Jump to content


Photo

De nieuwe Vu+ Duo 2


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 12 June 2012 - 21:31

Hallo,

Ik zat op internet te zoeken naar info over de nieuwe Vu+ Duo 2 en vond het volgende:


Posted Image


De specificaties zouden zijn:

[pre]
Processor Broadcom 7424
Processor type 1.3 GHz (3K + DMIPS)
Display Color TFT LCD graphic VFD Display 256×64 Pixels
Memory Controller Dual 32-bit DDR3
Memory 1 GB
SATA/eSATA 1x / 1x
Internal Hard Drive 2,5 – 3,5″
Linux Kernel 3.x Yes
RAM 2 GB
Tuner fix/plug - / 2x
PiP/Bild in Bild SD/SD H/W PIP
PiP/Bild in Bild HD/HD H/W PIP
Playback of HD (720p) Xvid/AVI – contents Yes
Loop tuner Yes
Number of optional USB tuners 2
Cooler / Fan active / -
Remote Control Universal (Sat/TV)
Common Interface 2
Smartcard Reader 2
USB 2.0 2+1
Image/Firmware via USB Yes
Flashing query Yes
HDMI 1
Lan/WLan 100Mbit / Optional via USB
HDMI CEC Control Yes
Dolby Digitla Plus Yes
3D Mode (Side by Side / Top & Bottom) Yes
3D Themes Yes
Blindscan Yes
WebBrowser Yes

[/pre]

Sodemieters, wat ziet dat ding er sjiek uit!

Edited by Zuppelan, 12 June 2012 - 21:32.


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #2 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 12 June 2012 - 21:50

http://openpli.org/f...olo2-confirmed/

Ziet er veel belovend uit specs zijn geweldig.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #3 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 12 June 2012 - 23:53

http://openpli.org/f...olo2-confirmed/

Ziet er veel belovend uit specs zijn geweldig.


Ik zou weleens willen weten hoe het zit met de schijnode VU-plus decoders die na een flash in coma geraakt zijn.
Persoonlijk ken ik al 2 klanten met zo 'n probleem en VU gaf me te kennen dat ze het probleem kennen en dat we
geduld moeten hebben. Hierna hoorde niemand meer iets van VU.
Er schijnt een probleem te zijn met de bootloader die fout overschreven kan worden waarna je de decoder kunt weggooien. Een methode om de boot je JTAGgen is niet bekend.
Een ROM gedeelte voor een stukje boot had beter geweest zo heb ik me laten vertellen.
Hoe het zit met de nieuwe decoders? Persoonlijk koop ik dus nooit meer iets van VU als het door een stukje software
onbrukbaar wordt en VU geen respons geeft naar de klanten.
Morgen ga ik naar keulen en als het lekker druk is ga ik ze er eens naar vragen.

Edmund

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #4 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 June 2012 - 10:01

Tjah eh... als ik het BIOS van m'n PC verkeerd flash dan doet 'ie het ook niet meer en dan moet je ook maar hopen dat er een procedure is om te herstellen. Op m'n werk is het dagelijkse praktijk dat er borden (dure serverborden vaak) op deze manier terug gestuurd moeten worden, ondanks dat we de recovery-procedures kennen en een ROM-programmer hebben staan. Als een flash mislukt dan is het devies: Bidden.

Ik denk niet dat dit een specifiek argument tegen Vu+ is, ook al zou het mooi zijn als een fabrikant hier voorzieningen voor heeft. Dit soort zaken zijn ideale onderwerpen om te behandelen in een servicemanual, zoals die vroeger voor ieder stuk consumentenelektronica beschikbaar was. Tegenwoordig zijn servicemanuals helaas een zeldzaamheid :(

Edited by Zuppelan, 13 June 2012 - 10:01.


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 June 2012 - 11:01

Hoe dan ook, deze mooi specs zijn nauwelijks aan vu+ aan te rekenen, bijna alles is dankzij de broadcom 7424, bedank die gasten maar.

Als ik even vergelijk met de specs van de vu+ultimo, dan is het enige verschil
- hd pip (wel een sterke zet overigens, van broadcom, eindelijk)
- een tuner minder (!)
- lan via usb (!) (?)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 June 2012 - 11:30

Hoe dan ook, deze mooi specs zijn nauwelijks aan vu+ aan te rekenen, bijna alles is dankzij de broadcom 7424, bedank die gasten maar.

Het is toch bij alle STB's zo dat de specs in belangrijke mate door de gebruikte chipset bepaald worden?


Als ik even vergelijk met de specs van de vu+ultimo, dan is het enige verschil
- hd pip (wel een sterke zet overigens, van broadcom, eindelijk)
- een tuner minder (!)

Of je zet er een (of twee??) DUAL-tuners in.

- lan via usb (!) (?)

Wat bedoel je daarmee?

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #7 Satlover

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 13 June 2012 - 11:40

Volgens mij wordt er Wlan via USB bedoelt
Samsung ES8000 TV met CI
VU+DUO HD PVR (320 GB hdd) OpenPli: 3.0 Skin: HD-Pli
SAB Ultimate HD
SAB Ultimedia 8000 HD
Dreambox 500+
All on : 4x SAB DiSEqC 4/1 switch - 4x Universal Quad LNB (13.0E/19.2E/23.2.E/23.5E/28.2E) -Visiosat Bisat HD.
Apple Air and iPad, LG NAS.

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 June 2012 - 11:50

Volgens mij wordt er Wlan via USB bedoeld

Hmmmm, de brochure spreekt over 'built-in Wi-Fi'.

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #9 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 13 June 2012 - 11:59

Wat een lelijk box is de vu+ duo2 afstandbediening was net zoals vu+ ultimo onhandelbaar :(
Lijkt wel dat iemand heeft gezegt doe er een elcheapo display bij. In de hoek hebben we nog ruimte vrij.

Bij stand VU+ wilde ze de display functionaliteit niet laten zien en bij stand van satco kon je er een beetje met spelen.
De display is super traag met laden van de plaatje. :wacko:

Ze gebruiken nu trouwens opera als webbrowser (hetzelfde als xtrend)
De browser funktioneerde nog niet goed het was nog in heel erg alpha stage.

Helaas konden ze niet zeggen of opera ook op de oude modellen komt.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #10 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 June 2012 - 12:21

Als ik even vergelijk met de specs van de vu+ultimo, dan is het enige verschil


Die BCM7424 zou 1080p60 kunnen, en MPEG SVC om het ook praktisch te kunnen gebruiken:

http://en.wikipedia....le_Video_Coding

... alsook transcoding om het kijken via een ander apparaat mogelijk te maken. Die BCM7424 is dus wel degelijk een stuk krachtiger en inderdaad het voornaamste onderscheidende functie ten opzicht van de huidige ontvangers.

Je kunt dat op twee manieren interpreteren: Enerzijds kun je stellen dat alle huidige ontvangers min of meer in mogelijkheden gelijk zijn omdat de chipset hetzelfde is en bestond het onderscheid voornamelijk uit de tuners het schermpje voorop en de afstandsbediening. Deze Duo2 een volgende generatie chipset en heeft dus werkelijk wat nieuws te bieden. Anderzijds kun je stellen dat Vu+ niet de enige is die een BCM7424 op een printplaat kan solderen. Andere fabrikanten zullen volgen en deze ontvanger is er eentje in een lange reeks die nog zal volgen.

Er staat overigens niet dat de LAN via USB gaat, maar de draadloze LAN via USB gaat, zoals we gewend zijn.

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 June 2012 - 12:41

Ja helemaal gelijk, niet goed gelezen.

En inderdaad, ik ben nooit zo onder de indruk van hallelujah-folders van fabrikanten van stb'en. Het enige waar ze trots op kunnen zijn is dat ze de eerste (?) zijn die die SoC gebruikt.

Gezien onze eerdere ervaringen met VU+ vermoed ik overigens dat lang niet alle features van de SoC beschikbaar komen c.q. correct beschikbaar komen. Dat is dan wel weer iets waar een stb-fabrikant zich in kan onderscheiden.

Overigens, waren dit niet die dozen waar xbmc op ging draaien?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 June 2012 - 12:45

afstandbediening was net zoals vu+ ultimo onhandelbaar

Ik hoop inderdaad niet dat ze dat vreselijke ding erbij gaan leveren......


Wat een lelijk box is de vu+ duo2
Lijkt wel dat iemand heeft gezegt doe er een elcheapo display bij. In de hoek hebben we nog ruimte vrij.

Bij stand VU+ wilde ze de display functionaliteit niet laten zien en bij stand van satco kon je er een beetje met spelen.
De display is super traag met laden van de plaatje.

Ik heb begrepen dat het een pre-productiemodel is: zowel de hard als de software zal dus nog wel wat veranderen. Zo gaat dat toch altijd met dit soort demonstraties.

Ze gebruiken nu trouwens opera als webbrowser (hetzelfde als xtrend)
De browser funktioneerde nog niet goed het was nog in heel erg alpha stage.

Zelfde verhaal.........

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #13 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 June 2012 - 12:46

Overigens, waren dit niet die dozen waar xbmc op ging draaien?

Nee: dat wordt een aparte lijn die onder een andere merknaam wordt uitgebracht. Op deze ontvangers gaat gewoon E2 draaien.

Edited by SatKiekerd, 13 June 2012 - 12:47.


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 June 2012 - 12:48


Overigens, waren dit niet die dozen waar xbmc op ging draaien?

Nee: dat wordt een aparte lijn die onder een andere merknaam wordt uitgebracht.

Ieuw!!!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 June 2012 - 12:53


Overigens, waren dit niet die dozen waar xbmc op ging draaien?

Nee: dat wordt een aparte lijn die onder een andere merknaam wordt uitgebracht. Op deze ontvangers gaat gewoon E2 draaien.

Ik weet niet of dat http://prismcube.com/ gaat worden, maar het geeft in ieder geval een idee.

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #16 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 13 June 2012 - 13:39

Prismcube is de xbmc model. Dit leuk nieuwe ontwikkeling wordt via een nieuw dochter bedrijf gelanceerd.
Hierdoor krijg je een afscheiding tussen vu+ en prismcube

Eind dit jaar zou de XBMC box op de markt komen als twin dvb-s2 ontvanger.
Het zag er allemaal heel mooi uit maar of het succes gaat opleveren
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #17 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 June 2012 - 13:55

Ik geloof niet in XBMC... dat wordt teveel een HTPC en daar moet zowel kwa gebruikersvriendelijk, , mogelijkheden en betrouwbaarheid nog het één en ander aan gebeuren voordat het zich met een Enigma2-ontvanger kan meten. XBMC geeft wel ruimte voor hele goede mediaspelermogelijkheden, maar het gaat mij in ieder geval om goede ontvangst van rechtstreekse televisie, niet om een mediaspeler.

Wat mij betreft prima dat ze het onder een apart merk doen, het zijn immers fundamenteel andere apparaten en een ander merk is een prima methode om dat aan de "gewone" man te communiceren. Anders krijg je alleen maar gezeur wanneer er een image voor zo'n apparaat is.

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 June 2012 - 14:01

Ze zouden ook gewoon twee series kunnen lanceren. De dm100 draait toch ook geen enigma...

Maar ja vu+ is op zich ook al geen echt bedrijf... De kracht van de marketing.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #19 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 June 2012 - 14:31

Neem het Philips-merk als een voorbeeld van wat ik bedoel: Philips heeft zijn merk verkocht aan allerlei fabrikanten van goede en slechte produkten. Tegelijkertijd probeert voor men eigen apparatuur te mikken op het high-end segment. Stel iemand heeft slechte ervaringen met zo'n Pace-doosje en staat in de winkel een televisie te kopen. De slechte ervaringen met die Pace-doos stralen direct af op de high-end Philipstelevisie terwijl beide produkten niets met elkaar te maken hebben.

Wat dat betreft ben ik groot voorstander van om een fundamenteel ander produkt ook anders te benoemen. Dat kan een ander merk zijn, maar ook binnen een merk kun je meerdere lijnen hanteren. Belangrijk is dat het duidelijk is naar de consument toe. Op die manier krijgt een merk waarde.

Re: De nieuwe Vu+ Duo 2 #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 June 2012 - 14:41

Als je slecht spul verkoopt, dan mag je daar denk ik ook best verantwoordelijkheid voor nemen. Als ik een verkeersovertreding bega moet ik ook gewoon betalen. Dus gewoon al je spul onder één naam verkopen, verschillende lijnen mag natuurlijk wel.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users