hier maar niet vallen :D


Je hoeft geen PLi te gebruiken toch?
Het is eigenlijk heel simpel, wij willen vooruitgang.
Dat jij dat niet wilt is echt je eigen probleem.
Trouwens, de skinmakers kunnen met die vooruitgang weer allerlei leuke nieuwe dingen maken.
Jij wilt dat niet, prima, maar loop dan niet het PLi-team af te zeiken.

Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 May 2012 - 14:55

@Anzo,

Het is gewoon heel simpel.

Zo'n skin maker verkloot wat door systeem bestanden te overschrijven. Waardoor jou box op zijn neus gaat als wij een update op zo'n bestand uitbrengen.

Waarna jij hier komt klagen. En dat zijn we zat. Als skin bouwers dit soort grappen uithalen dan zorgen ze maar dat hun code versie bestendig is, en zo niet dan moeten ze voor een kanaal zorgen zodat jij als 'slachtoffer' je beklag kan doen.

Wat ik niet begrijp is waarom jij vind dat wij de ellende van een ander moeten opruimen.

Als jij op je PC een pakketje installeert wat een systeem file overschrijft waarna je Windows om de haverklap een blauw scherm geeft, ga je dan ook bij Microsoft je beklag doen?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 17 May 2012 - 15:10

Tja....

Edited by littlesat, 17 May 2012 - 15:11.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #26 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 17 May 2012 - 15:49

Het barst van de principes, heel mooi, maar de realiteit is wat weerbarstiger. De gemiddelde gebruiker van een image zal het worst zijn of image bouwers, skin bouwers en/of DMM elkaar naar het leven staan. Die willen gewoon hun zelf gekozen image, plugins en skin gebruiken. Dat kwartje wil hier maar niet vallen :D


Heeft niets met het vallen van een kwartje te maken. Een skinmaker moet zorgen dat een skin geen 'schade' aan een image veroorzaakt. Een imagebouwer moet zich niet druk maken over de compatibiliteit met skin x,y of z.

Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #27 Anzo

  • Senior Member
  • 313 posts

+5
Neutral

Posted 17 May 2012 - 16:09

Dat menigeen hier niet leest, kan ik niet helpen. Ik heb 1. geen problemen met OpenPli en 2. geen problemen met de Glass skin. Bij mij werkt het allemaal prima. Ik duidde enkel op de manier waarop @riagom werd benaderd met haar probleem. Ik begrijp heel goed dat een skin een toevoeging moet zijn op een image en niets meer dan dat. Met realiteit bedoelde ik, dat leken, eenvoudige gebruikers dat niet zien of merken. Dan is het handiger om op een plezierige toon de melder een oplossing te bieden en eventueel een vergelijkbare skin aan te raden. In mijn ogen werd dat niet gedaan en dat is slechts een waarde oordeel van mij.

Nu zie ik mensen hier posten die mij eens haarfijn vertellen over mijn niet bestaande probleem, dat ik dan maar een ander image moet kiezen en denken daarbij misschien ook nog brownie points erbij te vergaren. Ik val niet aan of af, als je bovenstaande alinea wil begrijpen. Ik weet niet of tvpro nog als skin wordt aangeboden onder Openpli, maar dat zou misschien een alternatief kunnen zijn voor de melder van het probleem. Ik hoop dat ik nu wat beter begrepen word. Ik vind het niet prettig hoe bovenstaande leden mij bejegenen. Het kwartje zat in de manier hoe je elkaar aanspreekt en helpt.

Groet, André

:blink:


Re: Groen scherm bij opnames DM8000 #28 Sparbird

  • Member
  • 1 posts

+1
Neutral

Posted 18 May 2012 - 10:52

Bij mij deed zich geruime tijd het probleem voor dat bij het indrukken van de help-toets er altijd een groen scherm kwam. Ik bleef dus van die toest af en wachte op een update die dit zou verhelpen. Door de info in deze thread heb ik mijn BrushedAlu-HD vervangen door de Pli-HD en is het probleem opgelost. Dank hiervoor!


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users