Jump to content


Photo

Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg


  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#1 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 22 September 2012 - 13:18

Op één HD en Canvas HD is de ondertiteling te vroeg. 10 tot 15 seconden. En dit is uiterst irriterend.

Op één en Canvas SD is alles goed.

Nu weet ik dat dit een TVV probleem is en dat zij dit moeten oplossen. Maar dit probleem is reeds zo lang aanwezig, en TVV beweert maar steeds dat zij aan het probleem werken, maar er komt maar geen oplossing.

Nu staat er in de ondertitel instellingen van OPenPli een setting "Vertraging ondertitels als tijdcode ontbreekt". Ik heb geprobeerd deze aan te zetten, maar die heeft geen effect op de ondertitels van één HD en Canvas HD.

Zou het kunnen om deze instelling ook actief te maken voor alle ondertitels? Natuurlijk zou dit moeten in te stellen zijn per zender. (Want bij de meeste zenders zijn de ondertitels wel goed) Of de instelling zou gemakkelijker bereikbaar moeten zijn (geen 4 menu's diep) bv. via het ondertitels menu (daar waar je de juiste ondertitel kiest).

Je zou mij heel blij maken met deze voorziening. Als gehoorgestoorde (ik ben niet doof - maar ik kan slecht gesprekken volgen wanneer er achtergrond geluid is - wat met de meeste programma's het geval is. Er schijnt tegenwoordig overal een achtergrond muziekje te moeten zijn) heb ik nood aan de ondertiteling (888).

Willy

Edited by doglover, 22 September 2012 - 13:19.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 September 2012 - 14:17

Het probleem is hier dat de tijdcodes niet ontbreken maar incorrect zijn. Dat kun je dus inderdaad niet met die knop aanpassen. Misschien dat Littlesat voor ons nog een knopje erbij kan maken met vertragen/versnellen van ondertitels die een foute tijdcode hebben ;) Ik voorzie wel een probleempje: het ontbreken van tijdcodes is door enigma te herkennen, dat de tijdcodes niet kloppen niet. Dan zou het op de een of andere manier per zender ingesteld moeten kunnen worden, net als je nu al de geluids-timing per zender kunt aanpassen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #3 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 23 September 2012 - 08:01

Dan zou het op de een of andere manier per zender ingesteld moeten kunnen worden, net als je nu al de geluids-timing per zender kunt aanpassen.


Dat is ook wat ik zei.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 September 2012 - 09:55

Ja sorry, overheen gelezen. Ik was even hardop aan het nadenken.

De teletekst-problemen zijn op de Nederlandse HD zenders uiteindelijk opgelost, dus ik ga er eigenlijk van uit dat dat op de Vlaamse zenders ook gaat gebeuren!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #5 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 23 September 2012 - 13:31

De teletekst-problemen zijn op de Nederlandse HD zenders uiteindelijk opgelost, dus ik ga er eigenlijk van uit dat dat op de Vlaamse zenders ook gaat gebeuren!


En het is ook goed geweest, ongeveer tezelfdertijd als het op de Nederlandse HD (ned1/2/3) goed gekomen was.
Maar sinds een paar weken is deze fout terug op de Vlaamse zenders, en niet op de Nederlandse.

Begrijp het ook niet meer.

Edited by doglover, 23 September 2012 - 13:32.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #6 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 26 September 2012 - 09:38

De problemen blijven aanhouden.
TVV komt maar niet van de pot.

Kan er niet gekeken worden of een synchronisatie tool voor ondertitles kan toegevoegd worden, net zoals er een is voor audio?

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 September 2012 - 10:39

Ik heb uit "welingelichte bronnen" een gerucht vernomen dat er wel degelijk aan gewerkt wordt door M7.... Ik wil het nog even afwachten dus maar.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #8 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 26 September 2012 - 10:42

zou inderdaad nuttig zijn, en niet enkel voor TV uitzendingen : verleden weekend nog eens naar een DVD gekeken via de 8000, ging vrij goed, alleen kwamen de ondertitels niet geheel synchroon in beeld (waren zo'n 2 sekonden te laat). Niet onoverkomelijk, maar erg vervelend. Een algemene synchronisatie optie voor ondertitels zou hier wonderen kunnen doen (kan er geen standaard "offset" bijgeteld worden bij de ondertitel-timings, zodat we die kunnen manipuleren ? Die offset kan dan ook negatief zijn, om de onderitels "vroeger" te tonen dan volgens de ingelezen timing). Op die manier heeft iedereen er iets aan :)
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #9 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 26 September 2012 - 12:21

Ik heb uit "welingelichte bronnen" een gerucht vernomen dat er wel degelijk aan gewerkt wordt door M7.... Ik wil het nog even afwachten dus maar.


Op 18/9 publiceren ze dit:

Namens TVV kunnen we het volgende mededelen;

Een externe partij is bezig met een oplossing, we verwachten binnenkort meer duidelijkheid over welke stappen er genomen worden.


Maar zoals ik al zei, zo komen maar niet van de pot, of blijven maar rond de pot draaien.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #10 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 28 September 2012 - 07:00

jij verwacht ook binnen 10 dagen een oplossing van M7/CDS/TVV?

:D

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 September 2012 - 08:02

Haha inderdaad. Bij M7 moet altijd eerst een afspraak geregeld worden bij "de" techneut die al het echte werk voor CDS/TVV/enz doet. Aangezien het enige de techneut is, heeft-ie het nogal druk, de rest van de luitjes is managers en marketeers. De helpdesk is niet eens van hun zelf.

Misschien dat die techneut de provider namen dan ook wéér eens goed kan zetten, we hebben al weer drie smaken door elkaar ondertussen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #12 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 28 September 2012 - 08:17

jij verwacht ook binnen 10 dagen een oplossing van M7/CDS/TVV?

:D


Ik word er langzamerhand moedeloos van.
Maar dit is toch hun corebusiness?
Oh neen ik vergis mij: geld uit de zakken kloppen is hun core busines. :ph34r:

Willy

Edited by doglover, 28 September 2012 - 08:19.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 28 September 2012 - 09:28

Officieel zit er bij HD geen Teletekst meer.... het zit niet eens in de HD specificaties....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 September 2012 - 09:29

Mooi zo, alleen zo jammer dat ze niet iets goed er voor in de plaats hebben bedacht...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #15 redneck eyeball

  • PLi® Core member
  • 9,735 posts

+15
Neutral

Posted 28 September 2012 - 10:08

Willy,

Je kan het best voorlopig naar de SD versie kijken. Daar is dat probleem niet aanwezig, dat zit enkel op de HD versie.
Hopelijk wordt het probleem op de HD versie snel opgelost.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #16 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 28 September 2012 - 10:16

Willy,

Je kan het best voorlopig naar de SD versie kijken. Daar is dat probleem niet aanwezig, dat zit enkel op de HD versie.
Hopelijk wordt het probleem op de HD versie snel opgelost.


Weet ik, en doe ik dus ook.
Alleen jammer dan, dat ik niet kan genieten van het betere beeld op de HD versie.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 28 September 2012 - 10:29

Maar waarom heb je die ondertitels perse nodig?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #18 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 28 September 2012 - 10:55

Maar waarom heb je die ondertitels perse nodig?


lees ff de eerste post ;)

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 28 September 2012 - 11:02

Xqq doglover...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 September 2012 - 12:17

Wat je in principe ook zou kunnen doen, een truuk die "vroeger" wel deed om ITV1 HD met subs te kijken die er toen nog niet waren... Ik heb een tooltje gemaakt om teletext subs uit een transport stream te vissen en om te zetten naar srt. Wat je dan zou moeten doen is het programma op de SD- en de HD-zender tegelijk (exact tegelijk, dat is heel belangrijk!) opnemen. Met dat tooltje dvb2srt (alleen linux, helaas...) zou je dan de subs uit de SD-uitzending kunnen vissen, het programma van HD omzetten naar mkv (met mkvmerge, dat gaat heel goed tegenwoordig) en dan ook met mkvmerge de srt file erbij "mergen" en klaar.

Tot zo ver mijn $0.02 meedenken :D

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users