Jump to content

Photo

VU+SOLO

• Please log in to reply
33 replies to this topic

Re: VU+SOLO #21 willowtjes10

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2012 - 09:55

idd sorry... kop 2 gaat naar LNB1. stond wel goed op mijn blaadje maar verkeerd getypt

stijgt boven mijn pet uit

Re: VU+SOLO #22 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 9 July 2012 - 09:56

Je verhaal klopt niet helemaal, je schrijft dat kop1 en kop 2 naar LNB 4 gaan en dat kan niet. Een van de twee zit op LNB 1 want die wordt niet genoemd.
Wil je het jezelf makkelijker maken voor nu en in de toekomst plaats dan kop 1 op LNB 1, kop 2 op LNB 2 etc.

Sorry te laat met reageren, dat krijg je ervan als je op een telefoontje zit te reageren dan ben je niet zo snel.

Edited by Pedro_Newbie, 9 July 2012 - 09:58.

Re: VU+SOLO #23 willowtjes10

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2012 - 10:14

als ik nu helemaal van voor af aan begin.... vu+solo uittrekken. usb er in met openpli2.1beta er op zetten. lijst van henksat er op. hoe moet ik dan mijn koppen op de LNB's aansluiten? en hoe moet ik dan de poorten in stellen bij mijn DISEqC menu.. poort A...? poort B...? poort C...? en poort D...?

grtz

Re: VU+SOLO #24 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,510 posts

+397
Excellent

Posted 9 July 2012 - 10:18

kop1 gaat naar LNB4------kop2 gaat naar LNB1------kop3 gaat naar LNB2------kop4 gaat naar LNB 3

Het wordt dus nu in het diseqc menu
Poort A = Astra 1 (vandaar dat jij daar beeld op had)
Poort B = Astra 3
poort C = Astra 2
Poort D = Hotbird.

Ach, er is een onlogische volgorde gemaakt maar wel makkelijk als je eens een keer een standaard ontvanger met Astra 1-3 configuratiue wilt testen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: VU+SOLO #25 willowtjes10

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2012 - 11:11

Op poort A heb ik 19.2E Astra 1KR/1L/1M/2C.... (ben nog 2ander tegen gekomen waar astra1 bij stond)
Op poort B heb ik 23.5E astra3b.. Thor 2
Op poort C zou astra2 moeten staan maar die kan ik niet vinden?!
Op poort D staat 13.0E eutelsat hotbird 13a/13b/13c

Alle lijsten van henksat zijn nu fel van kleur maar krijg ze nog niet door. Geeft wel over tussen de 80 en 90% aan maar het beeld blijft zwart. Behalve bvn en Duitsers.

Voorheen betaalde ik €120,= per jaar en toen kreeg ik die zenders wel door. Snap er niks van

Gr.

Re: VU+SOLO #26 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,510 posts

+397
Excellent

Posted 9 July 2012 - 11:24

Je instellingen staan nu goed. krijg jij nu wel TV Gelderland en TV Noord? Ik ga ervan uit van wel.
Je hebt blijkbaar geen HD pakket. Althans daar lijkt het wel op.

Astra 2 (Eutelsat 28.2) zit op 28 graden oost. Misschien heb je daar overheen gekeken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: VU+SOLO #27 willowtjes10

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2012 - 11:42

Krijg tv Gelderland en tv noord idd door. Ik heb voorheen wel altijd HD gehad.
Als ik in de lijst van henksat kijk kan ik ook de sd favorieten niet bekijken? Dit is sinds 1juli, toen was mijn vorige abonnement afgelopen. Maar volgens mij zijn al die gegevens nu weg. Ik heb ook de internetkabel er in zitten. Maakt dat iets uit. Of zijn misschien mijn koppen verschoven.
de hotbird geeft bijna geen signaal?!?!

Zou het echt niet weten.

Edited by willowtjes10, 9 July 2012 - 11:45.

Re: VU+SOLO #28 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,510 posts

+397
Excellent

Posted 9 July 2012 - 11:53

Ik denk dat het met jouw beperkte kennis ondoenlijk is om van afstand jou verder te helpen. Dit is geen kritiek maar puur een feit. :)
Een ander feit op dit moment. Jij hebt BVN dus ontvangst op Astra 1. Gelderland ook dus ook ontvangst op Astra 3.
Heb jij beeld op BBC HD? en of BBC SD. ITV etc?
Wat zijn de signaalwaarden van Ned1 HD, BBC HD etc.?
Maak eens een lijstje.

Dan neem ik aan dat de rest op finetunen van de schotel aankomt. Mocht daar niets aan gewijzigd zijn, dan lijkt het mij handig als je een lid uit jouw buurt vraagt om jou op locatie te helpen. Wat zijn de signaalwaarden van Ned1 HD en verder?

Wat je ook nog kunt proberen is om de zenderlijst de de-installeren en daarna opnieuw te installeren. De lijst is uiteraard Henksat Astra 1-2-3-HB.

Re: VU+SOLO #29 dAF2000

• PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52

Posted 9 July 2012 - 11:53

Je ontvangst lijkt in ieder geval okee (behalve dan Hotbird, lees ik nu).
We verwachten natuurlijk wel dat je op betreffende zenders een abonnement hebt afgesloten. Ofwel: je zult een smartcard in je box moeten hebben.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: VU+SOLO #30 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 9 July 2012 - 12:31

Voorheen betaalde ik €120,= per jaar en toen kreeg ik die zenders wel door. Snap er niks van

Gr.

Dat is het probleem denk ik dat er geen geldig abonnement is, het lijkt mij dat CD geen abonnementen heeft die € 120 per jaar kosten.

Re: VU+SOLO #31 willowtjes10

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2012 - 12:32

aha!? daar zal het wel door komen.
ik heb deze schotel met receiver vorig jaar van een goede kennis overgenomen, hier zat geen smartcard in maar ik kon wel alles ontvangen?!?! telkens als er steeds minder zenders door kwamen werd via een computer op afstand een nieuwe lijst er op gezet.(zien precies het zelfde uit als bij henksat). ik moest er wel voor zorgen dat mijn vu+ verbonden bleef met internet. er zal dan ook wel een of andere datum worden aangebracht wanneer het "abonnement" vervalt. dit was bij mij dus op 1 juli, denk ik. ik heb de vorige instellingen van mijn vu+ namelijk opgeslagen en hier staat dus de betreffende datum.
ik ben dus bij jullie terecht gekomen omdat mijn "vorige installateur" na 3 afspraken nog steeds niet had gereageerd, en dacht ik dat ik bij jullie aan het goede adres was.

dus, ik ga maar eens kijken wat een abonnement kost zo dat ik "legaal" kan gaan kijken. hebben jullie suggesties??

Re: VU+SOLO #32 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,510 posts

+397
Excellent

Posted 9 July 2012 - 12:36

Dat is een fijne 'installateur'. Gewoon canal Digitaal bellen en een abonnement afsluiten. Natuurlijk incl. HD. En wat jij wilt uitgeven is aan jezelf.
Kijk daarvoor maar eens op de site van Canal Digitaal.

Re: VU+SOLO #33 willowtjes10

• Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2012 - 12:48

maar als ik dus bij CD een basis televisie abonnement pak met de bijbehorende zenders, en ik zet daar de lijst van henksat overheen, gaat dat dan ook. want dan krijg ik toch ook meer als bij CD?!
Of gaat het alleen om die smartcard?

Re: VU+SOLO #34 dAF2000

• PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52

Posted 9 July 2012 - 14:05

Die settingslijsten (zoals die van Henksat) geeft alleen aan welke zenders er zijn. 't Heeft niks te maken of je die zenders ook echt kan zien; daarvoor heb je een abonnement voor de betreffende zender nodig. De regionale en Duitse zenders en de BBC kun je hoe dan ook gratis ontvangen. Voor de Nederlandse zenders moet je een abonnement afsluiten.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users