Jump to content


Photo

Hulp nodig bij Freecom netwerkschijf mounten

VUDUO

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Chrisbrsvw

  • Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 22 July 2012 - 16:06

Het is regelmatig voorbij gekomen en ik heb vele berichten erover doorgelezen maar ik krijg het niet aan de praat.

Ik wil graag een Freecom netwerkschijf via mij VUDUO kunnen benaderen om zo opgeslagen films te kunnen bekijken.

Wat is mijn huidige situatie:

Ik heb een VUDUO met interne harddisk en een ET6000 zonder harddisk (beide PLI2.0). De ET6000 heeft een mount naar de VUDUO. Met beide aparaten kan ik opnemen en opnames bekijken via de interne harddisk van de VUDUO. Dit werkt zonder problemen.

Ik wil nu nog een externe harddisk, welke ik gebruik voor opslag van films gaan mounten aan de VUDUO zodat ik de opgeslagen films via de VUDUO kan afspelen.

Ik heb in de Freecom netwerkschijf vijf SMB shares aangemaakt. Deze zijn allemaal in gebruik en kan ik zonder problemen met meerdere pc`s benaderen (geen user of wachtwoorden nodig).

Ik wil de share "OPSLAG" gaan gebruiken voor de VUDUO.

Via de netwerkbrowser van zowel de VUDUO als de ET6000 is de Freecom netwerkschijf niet te zien (andere deelnemers zijn wel te zien).

Ik heb in de VUDUO een nieuwe netwerkverbinding ingesteld met de volgende instellingen:

Actief: activeren
Lokale gedeelde map: FND
Type verbinding: CIFS share
Server IP: 192.168.1.101
Server share: OPSLAG
Gebruik als HDD vervanging: nee
Verbindingsopties: rw
Gebruikersnaam: x
Wachtwoord: x

Via het menu "verbindingsbeheer" zie ik dat deze verbinding "niet verbonden" is (rood kruisje). Groen vinkje bij actief / niet actief staat er. NFS-share heb ik ook al geprobeerd.

Wat gaat hier mis, en wat kan ik er doen om het op te lossen. Gaarne jullie hulp.

Attached File  automounts.xml   312bytes   3 downloadsAttached File  Foto1.JPG   35.88KB   2 downloadsAttached File  Foto2.JPG   46.43KB   2 downloads

Re: Hulp nodig bij Freecom netwerkschijf mounten #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 July 2012 - 17:23

Maak eens een account aan met een wachtwoord? Er zijn in 't verleden eerder klachten geweest om een share zonder wachtwoord te benaderen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp nodig bij Freecom netwerkschijf mounten #3 Chrisbrsvw

  • Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 22 July 2012 - 18:29

Die mogelijkheid is er niet voor SMB shares bij deze netwerkschijf. Alleen met FTP shares.

Re: Hulp nodig bij Freecom netwerkschijf mounten #4 Chrisbrsvw

  • Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 22 July 2012 - 18:29

Kan ik niet ergens zien wat er mis gaat??



Also tagged with one or more of these keywords: VUDUO

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users