Jump to content


Photo

Standaard PLI Skin..


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 3 September 2012 - 13:13

Hallo,

een vraagje, is de standaard PLI Skin waar ik erg gecharmeerd van ben.

ook te gebruiken in andere images van andere Image makers.

Gr

Re: Standaard PLI Skin.. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 September 2012 - 13:17

Als die andere OpenPLi gebaseerd zijn: misschien. Als ze dat niet zijn: nee.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Standaard PLI Skin.. #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 3 September 2012 - 13:39

Alleen in PLi-based images is die bruikbaar omdat de skin gebruik maakt van templates - een uitvinding van OpenPLi (om zo de code te reduceren en eenvoudiger te maken).

Edited by littlesat, 3 September 2012 - 13:40.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Standaard PLI Skin.. #4 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 3 September 2012 - 15:12

Thx, voor het antwoord, erg jammer ik vind het een ontzettende mooi Skin, is ook een van de reden waarom ik PLI gebruik.

Re: Standaard PLI Skin.. #5 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 3 September 2012 - 16:28

Thx, voor het antwoord, erg jammer ik vind het een ontzettende mooi Skin, is ook een van de reden waarom ik PLI gebruik.


Welke image zou je dan willen gebruiken?
Wat zijn daar de voordelen van t.o.v. PLI?
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Standaard PLI Skin.. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 September 2012 - 16:29

@doddema, je was me net voor... :)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Standaard PLI Skin.. #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 September 2012 - 17:04

Thx, voor het antwoord, erg jammer ik vind het een ontzettende mooi Skin, is ook een van de reden waarom ik PLI gebruik.

Wat je kunt doen is ViX installeren, daarop vanuit de feeds Magic-HD installeren (de PLi-HD skin is daarop gebaseerd) en vervolgens de betreffende mappen bewaren om die op een image naar keuze te plaatsen. Die is daarvoor wel geschikt.
Of vanuit de feeds de IPK downloaden en bewaren, nog handiger natuurlijk.

Re: Standaard PLI Skin.. #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 3 September 2012 - 18:27

de PLi-HD skin is daarop gebaseerd

Klopt..!!! Deze is inderdaad als basis genomen bijna een jaar geleden...
Maar zeer zeker "onder de moterkap", dus wat code betreft is het compleet anders... ;) En vooral dankzij de templates stukken makkelijker te onderhouden...
Ik blijf het nog altijd heel jammer vinden dat niet meerdere skin bouwers van templates gebruik maken... blijkbaar is er geen vraag naar "gemak"... en typt men heel graag telkens weer hetzelfde voor elk scherm....

Edited by littlesat, 3 September 2012 - 18:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Standaard PLI Skin.. #9 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 4 September 2012 - 08:45


Thx, voor het antwoord, erg jammer ik vind het een ontzettende mooi Skin, is ook een van de reden waarom ik PLI gebruik.


Welke image zou je dan willen gebruiken?
Wat zijn daar de voordelen van t.o.v. PLI?


ik hou erg van experimenteren en dingen uit proberen, maar uiteindelijk kom ik toch weer terug bij PLI. :D
maar de reden op dit moment is, ik ben in bezet van een VU Ultimo zou graag HBBTV willen uit proberen heb begrepen dat in de image van blachhole deze werkt.

Re: Standaard PLI Skin.. #10 charlesduco

  • Senior Member
  • 62 posts

+6
Neutral

Posted 2 October 2012 - 09:21

Ik heb een bug gevonden in de PLI HD-skin.
Met een VU+ Duo en SCART-aansluiting heb ik flikkerende foto's in de fullscreen pictureviewer op een Sony Tinitron CRT-televisie. Met de Magic SD-skin werkt het wel goed via SCART, maar dan zijn de OSD-elementen allemaal uitgerokken. (Magic SD-skin ondersteunt geen 16:9-formaat??)

Ik kan de flikkering verhelpen als ik één regel uit skin.xml in commentaar zet.
  <screen name="Pic_Full_View" position="fill" title="Picture" flags="wfNoBorder">
<!--
<widget source="session.VideoPicture" backgroundColor="transparent" position="-5,-5" render="Pig" size="5,5" zPosition="1" />
	-->
<eLabel position="0,0" zPosition="0" size="1280,720" backgroundColor="secondBG" />
<widget name="pic" position="fill" zPosition="1" alphatest="on" />
<eLabel position="25,15" size="30,25" zPosition="2" backgroundColor="secondBG" transparent="1" />
	<widget name="point" position="27,17" size="21,21" zPosition="3" pixmap="skin_default/icons/epgclock.png" alphatest="on" />
	<widget name="play_icon" position="30,20" size="16,16" zPosition="3" pixmap="skin_default/icons/ico_mp_play.png" alphatest="on" />
	<widget source="file" render="Label" position="70,15" size="600,25" zPosition="3" font="Regular;22" halign="left" noWrap="1" transparent="1" foregroundColor="foreground" backgroundColor="secondBG"/>
  </screen>

Kan iemand van het ontwikkelingteam deze bug definitief verhelpen of kan iemand een suggestie doen om een andere skin te gebruiken die perfect werkt op een 16:9 CRT-televisie.

Edited by charlesduco, 2 October 2012 - 09:21.


Re: Standaard PLI Skin.. #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 2 October 2012 - 14:34

Ik krijg nu zo'n klein vermoeden dat je een issue op het spoor bent die we al heel lang aan het zoeken waren...

Zonder die regel werkt het prima... want eigenlijk doet het een PIG schrijven buiten het normale beeld.... (wat waarschijnlijk niet met alle drivers goed werkt)....

Als het me vandaag lukt haal ik hem weg... zo niet wordt het morgen (schiet als ik het vergeet even een PM-etje)

Je kunt ook naar https://github.com/l...sat/skin-PLiHD/ een commit request doen... dan kan ik hem zo mergen (als dat je lukt).

Edited by littlesat, 2 October 2012 - 14:36.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Standaard PLI Skin.. #12 charlesduco

  • Senior Member
  • 62 posts

+6
Neutral

Posted 2 October 2012 - 17:10

Ik heb voorlopig nog geen account op github. (ik ga alvast binnenkort eens kijken hoe dat werkt)

Na verder onderzoek is die 'session.VideoPicture'-regel wel van belang want anders is een verdonkerd videobeeld links/rechts nog zichtbaar naast een foto met een andere beeldverhouding dan het tv-scherm.

Het probleem met flikkerende foto's verdwijnt ook als je de 'size' op 0 zet en daarmee is het videobeeld ook volledig weg. Dus misschien een betere oplossing:
<widget source="session.VideoPicture" backgroundColor="transparent" position="-5,-5" render="Pig" size="0,0" zPosition="1" />

Dit werkt alvast met VU+ Duo en SCART-aansluiting. Hopelijk werkt het ook met andere configuraties, maar dat zien we dan binnenkort wel als de aanpassing wordt doorgevoerd door het ontwikkelingsteam.

Re: Standaard PLI Skin.. #13 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 2 October 2012 - 17:23

Ik heb voorlopig nog geen account op github. (ik ga alvast binnenkort eens kijken hoe dat werkt)

Na verder onderzoek is die 'session.VideoPicture'-regel wel van belang want anders is een verdonkerd videobeeld links/rechts nog zichtbaar naast een foto met een andere beeldverhouding dan het tv-scherm.

Het probleem met flikkerende foto's verdwijnt ook als je de 'size' op 0 zet en daarmee is het videobeeld ook volledig weg. Dus misschien een betere oplossing:

<widget source="session.VideoPicture" backgroundColor="transparent" position="-5,-5" render="Pig" size="0,0" zPosition="1" />

Dit werkt alvast met VU+ Duo en SCART-aansluiting. Hopelijk werkt het ook met andere configuraties, maar dat zien we dan binnenkort wel als de aanpassing wordt doorgevoerd door het ontwikkelingsteam.

2 posts en dan al zoveel verstand van de code's


Ik voel me oud...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Standaard PLI Skin.. #14 charlesduco

  • Senior Member
  • 62 posts

+6
Neutral

Posted 2 October 2012 - 17:52

2 posts en dan al zoveel verstand van de code's


Toch niet zo veel verstand. Want m'n tweede post klopt bij nader inzien niet helemaal. Het probleem met de flikkering verdwijnt wel maar een verdonkerd videobeeld links/rechts blijft zichtbaar.
(heb vroeger nog een tijdje geklooid met skins op de Boxee box, vandaar dat ik die xml-skins wel ongeveer begrijp)

Re: Standaard PLI Skin.. #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 2 October 2012 - 18:15

Kun je ook position 0,0 met size 0,0 eens proberen? Ik had de vorige al gecommit....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Standaard PLI Skin.. #16 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 2 October 2012 - 18:40

Eigenlijk zou de screen moeten definiëren dat deze niet transparant is. Ondanks welke transparantie-instelling dan ook.

Re: Standaard PLI Skin.. #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 3 October 2012 - 07:00

Ik zal er vanavond naar kijken....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Standaard PLI Skin.. #18 charlesduco

  • Senior Member
  • 62 posts

+6
Neutral

Posted 5 October 2012 - 16:20

Ik heb nu pas opnieuw kunnen checken en meteen de laatste update binnengehaald. Pictureviewer werkt perfect nu op m'n VU+ Duo en SCART-aansluiting. Heel erg bedankt om dit verbazend snel op te lossen.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users