Jump to content


Photo

Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg


  • Please log in to reply
105 replies to this topic

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #41 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 8 December 2012 - 00:08

geen idee, lig in bed nu B)
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #42 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 December 2012 - 08:45

De kern van het probleem is overigens dat de teletext stream uit het SD complex gehaald wordt en aan het HD complex wordt toegevoegd. Dat zou op zich geen probleem zijn, ware het niet dat encoding in h264 nogal wat extra vertraging oplevert, h264 heeft graag een paar extra frames in z'n buffer voor meer context (ligt dus niet aan een bepaald apparaat ofzo, dit is normaal). Daardoor raakt het beeld vertraagd t.o.v. de teletext, de teletext op zich is juist correct. Daarom moet men de teletext kunstmatig vertragen, daar schijnt iets voor te zien, maar kennelijk werkt dat niet altijd goed. Massaal klagen! Bij TVV dus ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #43 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2012 - 13:50

contact opnemen met TVV
HD heeft standaard geen teletekst
deze wordt door de provider aan het HD signaal toegevoegd


Heb via de klantenservice een mail gestuurd met verwijzing naar het probleem dat TVV vroeger zelf heeft toegegeven en heb een automatische reply gekregen:

Geachte Heer,

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 25996

Wij streven ernaar uw vraag voor 14-12-2012 te beantwoorden.

Voor verdere vragen, kan u steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen.



Met vriendelijke groet,

TV Vlaanderen
Afdeling klantenservice
Posted Image
Stel uw vraag op
www.tv-vlaanderen.be/vragen
Uw vraag was:
Op Eén HD komen de ondertitels te vroeg.
Probleem was vroeger al gemeld en zou een tijd opgelost geweest zijn

quote
Teletekst Eén HD en Canvas HD

We zijn er van bewust dat er serviceproblemen zijn met de teletekstpagina's van Eén HD en Canvas HD. We werken momenteel aan een oplossing en we verontschuldigen ons aan iedereen die hinder ervaart door dit probleem. De teletekstpagina's op de 'gewone' Eén en Canvas vanaf kanaal 100 werken wel correct.

Einde: 10 oktober 2012 - 14u27

unquote

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #44 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2012 - 13:56

Maar met live TV zijn ze nu wel goed...?


Neen, zowel live als opname hebben hetzelfde probleem. Daar waar Doglover in september over 10 tot 15 seconden te vroeg sprak ervaar ik nu dat de ondertitels enkele seconden te vroeg komen.

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #45 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 9 December 2012 - 09:17

Probleem is idd terug.
Wel nu enkele seconden.

Zeer irritant probleem. Ook al omdat TVV aan de ene niet goed hoort en aan de andere kant doof is.
Maar dan zouden de ondertitles misschien wel goed staan!!!

Willy

PS: Voor degenen die het niet begrijpen. Dit is sarcastisch bedoeld

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #46 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 December 2012 - 10:11

PS: Voor degenen die het niet begrijpen. Dit is sarcastisch bedoeld

Het was mij zéér duidelijk :D

Nou TVV, aan de slag voor deze mensen!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #47 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 9 December 2012 - 10:43

Zo te lezen heeft iemand weer net iets te veel aan de knoppen gedraaid....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #48 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 10 December 2012 - 09:18

Zo te lezen heeft iemand weer net iets te veel aan de knoppen gedraaid....


Maar voor degenen die op deze ondertitels vertrouwen, is dit wel zeer vervelend.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #49 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 10 December 2012 - 13:28

Blijkbaar geeft TVV er niet zo veel om omdat ze zelf de aanpassingen niet controleren en monitoren

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #50 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2012 - 13:49

Klanten zijn voor CDS/TVV/M7 duidelijk "plebs/janhagel/gepeupel/etc". Je bent goed genoeg om te betalen maar verder moet je niet zeuren.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #51 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 10 December 2012 - 14:50

Zou het niet mogelijk zijn om de suggestie uit de eerste post in te bouwen?
Dit gezien de voortdurende problemen.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #52 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 10 December 2012 - 15:16

Dat zou op zich geen probleem zijn, ware het niet dat encoding in h264 nogal wat extra vertraging oplevert, h264 heeft graag een paar extra frames in z'n buffer voor meer context (ligt dus niet aan een bepaald apparaat ofzo, dit is normaal).


Nou, binnen het protocol waarmee teletekst in DVB kan worden doorgegeven, worden teletekstpagina's waar ondertitels op worden doorgegeven aan een specifiek beeldframe gekoppeld. Het hoeft daarmee geen probleem te zijn als de teletekststream iets te vroeg of te laat is: De ontvanger hoort dat op te lossen.

Het is echter heel aannemelijk dat de informatie van welke teletekstpagina bij welk frame hoort verloren gaat in het proces, en daarom de harde koppeling tussen pagina en frame niet aanwezig is.

Edited by Zuppelan, 10 December 2012 - 15:17.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #53 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2012 - 17:12

Je bedoelt met timestamps. Theoretisch wel, maar je hebt ook zoiets als de decoder buffer, de tijd die tussen het ontvangen van die bepaalde video-timestamp en text-timestamp verstrijkt, is meerdere seconden. Dat gaat een ontvanger echt niet in z'n decoder buffer houden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #54 BuGless

  • Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 11 December 2012 - 09:32

Je bedoelt met timestamps. Theoretisch wel, maar je hebt ook zoiets als de decoder buffer, de tijd die tussen het ontvangen van die bepaalde video-timestamp en text-timestamp verstrijkt, is meerdere seconden. Dat gaat een ontvanger echt niet in z'n decoder buffer houden.


Normale teletext decoders misschien niet nee, maar die van enigma2, zouden we die niet kunnen leren dat wel te doen?

Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #55 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 11 December 2012 - 16:41

Ik denk dat we dit beter kunnen melden op www.satellietforum.com...... Daar leest M7/TVV/CDS mee....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #56 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 11 December 2012 - 16:49

Meelezen?

http://www.satelliet...9220#post159220

Staat er al weken (maanden) op. Geen reactie.
En dat vind ik nog het ergste. TVV/CDS reageert gewoonweg niet.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #57 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 11 December 2012 - 16:50

Het is een hele tijd goed geweest....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #58 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 December 2012 - 20:05


Je bedoelt met timestamps. Theoretisch wel, maar je hebt ook zoiets als de decoder buffer, de tijd die tussen het ontvangen van die bepaalde video-timestamp en text-timestamp verstrijkt, is meerdere seconden. Dat gaat een ontvanger echt niet in z'n decoder buffer houden.


Normale teletext decoders misschien niet nee, maar die van enigma2, zouden we die niet kunnen leren dat wel te doen?

Transport streams worden door STB'en in hardware gedemuxed. Op zich is demuxen niet zo zwaar als decoderen, je kunt dat in principe in software doen, gstreamer doet dat bijvoorbeeld bij non-ts files. Het heeft echter een aantal nadelen, o.a. dat je dan niet kunt decoderen (dat zou je dan ook in software moeten gaan doen, dat wordt echt tricky, met een CI module kun je dat zowiezo vergeten). Dat gaat dus niet zo snel gebeuren. Dus zit je vast aan de hardware demuxer die een bepaalde hoeveelheid geheugen als buffer tot z'n beschikking heeft, volgens de DVB-standaard. Misschien nog wel iets meer, maar heel veel meer zal het niet zijn. Simpelweg omdat broadcasters moeten zorgen dat de vbv ("virtual buffer verifier") binnen de grenzen van de standaard blijft om "compliant" te blijven. Een stream die niet DVB-compliant is, dat kun je moeilijk aan je klanten verkopen (hoewel ik CDS/TVV/M7 dat nog wel zou zien doen als het hun uitkomt...)

Bottom line, het probleem zal helaas gewoon moeten worden opgelost daar waar het probleem zit.

Ik heb al eens een alternatieve workaround aangegeven, die technisch goed werkt, maar ja, dat kost wat werk:
- programma downloaden
- subs extraheren met programmaatje van mij (die functionaliteit komt overigens in mkvmerge, wordt aan gewerkt!)
- transport stream met mkvmerge omzetten (niet her-encoden, kan in een minuutje klaar zijn) en daarbij de subs toevoegen, daarbij kun je in mkvmerge (of mmg, gui) aangeven dat de subs vertraagd of versneld moeten worden
- opgelost

Dit ga je niet 1,2,3 binnen enigma oplossen, helaas.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #59 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 December 2012 - 20:07

Meelezen?

http://www.satelliet...9220#post159220

Staat er al weken (maanden) op. Geen reactie.
En dat vind ik nog het ergste. TVV/CDS reageert gewoonweg niet.


Ja, dat is de werkwijze van M7. Problemen negeer je gewoon, dan stoppen mensen op een gegeven moment vanzelf met klagen.

Over de klantvriendelijkheid van M7 kun je nog discussieren, maar enige openheid van zaken, daar heb ik M7 nog geen enkele keer op kunnen betrappen. En dat hoort imho toch ook bij respect voor je klanten.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling (888) op één HD en Canvas HD is te vroeg #60 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 13 December 2012 - 14:46

Ik denk dat we dit beter kunnen melden op www.satellietforum.com...... Daar leest M7/TVV/CDS mee....


Vandaag telefonisch contact gehad met TVV.
Daar verzekerden zijmij dat zij dit niet lezen!!!!!

En om het probleem op te lossen, moest ik een fabrieksreset uitvoeren. Laat me niet lachen.

Willy

Edited by doglover, 13 December 2012 - 14:46.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users