Jump to content


Photo

UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit

algemeen

  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 29 August 2012 - 21:01

Beste mensen,

Bijgaand UP/DOWNLINK nummer 8 van dit jaar. Een iets andere layout, in de inhoudsopgave kun je klikken op een bericht zodat dit automatisch verschijnt. Proberen maar, we lezen jullie reacties graag.

Groet,
Gerard en Hans.

================================================


Inhoud
Reacties op nummer 7
Kanalennieuws en wijzigingen vanaf 27 juli
Algemeen:
Astra 19 oost
Astra 23 oost
Astra 28 oost
Hotbird 13 oost
Canal Digitaal-nieuws
Echostar ontmantelt kantoor Almelo
AZBOZ MiniMe is uit
Feedhunter-software
VU+ nieuws: HBBTV mogelijk
Kwart SES-zenders is in HD
Wavefrontier calculator with Google Earth
OLED tot tien keer duurder dan LCD
IFA 2012
Voetbalinformatie via satelliet
Applicaties zichtbaar
CDA: schotel is Middeleeuws
Presentatie ‘Afstellen schotels’ vernieuwd
UHDTV goedgekeurd
Mini-special: nog een ‘extra’ smalle LNB-houder voor LNBs met 23 mm hals

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #2 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 August 2012 - 13:16

Wederom dank!

Alleen: de Solo ondersteunt geen HbbTV (de box heeft daarvoor te weinig geheugen), de andere VU’s wel. Zij het dat het allemaal nog wel een heel erg hoog beta-gehalte heeft. Het is te hopen dat VU+ hier nog snel een flinke slag gaat maken!

Verder is de uitspraak 'de makers van VTi zouden volgens de makers van OpenPLi hun huiswerk niet goed hebben gedaan' niet juist.
VTi is een hobby-image maker, die simpelweg een VU-image een beetje aanvult met wat leuke snufjes en een eigen skin. Wat in VTi aan HbbTV-ondersteuning zit, is simpelweg wat VU heeft gemaakt; daar komt helemaal geen huiswerk aan te pas.
Bi PLi ligt dat geheel anders: die hebben een geheel eigen OE & Enigma versie; daar 'past' de oplossing van VY+ niet in.

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #3 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 30 August 2012 - 13:40

Dank, altijd weer onderhoudend!

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #4 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 30 August 2012 - 18:03

Wederom dank!

Alleen: de Solo ondersteunt geen HbbTV (de box heeft daarvoor te weinig geheugen), de andere VU’s wel. Zij het dat het allemaal nog wel een heel erg hoog beta-gehalte heeft. Het is te hopen dat VU+ hier nog snel een flinke slag gaat maken!

Verder is de uitspraak 'de makers van VTi zouden volgens de makers van OpenPLi hun huiswerk niet goed hebben gedaan' niet juist.
VTi is een hobby-image maker, die simpelweg een VU-image een beetje aanvult met wat leuke snufjes en een eigen skin. Wat in VTi aan HbbTV-ondersteuning zit, is simpelweg wat VU heeft gemaakt; daar komt helemaal geen huiswerk aan te pas.
Bi PLi ligt dat geheel anders: die hebben een geheel eigen OE & Enigma versie; daar 'past' de oplossing van VY+ niet in.


Dank voor je reactie, met je toestemming plaatsen we die in nummer 9.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 August 2012 - 19:03

Dank voor je reactie, met je toestemming plaatsen we die in nummer 9.

Ja, dat mag wel, maar is het dan niet al vreselijk achterhaald?

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #6 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 30 August 2012 - 19:11

@SatKiekerd, het is nooit te laat de/een waarheid te plaatsen. Wij beschikken slechts over een blad dat ongeveer eens per maand uitkomt... mensen die dit lezen weten het bij deze!

Mocht je nog een waardevolle aanvulling op dit item hebben: mail het naar ons (specials@detransponder.nl) en we kunnen nummer 9 daarmee verrijken...

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #7 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 31 August 2012 - 00:07


Dank voor je reactie, met je toestemming plaatsen we die in nummer 9.

Ja, dat mag wel, maar is het dan niet al vreselijk achterhaald?


Tsja, maar dat is inherent aan VU+

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 August 2012 - 07:08



Dank voor je reactie, met je toestemming plaatsen we die in nummer 9.

Ja, dat mag wel, maar is het dan niet al vreselijk achterhaald?

Tsja, maar dat is inherent aan VU+

Sorry, dit begrijp ik even niet: waar slaat dit nu op?

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #9 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 31 August 2012 - 08:42

Dankje ga ik weer met plezier lezen dit weekend..

MiKa

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 September 2012 - 20:40

Alleen: de Solo ondersteunt geen HbbTV (de box heeft daarvoor te weinig geheugen), de andere VU’s wel. Zij het dat het allemaal nog wel een heel erg hoog beta-gehalte heeft. Het is te hopen dat VU+ hier nog snel een flinke slag gaat maken!

Om even hierop terug te komen: VU heeft op zijn website aangegeven dat de Solo geen HbbTV ondersteunt. Op het VTi-forum hebben enkele lieden het toch aan de praat gekregen, maar naar mijn idee ten koste van het kreupel maken van de box.
Met andere woorden: theoretisch kan het, maar je hebt er driemaal niets aan.
Overigens heeft VU gisteren weer een paar HbbTV-gerelateerde updates losgelaten: men is er dus inderdaad mee bezig.

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #11 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 2 September 2012 - 08:42




Dank voor je reactie, met je toestemming plaatsen we die in nummer 9.

Ja, dat mag wel, maar is het dan niet al vreselijk achterhaald?

Tsja, maar dat is inherent aan VU+

Sorry, dit begrijp ik even niet: waar slaat dit nu op?


Dat hoeven we jou toch niet te vertellen of wil je perse een bevestiging op papier zien staan van ons?

Misschien de reden waarom jou vu+ duo al een half jaar op de zolder staat?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 September 2012 - 08:54

Je maakt het alleen maar cryptischer.

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #13 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 2 September 2012 - 09:20

Dan houden we het daar maar op en denk je nog maar eens na op deze mooie zondagochtend....

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 2 September 2012 - 10:31

Een dagblad kan de dag erna rectificeren...
Een weekblad de week erna...
Een een maandblad de maand erna...
....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #15 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 2 September 2012 - 11:34

@Litllesat: 100% gelijk! Daarom is het zo fijn dat er forums zijn waar een discussie levendig is. En een korte/bondige samenvatting in een blad. Toevallig is nummer 8 in augustus uitgekomen, dit is geen beleid. Als er genoeg te melden is (gewoon pagina's of actualiteit) komen we uit. We hebben geen abonnee's dus zijn niemand iets verplicht... het blijft hobby.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #16 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 September 2012 - 12:28

Dan houden we het daar maar op en denk je nog maar eens na op deze mooie zondagochtend....

Ahh, ik vat hem: omdat er enkele DUO's zijn die niet-opgeloste problemen hebben (zoals de mijne), zijn alle VU's verouderd! Gek he, dat het even duurde voordat ik de logica inzag. Zeker ook vanwege het gebrek aan samenhang met het topic :rolleyes:

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #17 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 2 September 2012 - 12:31


Dan houden we het daar maar op en denk je nog maar eens na op deze mooie zondagochtend....

Ahh, ik vat hem: omdat er enkele DUO's zijn die niet-opgeloste problemen hebben (zoals de mijne), zijn alle VU's verouderd! Gek he, dat het even duurde voordat ik de logica inzag. Zeker ook vanwege het gebrek aan samenhang met het topic :rolleyes:


dan is een maand naijlen van een rectificatie in dit online magazine nog helemaal niet zo slecht tov uitblijven van oplossingen door VU+ ;)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 September 2012 - 12:33



Dan houden we het daar maar op en denk je nog maar eens na op deze mooie zondagochtend....

Ahh, ik vat hem: omdat er enkele DUO's zijn die niet-opgeloste problemen hebben (zoals de mijne), zijn alle VU's verouderd! Gek he, dat het even duurde voordat ik de logica inzag. Zeker ook vanwege het gebrek aan samenhang met het topic :rolleyes:


dan is een maand naijlen van een rectificatie in dit online magazine nog helemaal niet zo slecht tov uitblijven van oplossingen door VU+ ;)

En weer ontgaat de logica van een uitspraak en het verband met het topic me. Maar ik zal er nu maar geen energie meer insteken, want je wekt niet de indruk een serieuze bijdrage te willen leveren.

Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 2 September 2012 - 13:50

En omdat het toch over de VU gaat.. wat ik niet begrijp is dat er voor HbbTV aan de gang te krijgen op de VU er onnodige patches nodig zijn op Enigma2. Dat er aanpassingen nodig zijn voor de rode toets is logisch en dat hebben ze dan ook netjes van OpenPli overgenomen. Maar ze spelen het niet klaar er een stand-alone plugin van te maken..... Jammer....

Edited by littlesat, 2 September 2012 - 13:50.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: UP/DOWNLINK 2012 nummer 8 is uit #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 September 2012 - 14:02

Maar ze spelen het niet klaar er een stand-alone plugin van te maken..... Jammer....

Misschien wat voorbarig? Zoals gezegd verkeert HbbTV van VU nog in een betastadium.
En op het VTi-platform loopt iemand te roepen al maanden beta-tester voor deze HbbTV te zijn; aangezien VTi volledig VU-OI is (met alleen maar wat plugins en een skin toegevoegd), mag het niet verbazen dat er (nog?) niet is gekeken naar compatibiliteit.

Ik heb de vrijheid genomen VU+ in ieder geval van deze wat ongelukkige gang van zaken op de hoogte te brengen. Maar of dat gelezen en, belangrijker nog, begrepen en gehonoreerd wordt? Geen idee. Zodra het beta-stempel is verwijderd, zullen we het weten.
Maar hoop doet leven, nietwaar?

Wat in ieder geval al wel mogelijk is, is de huidige VU+ Opera-browser als plugin te verpakken en te installeren. Maar ja, dat is pas de eerste stap.
En voor je het vraagt: ik ga mijn knutselwerkje niet verspreiden, want anders kom ik om onder de vragen die ik toch niet (goed) kan beantwoorden.



Also tagged with one or more of these keywords: algemeen

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users