Jump to content


Photo

Duitse Import HBBTV Xtrend

Hbbtv uitzending gemist

  • Please log in to reply
84 replies to this topic

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #61 schans14

  • Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2012 - 12:50

volgens mij hoeven er geen discusies te worden gevoerd.
Ben er van overtuigd dat pli met zn onafhankelijke instelling en visie, dit varkentje wel gaat wassen cq laten werken.

Of is die nederlandse importeur de enige die dat kan?....

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #62 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 25 August 2012 - 13:03

Je gaat nu toch niet beweren dat die nederlandse importeur zoveel macht heeft dat ie alle Xtrends die naar duitsland verscheept zijn heeft kunnen laten castreren.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #63 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 25 August 2012 - 13:06

er zijn zeker al veel discussies over gevoerd, maar er is geen enkele discussie die daar duidelijk antwoord over geeft, want als het in de drivers zou liggen, dan zou het in 2.1 ook een probleem moeten zijn.
als het aan de kernel ligt, dan keek de kernel van 2.1 dus niet naar de beperking en 3.0(oe) wel, lijkt met dat Pli dit zou moeten kunnen oplossen, dat jullie dit niet willen of kunnen heb ik alle begrip daarvoor, maar geef dat dan duidelijk aan.

Gr.Roymar

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #64 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 25 August 2012 - 13:37

okee, laatste keer dan want we vervallen gewoon in herhaling:

de hbbtv en webbrowser plugin wordt ons gebruikers als een binaire plugin door de fabrikanten aangeboden, wij als OpenPLi kunnen daar dus niets aan veranderen of we dat zouden willen of niet want we hebben de sourcecode niet. Die is namelijk in handen van de fabrikant die deze plugin heeft laten bouwen en daarvoor licentiekosten voor betaald. De fabrikant heeft dus een OpenPLi 2.1 en daarna een OpenPLi 3.0 versie van de plugin laten bouwen waarin dus zoals het eruit ziet iets in is gewijzigd waardoor bij OpenPLi 3.0 op een Duitser geen UGNL meer werkt.

ook wij als OpenPLi moeten het ermee doen zoals de plugins aan communitie wordt aangeboden, er valt dus niets te wassen

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #65 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 25 August 2012 - 15:48

Bedankt voor het duidelijke antwoord, dat was me dus niet duidelijk dat de browser en hbbtv ook aangepast zijn voor 3.0 door de fabrikant. Misschien een rare gedachte, maar is het niet mogelijk om een opensource-browser te maken die hbbtv ondersteund?
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet te zeggen dat pli dat moet, maar gewoon iemand die daar tijd en zin voor heeft.

groet Roymar

Edited by Roymar, 25 August 2012 - 15:51.

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #66 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 25 August 2012 - 16:06

En is dat mogelijk??
Zou het dan een verzoek kunnen zijn bij de Thirdparty plugins...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #67 schans14

  • Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2012 - 16:45

En is dat mogelijk??
Zou het dan een verzoek kunnen zijn bij de Thirdparty plugins...


Dit is wel een hele goede voorzet van dylantje. zou dit kunnen? het zou heel mooi zijn als al die dure duitste boxen voor die eerlijke hollanders die ook pas nadat ze box hadden aangeschaft erachter kwamen dat xtrend niet op allen boxen hbbtv heeft werkend.

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #68 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 25 August 2012 - 20:13

Niemand houdt je tegen, dus maak een browser voor de plugins... :P
Beter was geen box in Duitsland te bestellen, dat is de 5 euro voordeel vast niet waard geweest.

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #69 schans14

  • Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2012 - 21:06

als je van te voren weet dat het niet werkt op n duitse box koop je die niet.

Ik verwijt aan xtrend , degene die de boxen verkopen ,en evt degene die de software voor xtrend maken dat het niet gewoon overal is gepubliceerd dat hbbtv niet werkt.

Waarom wordt dit niet gewoon bij het product vermeldt? voordat iemand het aanschaft dat is het enige wat gewoon niet klopt.

Toevallig heb ik gehoord dat iemand een box in nederland heeft gekocht bij een sponsor van deze site. en zelfs die box was duits..

en het verhaal van 5 euro duitsland is ook weer een vooroordeel.. en excuus om niet bij het ware punt te blijven ik herhaal:

Waarom wordt dit niet gewoon bij het product vermeldt? voordat iemand het aanschaft.(gewoon bij produkt beschrijving.)

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #70 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 25 August 2012 - 21:15

dat kon niet vermeld worden omdat de plugin onlangs is aangepast waarbij er blijkbaar functionaliteit gelimiteerd is
niemand kan in de toekomst kijken of een losse plugin in de toekomst blijft werken

het is zelfs zo dat de meesten de box al hadden voordat deze plugin het levenslicht zag

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #71 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 26 August 2012 - 00:32

Je gaat nu toch niet beweren dat die nederlandse importeur zoveel macht heeft dat ie alle Xtrends die naar duitsland verscheept zijn heeft kunnen laten castreren.

Ik denk eerder dat die Duitse importeur niet voor die silverlight licentie betaald waar iedereen over schrijft dat dit in het beeld voorbij moet flitsen.... Blijkbaar is die in Duitsland niet nodig....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #72 schans14

  • Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 10:53

koop je een dreambox of vu+ heb je al deze beslommeringen niet.
Dat is de conclusie.

xtrend adverteerd dat hbbtv wordt ondersteund, maar vermeldt nergens dat het niet werkt.....

nee wil je een goede profesioneel ondersteunde box koop dan geen xtrend, dat is mijn advies aan ieder die nog voor de keuze staat.

Ik hoop dat de verkopers in nederland, ook duidelijk bij het product gaan vermelden of uitzendinggemist wel of niet werkt, het is voor een klant gewoon vervelend.

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #73 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 26 August 2012 - 11:43

Als je vind dat VU altijd professioneel wordt ondersteund....... :(
wellicht moeten we onze ideen over wat professioneel ondersteunen is een treetje lager zetten.
Een prof zal in eerste instantie met een zo gering mogelijke inspanning zo goed mogelijk willen (moeten) verdienen.
En kan dus bij een betaalbaar produkt niet altijd alle service verlenen die iedereen wil.

Evenals onze ideëen over overal kunnen kopen in Europa.
Ook al hebben veel landen dezelfde munteenheid, daar houdt het gevoel van eenheid momenteel wel zo ongeveer op.

Overigens, ik ben zelf ongeveer 2 maanden geleden naar een ET9500 gaan kijken en toen was al lang en breed bekend dat NL hbbtv betekende dat je een NL box moest kopen.
Maar ik weet natuurlijk niet hou oud of jong jouw xtrend is.

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #74 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 26 August 2012 - 12:03

nee wil je een goede profesioneel ondersteunde box koop dan geen xtrend, dat is mijn advies aan ieder die nog voor de keuze staat.


Dat is gewoon onzin, en daar hebben we hier niks aan.

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #75 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 26 August 2012 - 12:36

En de brouwser van de ET6000 zit zover ik het begrijp een fout... daarom werkt de browser op 2.1 wel en op 3.0 niet. Dus dat heeft niets met de Duitsland limitering te maken.... even nogmaals voor de duidelijkheid....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #76 schans14

  • Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 14:41

Overigens, ik ben zelf ongeveer 2 maanden geleden naar een ET9500 gaan kijken en toen was al lang en breed bekend dat NL hbbtv betekende dat je een NL box moest kopen.
Maar ik weet natuurlijk niet hou oud of jong jouw xtrend is.


Als je op de forums gaat spitten vind je zeker nu wel dat je een nl box moet kopen, maar wat ik zeg is dat het bij het produktbeschrijving op de webwinkels hoort te staan. gewoon de specificaties dat hbbtv nl wel of niet werkt.

want op welke webwinkel stond of staat nu dat hbbtv nl werkt? kun jij dat aangeven?

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #77 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 26 August 2012 - 16:30

volgens mij stond dat toen ook al in dit forum ergens in een draadje.

Ik heb destijds niet anders dan wat rondgegoogeld (wat een woord hè) op gebruikerservaring van de ET9500
Echt niet al te uitgebreid gezocht

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #78 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 26 August 2012 - 16:36

Er zijn ook nog steeds mensen die alles nu nog ontkennen....
En het naar het rijk der fabelen verwijzen, dus dan heb je er niet veel aan...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #79 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 26 August 2012 - 20:42

Eerlijk gezegd wist ik toen ik mijn et9500 kocht ook in eerste instantie niet dat er verschil zat in de boxen. De webwinkel had echter een opmerking bij de box staan dat het een origineel benelux model betrof, daarna ben ik wel gaan zoeken wat er anders was.

Re: Duitse Import HBBTV Xtrend #80 GT9000

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 29 August 2012 - 01:06

Eerlijk gezegd wist ik toen ik mijn et9500 kocht ook in eerste instantie niet dat er verschil zat in de boxen. De webwinkel had echter een opmerking bij de box staan dat het een origineel benelux model betrof, daarna ben ik wel gaan zoeken wat er anders was.



En nu het slechte bericht. :unsure:

Wat ik begrepen heb uit vragen op het ET forum, is dat de codex die door 'uitzendinggemist' gebruikt worden, aan een licentie onderhevig zijn.
De Broadcom hardware van de ET boxen kan deze prima verwerken als er in de firmware maar een bitje aangezet is (noem het maar de Benulux vlag)
In de oudere drivers van de ET boxen zat geen controle op deze vlag, dus werden deze codexen netjes afgepeeld.
In de versies vanaf feb 2012 wordt wél gecontroleerd of dit aan staat.
Het is dus een kwestie van wel of niet de centjes betalen aan ome Bil Gates voor de WMA licentie.
Helaas kun je de drivers niet meer terugdraaien als ze eenmaal geupdate zijn,

Receiver : ET 9000 1T PLI-4 /  VU+SOLO2 / Transp: Astra 1,2,3 / Hotbird / Eutel 7 | Samsung 42" | Sound: Logitech 5400 5.1 | AB: Philips




Also tagged with one or more of these keywords: Hbbtv, uitzending gemist

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users