Jump to content

Photo

Settings in tar.gz met Dream up?

• Please log in to reply
24 replies to this topic

Re: Settings in tar.gz met Dream up? #21 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 31 May 2012 - 10:51

Dat moet je niet tegen een unix-veteraan zeggen :D Zonder de "min" is de oorspronkelijke en voor zover ik weet nog steeds de geprefereerde schrijfwijze.

Kijk even naar de post 1 hoger, daar staat exact zoals ik het altijd gedaan heb, maar zoals je weet zit nu alles in Github.

Re: Settings in tar.gz met Dream up? #22 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 31 May 2012 - 10:53

Het makkelijst is om eerst eens een IPK uit te laten pakken in /home/root je ziet dan meteen de structuur e.d.

En dat gaat weer het makkelijkst met 7-Zip.

Re: Settings in tar.gz met Dream up? #23 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 31 May 2012 - 11:02

Ik heb het even nagekeken op de dm8000 zelf.

Zowel met als zonder - zijn toegestaan (net als bij alle andere tar-implementaties). De manual page zegt wel "met min" dus kennelijk is dat tegenwoordig wel geprefereerd.

De reden dat het fout gaat, is dat de tar in dezelfde directory wordt gemaakt als waar de files staan. De posix en gnu tar hebben daar geen moeite mee, maar de tar van busybox kennelijk wel. Waar de busbybox-versie ook niet meer om kan gaan is de 'f' optie tussen de andere opties (andere tar's dus ook wel).

Om het werkend te maken moet je er dit van maken:

cd /tmp
tar -cvz -f test.tgz -C /etc/enigma2 .

Je zou in principe ook dit kunnen doen:

cd /
tar -cvz -f tmp/test.tgz etc/enigma2

Het nadeel daarvan is het pad etc/enigma2 in de tar terechtkomt, dat lastiger met ergens anders uitpakken. /etc/enigma2 in de tar precies zo opnemen is al helemaal niet verstandig, maar bijvoorbeeld de tar van gnu maakt daar dan ook zelf al etc/enigma2 van.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Settings in tar.gz met Dream up? #24 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 31 May 2012 - 11:02

Of met het commando pakuit <package-name> van de opkg-tools ;)

Re: Settings in tar.gz met Dream up? #25 BertjeBert

• Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2012 - 07:45

@ Henksat: Ik ben de stappen gevolgd en het is eindelijk gelukt. Bedankt Henksat. Nu kan ik weer een stuk verder met de panel.

@All: Jonges bedankt voor de hulp, ik heb er weer een hoop van geleerd en ik denk dat ik nog vaker met vragen ga komen die voor jullie misschien een makkie zijn.

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users