Jump to content


Photo

Hoe? QNAP nas instellen als opname locatie XT9500


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

Re: Hoe? QNAP nas instellen als opname locatie XT9500 #21 Diegotjes

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 14 November 2012 - 23:53

Ik heb bij mijn ultimo HD + alles goed ingesteld qua shares zoals onderstaand screenshot.
Ik kan alleen niet bij "opname locaties aangeven dat hij de share als opname locatie moet gebruiken.

Posted Image

Ook geeft de server aan dat de share gemaakt is door het groene vinkje.

Wat ben ik vergeten?

Ps. Ik gebruik ook een Qnap server.

Edited by Diegotjes, 14 November 2012 - 23:53.


Re: Hoe? QNAP nas instellen als opname locatie XT9500 #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 15 November 2012 - 00:09

Welkom op het PLi board.
Ik denk toch dat je nog iets niet goed gedaan hebt. Ik zie geen username staan en die is noodzakelijk naar mijn idee. Lees dit topic maar eens terug.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hoe? QNAP nas instellen als opname locatie XT9500 #23 Diegotjes

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2012 - 00:25

Volgens mij als je alles op nee instelt zoals mijn voorganger en je qnap open zet (access right "no limit") dan zie je dus dat alles gewoon open staat voor deze share, en je dus die gebruikersnaam niet hoeft in te stellen of heb ik t verkeerd. Je geeft toch niet voor niks, 2 keer nee aan ? Of heb ik t verkeerd en dien je hier alsnog de inlog van je nas aan te geven. Wel raar anders dat hij toch aangeeft dat de share goed is opgebouwd aan de hand van een groen vinkje.

Edited by Diegotjes, 15 November 2012 - 00:26.


Re: Hoe? QNAP nas instellen als opname locatie XT9500 #24 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 15 November 2012 - 00:29

Ik kan niet anders dan verwijzen naar de eerdere topics. Ik heb zelf ook een Qnap en moest een user aanmaken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hoe? QNAP nas instellen als opname locatie XT9500 #25 Diegotjes

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2012 - 00:47

Ik neem aan dat het normale wachtwoord van de qnap is waarmee je inlogt als je deze gebruikt voor een share op je pc. Ik heb dit inmiddels gedaan maar moet je dan nog steeds niet bij de opname locatie verwijzen naar de share ? Of werkt dit dan automatisch? Bij mij namelijk niet. Vaag maar waar. Ik weet zeker dat ik de share op de server goed heb ingesteld.

Re: Hoe? QNAP nas instellen als opname locatie XT9500 #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 15 November 2012 - 16:03

Ik denk niet dat jij wilt delen met de master login van je NAS. Daarmee deel je alle mappen.
Zoals gezegd, maak een user aan (dreambox met ww wachtwoord) en geef deze schrijfrechten in de map Qrecordings, en daarin maak je een map movie.
Daarna maak je een mount met de betreffende gebruiker en wachtwoord.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users