Jump to content

Photo

OpenPLi 3.0: new alpha experimental images!

• This topic is locked This topic is locked
779 replies to this topic

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #701 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 24 August 2012 - 04:37

Ik ken nstream.xml niet, maar begrijp ik goed dat die bedoeld is om internet streams te kunnen toevoegen?
Zo ja, gebruik dan addstreamurl; die doet dat en werkt wel.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #702 djshorty

• Senior Member
  • 123 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2012 - 08:05

Ik heb regelmatig last van dat als ik dvd aan het kijken was dat de subtiteling door elkaar heen loopt en dat de vu+ duo spontaan reboot. Is hier een oplossing voor?
ik heb de box gisteren nog geupdate.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #703 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 25 August 2012 - 13:23

wat me ook opvalt is dat de box vaak niet de nl ondertitel kiest.
Terwijl ik dat toch wel ingesteld heb staan.. [ bij ondertitel ]
Kan ik daar iets aan veranderen??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #704 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 25 August 2012 - 15:21

Dat heb ik hier ook al gemerkt dat dat niet goed werkt.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #705 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 25 August 2012 - 17:45

En ik blijf steeds mijn taal omzetten naar nl..
Op de een of andere manier staat er steeds alles in het engels... [ volgens mij komt door de streams van webcammen.. ]
Kan ik daar ook wat aan doen ???
Of is dit iets wat 3.0 aangepast zou moeten worden..

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #706 Remi_4

• Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 26 August 2012 - 16:21

Weer eens geprobeerd, eerst een andere bootloader opgezet ( weet niet of dit de goede is).
En daarna opnieuw geflasht (3.0 van gisteren) ---> krijg daarna booting in het display en krijg nu het beeldscherm van de radio erop en een heleboel tekst erop en daar blijft het oplaatst op steken.
Helaas zijn de letters te kleine om te lezen.
Dus we zijn wel iets verder maar nog niet helemaal.

Wat doe ik verkeerd???
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #707 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 27 August 2012 - 06:16

als je op menu druk krijg je dan niks ?

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #708 Remi_4

• Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 27 August 2012 - 21:23

Nee hij reageert nergens op.
Weer terug ge flasht naar 2.1
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #709 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 29 August 2012 - 18:03

Nou de laatste image werkt gewoon goed hoor hier nergens last van ?

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #710 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 29 August 2012 - 22:55

Weer terug bij openpli. ;)

Ik had langere tijd OpenDreambox gebruikt met gemini 3.2 plugin en oscam. (epg is gruwelijk bagger bij oe2.0, en geen fastscan)

Na zo'n half jaar weer terug bij openpli.
Is ietwat handiger betreft updaten settings(hans), picons & oscam, watik bij oe2.0 & gp3.2 allemaal manueel deed.
Ik dacht ineens, goh die bdmv burning (bluray branden) en blindscan gebruik ik lang niet zo vaak als bv epg. (wat bij oe2.0 nog steeds niet goed werkt.)

Dus ben openpli3.0 na half jaar aan het herontdekken. (geen browser/hbbtv/bdmv/blindscan dus in openpli voor dreambox?)
Zijn er nog plannen voor BDMV burning in DVDburn plugin? Ik dacht dat het dmv opensourcetechnieken gaat.

Edited by J3r03n5ky, 29 August 2012 - 22:56.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #711 radxnl

• Senior Member
  • 1,527 posts

+57

Posted 29 August 2012 - 23:03

Niet dat ik weet, BD is zo ie zo vaag om te gebruiken, waarom het traag op een dure disk fikken als alle mediaplayer e.d netwerk, usb disk etc mogelijkheden hebben.
Er zullen vast een of twee apparaten te bedenken zijn die geen usb of netwerk hebben zijn maar dat weegt bijna niet op tegen de tijd die je in het testen enzo moet steken ;)

Groeten

Edited by radxnl, 29 August 2012 - 23:04.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #712 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 29 August 2012 - 23:11

Dat BDMV branden met DVDburn plugin gebeurt bij oe2.0 als achtergrond proces. Aangezien je de box niet geheel uitzet, is dit een prima optie voor als je een HD opname in identieke kwaliteit wil afspelen op een willekeurige huis tuin en keuken BluRay player (DVD player is geen HD, maar SD).
Duur is BD disc niet, en anders neem je BD-rewritable. kan je wissen en opnemen.

Edited by J3r03n5ky, 29 August 2012 - 23:15.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #713 radxnl

• Senior Member
  • 1,527 posts

+57

Posted 29 August 2012 - 23:16

Ja, dat zeg ik :)

Waarom op zo een rare disk branden als je het gewoon op usb ook kan doen ofzo. De meeste 'huis tuin en keuken' players die ik ken accepteren usb, sd, mmc etc. Dus eigenlijk laat je me nu mijn vorige post herhalen ;)

Op wat voor medium je het ook transporteerd, je hebt nooit Q verlies behavle als je het converteerd ofzo maar dat is hier nvt

Groeten

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #714 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 29 August 2012 - 23:22

Ja, dat zeg ik :)

Waarom op zo een rare disk branden als je het gewoon op usb ook kan doen ofzo. De meeste 'huis tuin en keuken' players die ik ken accepteren usb, sd, mmc etc. Dus eigenlijk laat je me nu mijn vorige post herhalen ;)

Op wat voor medium je het ook transporteerd, je hebt nooit Q verlies behavle als je het converteerd ofzo maar dat is hier nvt

Groeten

Er zijn nogal wat DVD/BluRay players die niks kunnen met *.ts files, en er zijn heel veel met alleen een optische driveals input, geen netwerk/usb oid. Zeker de gemiddelde players die in de meerderheid zijn bij de gemiddelde huishouden.
Vandaar dat ik dan voorkeur geef tot branden naar eenm universeel medium wat elke disc player ondersteund. BDMV heeft als voordeel dat HD kwaliteit van opname identiek blijft.

Edited by J3r03n5ky, 29 August 2012 - 23:23.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #715 radxnl

• Senior Member
  • 1,527 posts

+57

Posted 29 August 2012 - 23:25

Ok, fair enough :)

Ik weet iig niets van plannen om dit te implementeren, dus ik zou zeggen nee :)

Groeten

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #716 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,060 posts

+698
Excellent

Posted 30 August 2012 - 06:30

En als je die .ts gewoon renamed naar .mp4.....?

Edited by littlesat, 30 August 2012 - 06:31.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #717 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 30 August 2012 - 10:15

Betreft HD opnames:
Niet elke optische disc player met HD output (dus BluRay) support media player functies, dus een data dvd of bd-r met .ts danwel .mp4 werkt niet omdat het geen data disc inleest, laa tstaan dat het bepaalde container formaten ondersteund. Wel supporten ze allemaal BDMV. Alhoewel sommige oudere modellen geen BD-R supporten.
DVD is geen HD, vandaar dat het wel wenselijk is om HD kwaliteit te behouden, en op elke standalone HD capable optische disc player (BluRay) afspeelt.

Het is voor mij een lastige keus: goede EPG (OpenPli) of BDMV/HBBtv/blindscan , en epg via computer (OE2.0). En met goede epg bedoel ik, verder dan volgende programma. :lol:

Edited by J3r03n5ky, 30 August 2012 - 10:18.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #718 Remi_4

• Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 30 August 2012 - 20:54

Welke bootloader gebruik jij dan, of wil je die even hier bijzetten.
Kan ik het weer een keer proberen.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #719 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 30 August 2012 - 21:46

Betreft HD opnames:
Niet elke optische disc player met HD output (dus BluRay) support media player functies, dus een data dvd of bd-r met .ts danwel .mp4 werkt niet omdat het geen data disc inleest, laa tstaan dat het bepaalde container formaten ondersteund. Wel supporten ze allemaal BDMV. Alhoewel sommige oudere modellen geen BD-R supporten.
DVD is geen HD, vandaar dat het wel wenselijk is om HD kwaliteit te behouden, en op elke standalone HD capable optische disc player (BluRay) afspeelt.

Het is voor mij een lastige keus: goede EPG (OpenPli) of BDMV/HBBtv/blindscan , en epg via computer (OE2.0). En met goede epg bedoel ik, verder dan volgende programma. :lol:

misschien moet je eens een andere box overwegen als dat past binnen je dagelijks gebruik?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #720 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 31 August 2012 - 05:52

Welke bootloader gebruik jij dan, of wil je die even hier bijzetten.
Kan ik het weer een keer proberen.

http://git.et-view-s...-bootloader.zip

Groetjes Cobus R

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users