Jump to content


Photo

5 lnb`s


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

Re: 5 lnb`s #21 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 28 July 2012 - 19:19

@henksat,

In de manual, staat iets over single lnb's.
Toen ik ging voor mijn systeem hebben mi die gewaarschuwd voor dit probleem [ wat voor kan komen ], vandaar mijn multiswitch

Dus gaat het verhaal wat jij aangaf wel op dan???

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: 5 lnb`s #22 crisje103

  • Senior Member
  • 145 posts

+1
Neutral

Posted 28 July 2012 - 19:31

Deze handleiding heb ik ook maar die is in engels en mijn engels is niet zo goed. Mijn vraag is: Hoe stel ik mijn vu duo in met deze switch met 5 ln`s op tuner A.

Re: 5 lnb`s #23 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 28 July 2012 - 19:50

Op mijn multiswitch heb ik 4 Quattro/quadro (hoe je het ook schrijft) aangesloten en daar op 1 ontvanger met 3 tuners en 1 ontvanger met 4 tuners. Dat werkt super.

Je gaat naar tuner instellingen.
Dan selecteer je tuner A.
Dan zet je de modus op eenvoudig.
Dan zie je a/b staan, dan druk je daar nog 1 keer op rechts dan zie je abcd staan. Dan kun je er al 4 instellen. Zal zo ff kijken voor nog meer opties...

Edited by Stephan296, 28 July 2012 - 19:52.

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: 5 lnb`s #24 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 28 July 2012 - 19:56

Foutje in mijn vorige bericht jij hebt er 5, dan moet je volgens mij het volgend doen:

Je gaat naar tuner instellingen.
Dan selecteer je tuner A.
Dan zet je de instelling op geavanceerd en kun je elke kop een satelliet toewijzen.

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: 5 lnb`s #25 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 28 July 2012 - 20:06

Uhm..
Ik denk dat je zeker moet weten wat je hebt, en wat je waar op aansluit....
Een quad kan niet op een mutliswitch, terwijl een quatro weer niet op een "standaard" disq switch
En als er in gebruiksaanwijzing single LNB staat, vraag ik me af of een duo "zomaar" werkt.
Anders gaat het nooit werken..
quad of quatro zijn een levensgroot verschil...

Link1

Link 2

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: 5 lnb`s #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 28 July 2012 - 20:46

Deze handleiding heb ik ook maar die is in engels en mijn engels is niet zo goed. Mijn vraag is: Hoe stel ik mijn vu duo in met deze switch met 5 ln`s op tuner A.

Ik ken deze switch niet maar je kunt hier met dipswitches aan de zijkant van deze disecqswitch de disecq modus instellen. Daar zal je mee moeten beginnen. En daarna kan je met disecq op je box de betreffende modus kiezen en deze instellen zoals jij het aangesloten hebt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 5 lnb`s #27 crisje103

  • Senior Member
  • 145 posts

+1
Neutral

Posted 28 July 2012 - 21:13

Ik heb op tuner A op 4 lnbs `beeld A B C D maar op de vijfde niet

Re: 5 lnb`s #28 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 28 July 2012 - 21:27

En hoe heb jij die ingesteld? Volgens disecq protocol AA-AB-BA-BB?
Je moet kiezen voor disecq 1.1 zoals Roodkapke al voorstelde.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 5 lnb`s #29 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 29 July 2012 - 00:51

Een quad kan niet op een mutliswitch,


Helaas dylantje, je scoort weer "onzin" punten.

o.a. op de EMP Multiswitchen kan een quad LNB worden aangesloten welke zich dan gedraagt als een quattro LNB. (wel een duurdere oplossing maar het werkt wel)
Kijk maar eens naar deze link, en dan met name de tekening onderaan: http://www.emp-centa...kateg=14&id=249

En als er in gebruiksaanwijzing single LNB staat, vraag ik me af of een duo "zomaar" werkt.


De termen single en duo worden hier onkundig door elkaar gebruikt, daarom even een uitleg:

Single, Twin, Quad en Octo LNB`s hebben respectievelijk 1, 2, 4 en 8 complete uitgangen.
Een Quattro LNB heeft 4 uitgangen waarbij hoog/laag en verticaal/horizontaal gescheiden is.

De term "duo" betekend helemaal niks, deze term is gekomen met de zgn. CDS Duo LNB voor de ontvangst van 2 satellieten, Astra-1 en Astra-3, en deze LNB heb je dan weer in Twin en Quad uitvoering, oftewel 2 of 4 uitgangen.

Moraal van dit verhaal: Schrijg aub geen onzin, topicstarter zal er vast nu helemaal niks meer van snappen, maar op de site van EMP kan hij een instelschema vinden voor een Dreambox, deze is ook van toepassing op een VU+ of Xtrend.

Re: 5 lnb`s #30 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 29 July 2012 - 00:56

En hoe heb jij die ingesteld? Volgens disecq protocol AA-AB-BA-BB?
Je moet kiezen voor disecq 1.1 zoals Roodkapke al voorstelde.


Ik hoop niet dat ie gekozen heeft voor AA-AB-BA-BB.
Hij moet Diseqc 1.1 kiezen en dan kiezen voor LNB-1 en Input 1 en zo doorgaan tot de 5e LNB, zie het instelschema op de EMP site: http://www.emp-centa...68V2setupEN.pdf

Re: 5 lnb`s #31 crisje103

  • Senior Member
  • 145 posts

+1
Neutral

Posted 29 July 2012 - 07:01

Ik heb hem via deze site in gesteld en dan vaste setup met 8 single LNB`s. Op de eerste 4 heb ik beeld maar op LNB 5 niks. Ik weet alleen niet of deze LNB op de juiste sateliet staat

Re: 5 lnb`s #32 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 29 July 2012 - 07:51

niks. Ik weet alleen niet of deze LNB op de juiste sateliet staat

Als jij het zelf niet weet hoe moeten wij je daar dan verder in adviseren. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 5 lnb`s #33 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 29 July 2012 - 10:44

@henksat.

Volgens mij maken jullie het vaak moeilijker dan het is......
In als ik het goed zeg, 95% van de gevallen passen gewone lnb's niet op een multiswitch..
Natuurlijk de uitzondering moet vermeld worden....

Ik heb zelf ook maar al te vaak ervaren dat dingen voor PLI gebruikers heel normaal zijn, maar voor een dombo zoals ik, bizar nieuw/onvoorstelbaar/mooi/ingewikkeld en weet ik wat nog meer zijn...

Stephan geeft een hoe hij zijn mutliswitch heeft ingesteld, maar die heeft de topicstart niet???
Dus ik wil zijn minpunten ook wel hebben...

Ik gaf toch juist aan de topicstarter aan dat hij zeker moet weten wat hij gebruikt. vandaar de linken, voor de in mijn ogen benodigde duidelijkheid.

En als een topicstarter aangeeft dat hij niet weet op welke satelliet enz enz
Is volgens mij in de duidelijkheid nog wel wat te winnen...

En het klopt ik ging van een duo twin uit...

Maar geef me de punten aub... :D :D
Want ik sta op 13, dat zal het waarschijnlijk zijn.... ;)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: 5 lnb`s #34 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 29 July 2012 - 11:27

@henksat.

Volgens mij maken jullie het vaak moeilijker dan het is......
In als ik het goed zeg, 95% van de gevallen passen gewone lnb's niet op een multiswitch..
Natuurlijk de uitzondering moet vermeld worden....


Wij maken het moeilijker dan het is? Absoluut mee oneens.
Men verliest vaak de vraag van de topicstarter uit het oog, gaat off-topic, en zo verdwalen we allemaal in het topic.

Na de vraag waarmee dit topic is gestart heeft nog niemand een voorbeeld gegeven hoe in te stellen, dat deed ik pas in mijn vorige posting, dus alle postings daarvoor waren overbodig en/of off-topic.

En het is niks persoonlijks, maar vertel alleen die dingen die gebasseerd zijn op kennis, en niet op vermoedens, dan komen de punten vanzelf.
Maar als je van die 13 af wilt kan ik je wel helpen...... ;)

Re: 5 lnb`s #35 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 29 July 2012 - 11:30

Thanks ;)
Voelt beter :D :D :D :D

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: 5 lnb`s #36 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 31 July 2012 - 08:49

Op mijn multiswitch heb ik 4 Quattro/quadro (hoe je het ook schrijft) aangesloten en daar op 1 ontvanger met 3 tuners en 1 ontvanger met 4 tuners. Dat werkt super.

Een multiswitch met vier quattro lnbs is natuurlijk altijd de mooiste oplossing (naar mijn bescheiden mening), maar niet iedereen wil vier of meer kabels naar het huis en zestien kabels tussen de switch en de lnb's ;)

Het grappige is overigens wel dat het niet eens duurder hoeft te zijn dan een systeem met "gewone" switches en "gewone" lnb's.

Edited by Erik Slagter, 31 July 2012 - 16:40.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users