Jump to content


Photo

Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg


  • Please log in to reply
105 replies to this topic

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #21 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 28 September 2012 - 15:07

Eric,

Juist maar dit is niet "live". Trouwens met Project-X kunnen de ondertitel stream ook uit een SD stream gehaald worden. (en zelfs uit een HD stream - maar de video dan weer niet)
http://project-x.sourceforge.net/
Met diverse ondertitel tools kunnen zelfs de SRT files gesynchroniseerd worden.
Er bestaat diverse software. bv. Subtitle Workshop,
http://www.aboutonli...e-editor-tools/

Moet ik soms een beloning uitschrijven om de ondertitels gesynched te krijgen. Ik dacht dat we allemaal vrijwilligers waren.
Ik zou ook support kunnen vragen voor het dagelijkse werk dat ik doe voor de EPG. (en er is wel dagelijks wat te veranderen)

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #22 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 28 September 2012 - 15:24

Moet ik soms een beloning uitschrijven om de ondertitels gesynched te krijgen.


ik denk niet dat dat enige invloed heeft op de snelheid waarmee het opgelost wordt ;)
(beloningen trekken m.i. hooguit scriptkiddies aan)

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #23 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 28 September 2012 - 15:28

Je zou een text-to-speech speech-to-text moeten draaien op een kanaal en dat weergeven ipv subtitles ;). Of via text-to-speech speech-to-text achterhalen hoe groot het tijdsverschil met de teletekst subtitles is.

Edited by Sjaaky, 28 September 2012 - 15:29.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #24 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2012 - 15:29

El als je daar een oplossing voor vind kan ik misschien terug naar de HD zenders van Frankrijk kijken.
Gisteren bvb "Homeland" bij de bovenste ondertiteling verdwijnt de ondertiteling bijna direct en bij de 2de ontbreken regelmatig zinnen.
Dit is al maanden het geval met bvb TF1HD, Canal+HD.
Ik heb het misschien nog niet zo erg dan Doglover maar heb toch wel veel problemen om te kunnen luisteren vooral las de rest van de familie per sé erover moet brullen.
Bovendien verkies ik de origineele taal met franse ondertitels, liever dan gedubt. Op de SD versie geen probleem.

Edited by Alain_sat, 28 September 2012 - 15:29.

ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #25 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 28 September 2012 - 15:52

Op één HD en Canvas HD is de ondertiteling te vroeg. 10 tot 15 seconden.


Bedoel je een constante afwijking die tussen de 10 en 15 seconden ligt, of schommelt de afwijking?

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 September 2012 - 15:59

Het is vaak lastig vast te stellen hoeveel het precies is, als er niet continu gebabbeld wordt ;)

Edited by Erik Slagter, 28 September 2012 - 15:59.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #27 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 28 September 2012 - 19:40

ga er maar van uit dat het een constante afwijking is van 10-15 sekonden. Waarschijnlijk staat er ergens een parameter verkeerd of wordt er ergens fout gemixed, zowel op één HD als canvas HD.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 September 2012 - 20:08

Ondertiteling op HD zenders is altijd problematisch. Ik vermoed dat ze subs uit de SD feed halen. Aangezien SD = mpeg2 veel minder latency heeft bij encoding dan HD = mpeg4 (h264), loopt daardoor de teletext timing voor op het beeld in HD. Dus daar zullen ze even wat aan moeten doen ;) Op de nederlandse zenders werkt het inmiddels al een tijdje.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #29 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 September 2012 - 07:26

Je zou mij heel blij maken met deze voorziening. Als gehoorgestoorde (ik ben niet doof - maar ik kan slecht gesprekken volgen wanneer er achtergrond geluid is - wat met de meeste programma's het geval is. Er schijnt tegenwoordig overal een achtergrond muziekje te moeten zijn) heb ik nood aan de ondertiteling (888).

Daar hoef je niet eens een gehoorstoornis voor te hebben; die achtergrond 'versiering' haalt de verstaanbaarheid enorm naar beneden. Samen met het feit dat muziek (en reclame) vaak heel luid zijn, waardoor je in feite het volume te laag moet zetten om tekst nog te kunnen verstaan, maakt dat het gebruik van ondertitels welhaast noodzakelijk. Ik heb ze dan als het even kan ook altijd aan staan.
In feite hetzelfde bij beeld: tegenwoordig schijnt alles (zowel gedrukt als op websites) een achtergrondkleur te moeten hebben. Daarbij doet men de grootste moeite om een letterkleur uit te zoeken die zo weinig mogelijk contrast heeft met die achtergrond. En als toefje wordt dan het liefst ook nog een heel klein lettertype gebruikt......

PS: Ik herinner me dat toen de zenders Nederland 1, 2 en 3 HD net van TT waren voorzien (die hebben eerst zonder TT gedraaid), zich hetzelfde probleem voordeed. En dat is nu opgelost, dus er gloort nog hoop!

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #30 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 29 September 2012 - 11:43

dat kleine lettertype in het begin van HD vond ik wel erg prettig lezen

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #31 charlesduco

  • Senior Member
  • 62 posts

+6
Neutral

Posted 9 October 2012 - 19:23

Sinds 19u zit ik op Eén HD te kijken en de ondertiteling loopt terug synchroon.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #32 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 9 October 2012 - 19:25

Dan is het apparaatje waarschijnlijk gemaakt....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #33 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 9 October 2012 - 22:10

dat moet ik straks met mijn eigen ogen zien - ben nu naar "the river" aan het kijken.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #34 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 9 October 2012 - 22:21

is nu reklame - heb net het nieuws gemist zie ik, maar het is nu het weerbericht en de ondertitels lopen in elk geval veel beter als vroeger. EINDELIJK ! hopelijk blijft dat nu in de toekomst ook goed lopen........
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #35 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 10 October 2012 - 08:28

Hoop doet leven.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #36 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 7 December 2012 - 21:16

Ik rakel dit topic opnieuw op: ik herken het gehoorprobleem van doglover ook als mijn probleem en maak daarom graag gebruik van de ondertitels. Tot voor kort keek ik Een en Canvas in SD (via VU+Duo) en daar zijn de ondertitels OK.
De laatste tijd bekijk ik die zenders in HD en stel dus vast dat die ondertitels te vroeg komen. Ik had het programma "Wolven" van afgelopen dinsdag opgenomen en vandaag bekeken: de ondertiteling is door de vervroeging niet te gebruiken.
Vermoedelijk is ergens tussen midden oktober en begin december de oude ziekte opnieuw opgedoken ...

Ik neem aan dat er nog mensen zijn met dezelfde ervaring ? En zo ja, wat kan er aan gedaan worden ?

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #37 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 7 December 2012 - 21:21

contact opnemen met TVV
HD heeft standaard geen teletekst
deze wordt door de provider aan het HD signaal toegevoegd

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #38 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 7 December 2012 - 23:28

Met het afspelen van opnames kunnen ze verkeerd getimed komen.... Daar bij live uitzendingen ze komen zoals uitgezonden... BIj opnames kan dat net weer anders zitten.

Dat zou je kunnen aanpassen via menu->instellingen->systeem->ondertitelinstellingen->ondertitel vertraging indien timing ontbreekt

Default staat die op 3.5 seconden.... maar het kan zijn dat die langer moet voor de VRT zenders.

Edited by littlesat, 7 December 2012 - 23:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #39 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 7 December 2012 - 23:51

werkt niet, heb ik al geprobeerd. Blijkbaar ontbreekt de timing niet, waarschijnlijk worden verkeerde timecodes opgestuurd. Ik kijk momenteel zelfs niet meer naar één HD of canvas HD, ik neem de SD versies, gevolg van het ongeloofelijk knoeiwerk met die ondertitels.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #40 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 8 December 2012 - 00:01

Maar met live TV zijn ze nu wel goed...?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users