Jump to content


Photo

combinatie rotor en LNB twin head (19.2 &23)mogelijk?


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 4 September 2012 - 17:06

Hallo,
Van mijn vorige installatie heb ik nog een stab usals motor liggen in goede staat en heb momenteel mijn sat dish fixed geïnstalleerd staan met een twin head LNB (tv vlaanderen) die fixed staat op 19.2 en 23.

Nu is mijn vraag, kan ik mijn dreambox zo programmeren dat ik combi gebruik maak van de motor en de dual twin head en dat de default positie 19.2 met de lnb 19.2 is, wanneer een zender van 23 gekozen word, dit gewoon switched via de interne disecq in de tv vlaanderen dual head LNB gebeurd en indien ik een andere sat wil bv hispasat, de motor gaat draaien ,met natuurlijk het terug draaien naar 19.2 als ik terug een zender van 19.2 of 23 wil kiezen?

Dus voorbeeld:
Ik kies NOS2, -> zit op 19.2 dus motor draaid met LNB A positie naar 19.2 indien nodig
Daarna kies ik tequila op hispasat, de motor draaid en LNB A (voorheen 19.2 LNB) draaid zo ver als nodig naar hispasat positie.
Daarna kies ik BBC HD op 28, de LNBA Head draaid tot 28
Daarna kies ik ÉÉN HD op 23, de motor draaid tot positie 19.2 LNB A op 19.2 staat, en via disecq word 23. (of tewel LNB B gekozen die dan op 23 staat)

Kan dit?

Re: combinatie rotor en LNB twin head (19.2 &23)mogelijk? #2 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 September 2012 - 17:55

Ik gebruik zelf een combinatie van een fixed dish voor Astra 1,2 en 3 (met dual LNB's) en een draaibare voor de enkele keer dat ik naar andere satellieten kijk. Het geheel is via 2 4/1 switches op 2 tuners aangesloten.
Voordeel: snel zappen op de Astra's en toch alle andere satellieten kunnen bekijken.

Re: combinatie rotor en LNB twin head (19.2 &23)mogelijk? #3 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 5 September 2012 - 18:24

Ik gebruik zelf een combinatie van een fixed dish voor Astra 1,2 en 3 (met dual LNB's) en een draaibare voor de enkele keer dat ik naar andere satellieten kijk. Het geheel is via 2 4/1 switches op 2 tuners aangesloten.
Voordeel: snel zappen op de Astra's en toch alle andere satellieten kunnen bekijken.


Heb je dan 2 schotels of 1?
Bedoel je 2 tuners die individueel werken?
Wat ik wil weten is of de combinatie met 1 schotel gaat, eventueel met een omweg, of extra switch...

Re: combinatie rotor en LNB twin head (19.2 &23)mogelijk? #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 September 2012 - 18:58

'.....fixed dish voor Astra 1,2 en 3 (met dual LNB's) en een draaibare voor....' zijn dus twee schotels.........
Je andere vragen begrijp ik niet.

Re: combinatie rotor en LNB twin head (19.2 &23)mogelijk? #5 Ruppert

  • Senior Member
  • 41 posts

+11
Neutral

Posted 6 September 2012 - 20:03

Beste Dreamfox,

Zeker is het mogelijk met een schotel zelfs naar 4 satellieten vast in twin uitvoering en toch draaibaar te kijken. De schotel blijft dan 95% van de tijd stilstaan je kunt snel schakelen tussen de 4 bekendste satellieten. Wil je iets anders dan gaat de schotel draaien. Wel moet je zorgen als je "draaibaar" eindigt de schotel weer in rust positie zet en dat is A3. Ook is het verstandig, om goed gebruik van je draaibaar gedeelte te kunnen maken de A3 LNB precies in het verlengde van de schotelarm te monteren. Dit vergt een aanpassing van je multirail.

Als je hier meer over wilt weten: klik dan hier.

Veel Succes Ruppert.
Vu+duo met combi Triax 88cm en 4x twin lnb en toch draaibaar. Dreamb. 800 se met T55 en 4x twin lnb Dreamb 600 PVR

Re: combinatie rotor en LNB twin head (19.2 &23)mogelijk? #6 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2012 - 08:53

Beste Dreamfox,

Zeker is het mogelijk met een schotel zelfs naar 4 satellieten vast in twin uitvoering en toch draaibaar te kijken. De schotel blijft dan 95% van de tijd stilstaan je kunt snel schakelen tussen de 4 bekendste satellieten. Wil je iets anders dan gaat de schotel draaien. Wel moet je zorgen als je "draaibaar" eindigt de schotel weer in rust positie zet en dat is A3. Ook is het verstandig, om goed gebruik van je draaibaar gedeelte te kunnen maken de A3 LNB precies in het verlengde van de schotelarm te monteren. Dit vergt een aanpassing van je multirail.

Als je hier meer over wilt weten: klik dan hier.

Veel Succes Ruppert.


Dat is exact wat ik wilde weten! Alvast bedankt, weet ik dat het kan en wat ik ervoor nodig heb!

Re: combinatie rotor en LNB twin head (19.2 &23)mogelijk? #7 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2012 - 10:01

Heb het ondertussen geïnstalleerd en na het uurtje vloeken voor die verdomde motor weer in te stellen met dish ben ik er volledig in geslaagd.
Alles werkt, bij dus dus de bevestiging: motor / rotor / actuator in combinatie van dual / twin / multifeed / meerdere LNB's werkt perefct!
Voordelen, zowel snel zappen van gebruikelijke kanalen (zeker met TV Vlaanderen die op zowel 19.2 als 23 zitten) en toch alle zenders kunnen opzetten wanneer nodig, bv Olympische spelen HD met dolby surround op 28. en dit met maar 1 schotel!


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users