Jump to content


Photo

Interne HDD kabel ET9000

et9000 hdd

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 14 July 2012 - 10:42

Hallo,

Ik ben op zoek naar een interne kabel om een harde schijf in de ET9000 aan te sluiten, de originele die erbij zat is zoek helaas.
Nu heb ik de box open gemaakt en daar zit een afwijkende connector in. Zie ook de foto's. Nu ben ik op zoek naar de naam van deze connector zodat ik deze los kan bestellen of naar een compleet snoertje dat ik ergens kan kopen.
Of misschien heeft iemand nog zo'n kabel over en wil deze aan mij verkopen?

Kortweg:
-Hoe heet de connector en waar is deze te vinden?
-Waar kan ik een compleet kabeltje vinden met de juiste connector?
-Heeft iemand een kabel over?

Hopelijk kom ik hier verder mee want de dealer/importeur kon mij niet verder helpen.

M.v..g

Chant

IMG_0922.JPG
IMG_0923.JPG
IMG_0986.JPG
IMG_0988.JPG

Attached Files



Re: Interne HDD kabel ET9000 #2 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 14 July 2012 - 10:55

Is die niet hetzelfde als bij een dreambox? Google maar eens op "dreambox sata cable" voor de plaatjes.

Re: Interne HDD kabel ET9000 #3 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 14 July 2012 - 11:07

Ik ben bang dat je een probleem hebt.
De power aansluiting (rastermaat) op het moederbord is inderdaad afwijkend van de diverse standaard verkrijgbare connectors.
Heb heel wat site's afgezocht.

Uiteindelijk vond ik in een hoop elektronica afval bij mij thuis een connector die paste, ik sloop namelijk alle apparaten die stuk zijn, en haal de connectoren e.d. eruit
Volgens een leverancier was deze maat niet in de onderdelen handel, maar puur alleen voor fabrieksmatig gebruik.

Als je deze mazzel niet hebt ben ik bang dat je een afwijkende rastermaat connector moet slopen, en dan met spuug en touwtjes (of wat kit en soldeer) de connectors op de juiste rastermaat krijgt.
Een stukje printplaat en wat knutselwerk zal daarbij misschien helpen.

Maar als iemand een leverancier heeft gevonden hoor ik dat uiteraard ook graag ;)

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Interne HDD kabel ET9000 #4 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 14 July 2012 - 11:29

Is die niet hetzelfde als bij een dreambox? Google maar eens op "dreambox sata cable" voor de plaatjes.


Absoluut niet.
Ook niet doen, er gaat gegarandeerd wat stuk.
Hoewel de aansluitingen op de hdd connector allemaal gelijk zijn zijn de penbezettingen aan de ander kant vrij voor de maker om te kiezen.
Je moet er dus absoluut niet mee gaan liggen mieren, da's vragen om ellende.

Re: Interne HDD kabel ET9000 #5 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 14 July 2012 - 11:33

Is die niet hetzelfde als bij een dreambox? Google maar eens op "dreambox sata cable" voor de plaatjes.


Nope, vandaar de vraag. Zie ook de foto's. Ik kan natuurlijk wel de draden direct op de pinnen solderen maar dat is toch wel een laatste redmiddel. Ik wil eigenlijk gewoon die connector hebben... :rolleyes:
Dus als iemand een aanknopingspunt heeft dan graag...

Re: Interne HDD kabel ET9000 #6 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 15 July 2012 - 08:27

Een aanvraag doen op de ET service forums,....... [ waar je ook een rma in kunt vullen.. ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Interne HDD kabel ET9000 #7 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 29 July 2012 - 19:41

Voor een ieder die het weten wil.
Ik heb de plug die intern in de ET9000 gebruikt wordt gevonden. Dit is de plug die op het SATA/Power kabeltje zit om de interne HDD aan te sluiten.
Het is een plug van het merk Molex en het type is KK 5239. Hij is hier beschreven: http://www.molex.com...MP_HOUSINGS.xml
Mocht je hem willen bestellen dan moet je niet vergeten de bijbehorende contactjes erbij te bestellen, dit is slechts de behuizing.
Hopelijk helpt dit een ander een hoop uitzoekwerk.

Chant

Re: Interne HDD kabel ET9000 #8 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 29 July 2012 - 20:41

Thanks voor de info heb er zelf (nog) niks aan maar ben altijd blij met zulke vermeldingen.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 




Also tagged with one or more of these keywords: et9000, hdd

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users