Jump to content

Photo

Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan

gecodeerde zenders onvolledige scan

• Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 19:01

Ik ben nogal een newbie. Een paar maanden geleden heb ik een ET9500 gekocht. Die heb ik direct na aankoop geflasht met OpenPli 2.1 en dat liep allemaal heel erg mooi in combinatie met een CanalDigitaal abonnement. Tot vorige week dan…

Wat heb ik gedaan?
Een maand geleden zijn wij verhuisd naar Dublin. De reciever heeft daar de eerste drie weken prima gewerkt. Satteliet op dak laten zetten met drie LNB’s (18,23,18). Want wil graag ook Ierse en SKY tv kijken. Sky abonnement werkt in zijn eigen reciever perfect. De ellende is begonnen toen ik ben gaan proberen om de Sky card te laten functioneren in mijn Xtrend. Die wordt namelijk geblokkeerd in de Xtrend, daarom heb ik eerst met cccam en later met oscam geexpirimenteerd. Met oscam heb ik dat ook werkend gekregen. :) Er zitten dus nu twee cards in de receiver zitten: Sky UK/IE en Canaldigitaal.
Wat is nu het probleem?
1. Na de volledig (automatisc of handmatig) scan worden er VEEL te weinig zenders weergegeven. Ik mis veel normale Nederlandse zenders (niet HD) en waarschijnlijk nog een heleboel meer (bijvoorbeeld ook BVN). Totaal worden er net onder de duizend services gescand. Dat waren er veel meer. Is dat een probleem met satelites.xml oid?
2. Van de zenders die wel gescand worden werken alle gecodeerde zenders niet. Niet gecodeerde zenders werken wel, maar ik zie niet meer dat FTA logo verschijnen. Bij de niet werkende zenders staat volgens mij een nieuw logo: HBBtv

Ik heb uitgesloten dat het probleem bij de kaart of satteliet LNB's ligt, want deze kaart werkt perfect in onze tweede sat box (standaard CanalDigitaal M7). Ook de Sky reciever werkt. Needless to say dat ik de Xtrend weer aan de praat wil krijgen... :)

Kan iemand mij ajb helpen? Ik ben nu al vier dagen aan het klooien. Heb vandaag een opniew OpenPli geflasht (bewust met 2.1), maar het lijkt wel of deze niet alle ellende (die ik heb veroorzaakt) overschrijft want de problemen houden aan. Drives me nuts...

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

Edited by Guido G, 26 August 2012 - 19:05.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #2 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 26 August 2012 - 19:13

Waarom zet je er niet een kant en klare zenderlijst van Henksat of Hans in, kun je downloaden onder applicaties/downloaden/settings
ik denk dat je ook opnieuw cccam opnieuw er op moet zetten,en check ook je tunersettings even.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #3 dreamfox

• Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 19:15

kun je zeggen welke cccam je hebt gebruikt, en waar je hem had opgevist? Heb het gevoel dat er 2 soorten cccam 2.3.0 bijvoorbeeld in omloop zijn. 1 die door de normale feeds van bv pli goed en corrcet werkt, en een andere versie die op een bepaalde manier de kaart laten blokkeren.

1. Na de volledig (automatisc of handmatig) scan worden er VEEL te weinig zenders weergegeven. Ik mis veel normale Nederlandse zenders (niet HD) en waarschijnlijk nog een heleboel meer (bijvoorbeeld ook BVN). Totaal worden er net onder de duizend services gescand. Dat waren er veel meer. Is dat een probleem met satelites.xml oid?

Lijkt me eerder een probleem van uitlijning van je schotel. Helaas worden niet alle frequenties (transponders) even sterk doorgezonden van dezelfde satelliet. Als je dus de schotel hebt afgestemd met de sterkste zender riskeer je dat de zwakkere er niet meer uitkomen.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #4 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 19:29

Waarom zet je er niet een kant en klare zenderlijst van Henksat of Hans in, kun je downloaden onder applicaties/downloaden/settings
ik denk dat je ook opnieuw cccam opnieuw er op moet zetten,en check ook je tunersettings even.

Ik heb intussende HenkSat 18-23-18 erin gezet, maar dat haalt niet veel uit.
Zie nu wel alle zenders, maar nog steeds worden ze niet gedecodeerd. Of krijg de melding "tune failed".
Eergisteren werkte dit voor CanalDigitaal helemaal perfect...

Ik heb "oscam stable" draaien, niet cccam. Maar dat is toch voor later zorg, die heb ik alleen nodig voor Sky toch? Was niet nodig bij CanalDigitaal...

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #5 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 August 2012 - 19:36

Welke satellieten heb je? Want 18-23-18 lijkt mij niet juist. Moet het niet b.v. 19,2-23,5-28,2 zijn?
Het je iets gewijzigd aan de tuner configuratie?
Heb je de kaart wel op de juiste manier in de receiver? Ik geloof dat de Xtrend ook de chip naar beneden moet hebben.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #6 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 19:39

kun je zeggen welke cccam je hebt gebruikt, en waar je hem had opgevist? Heb het gevoel dat er 2 soorten cccam 2.3.0 bijvoorbeeld in omloop zijn. 1 die door de normale feeds van bv pli goed en corrcet werkt, en een andere versie die op een bepaalde manier de kaart laten blokkeren.

Ik heb niet cccam maar oscam draaien. Maar had de versie van cccam draaien die wordt aangeboden in Openpli 2.1. Zowel 2.0.9 als 2.3.0 erop gehad.

Lijkt me eerder een probleem van uitlijning van je schotel. Helaas worden niet alle frequenties (transponders) even sterk doorgezonden van dezelfde satelliet. Als je dus de schotel hebt afgestemd met de sterkste zender riskeer je dat de zwakkere er niet meer uitkomen.

Hmmm. Dat kan het eigenlijk niet zijn. Dezelfde zenders werkten tot drie dagen geleden perfect (en sateliet opstelling is niet gewijzigd).
En ik heb nog een M7 box op een slaapkamer draaien en daar werken alle zenders (met deze identieke card) helemaal perfect.
Het vreemde is dat ik opeens veel minder zenders ontvang, en dan alleen op de xtrend (waar ik op heb lopen klooien....) :unsure:

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #7 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 26 August 2012 - 19:49

Welke satellieten heb je? Want 18-23-18 lijkt mij niet juist. Moet het niet b.v. 19,2-23,5-28,2 zijn?
Heb je de kaart wel op de juiste manier in de receiver? Ik geloof dat de Xtrend ook de chip naar beneden moet hebben.

En dit nu allemaal al nagekeken ?

Edited by wortellica, 26 August 2012 - 19:50.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #8 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 19:53

ja dank je, dat bedoel ik. Sorry, beetje slordig. Ik heb en had de tuner geconfigureerd op 19,2-23,5-28,2 (mbv DISEqC).
Vrijdag heeft een monteur bij de schotel de volgorde van de kabels op de DISEqC gewijzigd. Nu staat de 28,2 als als eerste. Dat was nodig om SKY te kunnen activeren.
Maar daarna werkte echt alles perfect. Dankzij mijn gerommel in die box gedurende het weekend, werkt nu zo'n beetje niets meer...

De kaart zit met de chip omhoog. Volgens mij is dat juist (en ik had dat niet gewijzigd).

Snap er echt geen bal van dat zelfs het flashen niets heeft uitgehaald. Lijkt erop dat er foute instellingen behouden blijven.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #9 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 20:02

Terwijl ik het schrijf denk ik na over het volgende: de monteur heeft de volgorde van de kabels gewijzigd op de DISEqC switch op het dak. Nu staat
28,2 op de eerste poort tbv Sky. Moet ik dat dan ook bij de tunerconfiguratie op de eerste plaats zetten. De op de A poort?

en is dit wel van invloed op het problem dat hij niet wil decoderen?

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #10 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,490 posts

+1,810
Excellent

Posted 26 August 2012 - 20:04

De volgende in de box moet inderdaad dezelfde zijn als de volgorde op de switch. 28.2 eerste zetten is logisch, gezien het feit dat de SKY box geen Diseqc snapt.

Het kan dus zijn dat je wel signaal ziet, maar dat het niet decodeerd omdat je naar de verkeerde satteliet aan 't kijken bent...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #11 Roodkapke

• Senior Member
  • 5,782 posts

+29

Posted 26 August 2012 - 20:05

Ik moet me al vergissen maar volgens mij moet de zegel naar beneden.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #12 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 26 August 2012 - 20:07

Wat op het dak als eerste staat moet ook de eerste positie in je ontvanger zijn, een "logische" volgorde zou nu zijn
28.2 op A
19.2 op B
23.5 op C
maar om het zeker te weten zou je de switch op het dak moeten bekijken. Zelf werk ik altijd van laag naar hoog dus
13.0 - A
19.2 - B
23.5 - C en
28.2 - D
Zo weet je altijd de juiste volgorde

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #13 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 26 August 2012 - 20:07

als de fta zenders het wel doen op alle satellieten, kan ik voor de rest alleen bedenken dat het in oscam zit, heb je na het opnieuw flashen van je box, de oscam opnieuw geselecteerd / gedownload?

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #14 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 20:12

name='wortellica' timestamp='1346008074' post='294896']
als de fta zenders het wel doen op alle satellieten, kan ik voor de rest alleen bedenken dat het in oscam zit, heb je na het opnieuw flashen van je box, de oscam opnieuw geselecteerd / gedownload?
[/u]

Ja, ik moet de oscam nog configureren. Eerst even de nederlandse zenders aan de praat krijgen.
Wat is overigens beter cccam of oscam?

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #15 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 20:13

Wat op het dak als eerste staat moet ook de eerste positie in je ontvanger zijn, een "logische" volgorde zou nu zijn
28.2 op A
19.2 op B
23.5 op C
maar om het zeker te weten zou je de switch op het dak moeten bekijken. Zelf werk ik altijd van laag naar hoog dus
13.0 - A
19.2 - B
23.5 - C en
28.2 - D
Zo weet je altijd de juiste volgorde

Ik ga ermee aan de slag. Kom er later op terug (wordt een beetje te laat om nu het dak op te klimmen, dus bel ik morgen de monteur maar.... :D )

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #16 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 20:15

Ik moet me al vergissen maar volgens mij moet de zegel naar beneden.

volgens mij moet hij omhoog. Precies andersom dan bij de SKY reciever. Maar ik ga het ook nog even testen.
Op dit moment loopt er een volle scan met een andere tuner configuratie (andere DISEqC volgorde).
Dit lijkt effect te hebben gezien het aantal zenders dat wordt gevonden... :D

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #17 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 26 August 2012 - 20:22

kijk dat gaat de goede kant op, laat het nog ff weten als het gelukt is

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #18 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 26 August 2012 - 23:31

Update: de scans zijn nu succesvol. :) Er wordt weer de normale hoeveelheid zenders/services gevonden. Gelukkig.

Maar, het slechte nieuws is dat de zenders nog steeds niet gecodeerd worden. De FTA zenders doen het allemaal. Heb de smartcard uit de Xtrend gehaald en heb getest of ik op mijn M7 decoder wel beeld krijg op gecodeerde kanalen. Die test is positief, daar werkt het dus wel.

Vooralsnog zit ik dus nog met een raadsel: waarom wil de Xtrend met Openpli niet decoderen terwijl er een actieve smartcard gebruikt wordt?

Iemand een suggestie?

Dank alvast.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #19 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,490 posts

+1,810
Excellent

Posted 26 August 2012 - 23:44

Ik zou eens kijken of de softcam wel draait. Of op de box (via 'ps'), of kijken of de web interface bereikbaar is.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Zenders worden niet meer gedecodeerd + veel zenders missen na scan #20 Guido G

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 27 August 2012 - 00:26

update: inmiddels alle zenders die door CanalDigitaal moeten worden gedecodeerd weer aan de praat door een correcte installatie van cccam 2.3 :D :D :D

Resterend issue: alle zenders die door Sky IE/UK moeten worden gedecodeerd werken nog niet!
Is er iemand die weet hoe ik dat voor elkaar krijg met cccam?

Dank alvast

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users