Jump to content


Photo

Bye, bye OpenPLI


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

Re: Bye, bye OpenPLI #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 September 2012 - 14:41

Zoals ik al schreef zal ik wel een ander image moeten proberen. Wat heb ik nou aan zo'n antwoord dat Dreambox niet meewerkt?

Ik wil niet lullig doen, maar wat geeft jou het idee dat wij niet kunnen wat een ander image wel zou kunnen? Denk je dat die wel nieuwe drivers tevoorschijn kunnen toveren?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bye, bye OpenPLI #22 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 23 September 2012 - 14:44

Nou, het lijkt me in de rede liggen dat nieuwe plugins alleen gecommit worden in PLi 3.0, terwijl ze op zich compatibel zijn met een DM800FE. Een ander image zou wel toegang tot nieuwe plugins kunnen bieden.

Re: Bye, bye OpenPLI #23 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 23 September 2012 - 14:48

Jij hebt het nu over een DM800se neem ik aan?
De TS heeft het m.i. over een 800 pvr. De laatste wordt niet ondersteund door 3.0, de eerste uiteraard wel.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bye, bye OpenPLI #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 September 2012 - 14:49

@Zuppelan,

Daar is nog helemaal niks over gezet. Vooralsnog is er geen statement van het OpenPLi team dat wij de DM800 (maar ook de DM7025) zullen dumpen.

Je zult alleen geen wijzigingen meer zien in de image zelf, twee codebases bijhouden en fixes backporten (indien al mogelijk) is vreselijk veel werk, de tijd daarvoor ontbreekt ons, en tijd daaraan besteed is niet besteed aan nieuwe ontwikkelingen.

De enige juiste actie is massaal en publiek klagen bij DMM, in de meeste gevallen is het porten van de drivers naar een nieuwere kernel niet al te veel werk, en aangezien ze het voor de andere boxen ook hebben gedaan weten ze wel hoe dat moet. Ze hebben echter veel liever dat je een nieuwe box bij ze koopt...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bye, bye OpenPLI #25 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 23 September 2012 - 14:54

Jij hebt het nu over een DM800se neem ik aan?
De TS heeft het m.i. over een 800 pvr. De laatste wordt niet ondersteund door 3.0, de eerste uiteraard wel.


Met FE bedoelde ik de eerste editie. Het is de eerste editie die niet meer wordt ondersteund.

Re: Bye, bye OpenPLI #26 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 September 2012 - 14:54

Klagen heeft geen zin, die zijn er al genoeg incluis mijzelf, je kunt beter op dream forum oid aangeven dat je door deze beslissing een nieuwe box zult kopen maar dat dit in elk geval geen dreambox meer zal zijn mede door dit soort beslissingen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Bye, bye OpenPLI #27 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 23 September 2012 - 15:04

Je zult alleen geen wijzigingen meer zien in de image zelf, twee codebases bijhouden en fixes backporten (indien al mogelijk) is vreselijk veel werk, de tijd daarvoor ontbreekt ons, en tijd daaraan besteed is niet besteed aan nieuwe ontwikkelingen.


Dat bedoel ik dus met dat een DM800FE-bezitter geen nieuwe plugins meer zal zien. Een imagebouwer die de oude 2.6.18-kernel blijft ondersteunen kan wel nieuwe plugins beschikbaar stellen voor bezitters van zulke apparaten. Het niet meer hanteren van kernel 2.6.18 is een PLi-beslissing, geen DMM-beslissing. Je zou Lexzie misschien nog kunnen uitleggen waarom die beslissing nodig was.

Ze hebben echter veel liever dat je een nieuwe box bij ze koopt...


Inderdaad. We kunnen dus bij deze vaststellen dat bezitters van de DM800FE de sigaar zijn. Dat is geen leuke boodschap, maar is wel waar het op neerkomt.

Re: Bye, bye OpenPLI #28 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 September 2012 - 15:14

Nou, het lijkt me in de rede liggen dat nieuwe plugins alleen gecommit worden in PLi 3.0, terwijl ze op zich compatibel zijn met een DM800FE. Een ander image zou wel toegang tot nieuwe plugins kunnen bieden.


Maar wat is het probleem dan?
Er wordt voor de 800 elke dag een nieuwe 2.1 stand gebouwd, met de laatste plugins en de laatste enigma2 uitbreidingen.

Het verschil 2.1 - 3.0 is alleen de openembedded omgeving. Als gebruiker merk je daar vooralsnog niks van.

Re: Bye, bye OpenPLI #29 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 23 September 2012 - 15:22

Je uitspraak is strijdig met die van WanWizard, die terecht zegt dat twee codebases bijhouden erg veel werk is. Maar als je inderdaad 2.1 blijft bijhouden, dan lijkt me dat Lexzie inderdaad geen probleem heeft

Re: Bye, bye OpenPLI #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 23 September 2012 - 15:27

Enigma2 en de plugins (zover ze opensource zijn zodat je geen probleem hebt met versies python) blijft de boel voor 99.99 % hetzelfde.

Alleen van nieuw kernel spul zal je geen gebruik kunnen maken.... Daar kan PLi niets aan doen...

Voor de DMM7025 hebben we inmiddels wel een aparte enigma2... :(

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bye, bye OpenPLI #31 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 September 2012 - 15:27

2.1 en 3.0 bouwen vanuit dezelfde e2 en e2-plugins repositories, elke dag automatisch de laatste stand.

We gaan natuurlijk niet de openembedded stand van 2.1 actief blijven doorontwikkelen, maar de verschillen zitten niet in e2 of in de plugins.

Re: Bye, bye OpenPLI #32 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 23 September 2012 - 15:30

als je die schijf nog steeds hebt aangesloten, is dit vrijwel zeker de oorzaak van je problemen met je usb-dvb adapter.
De broadcom usb controller in de 7401, is erg foutgevoelig, hoe meer usb devices je aansluit, hoe meer problemen.
Met 1 enkel device gaat het meestal nog wel goed.

En heb je die USB HDD wel extern gevoed? Als hij gevoed wordt door de usb, zal je 5V vrijwel zeker een eind ingezakt zijn, met allerlei rare storingen tot gevolg.
(en zelfs als je de USB HDD extern voedt, is het niet uit te sluiten dat een groot stuk van de controller nog steeds stroom trekt uit de USB)

Kijk, dat moet je allemaal ook maar weten.
Ja, op één van de USB-poorten zit een gevoede USB-hub met daarop de rest, t.w.
DVB-T stick zonder eigen voeding.
USB- geheugen stick 512MB (voor o.a. picons en backup) zonder eigen voeding.
USB 2TB harddisk met eigen voeding.
USB 400MB harddisk met eigen voeding.
Ambx set (die trouwens ook niet werkt of crashes veroorzaakt) met eigen voeding.

Ik zal de werking van de DVB-T stick eens testen als ik die alleen aansluit, via de gevoede USB-hub.

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Bye, bye OpenPLI #33 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 September 2012 - 15:34

Ambx set (die trouwens ook niet werkt of crashes veroorzaakt) met eigen voeding.


als die niet werkt, zou ik hem er absoluut uithalen.
Want als hij nog wel gedetecteerd wordt, heb je kans dat de grabber/plugin een groot gedeelte van je CPU cycles in beslag blijft nemen.

Re: Bye, bye OpenPLI #34 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 23 September 2012 - 15:50

Na een reboot met USB geheugen stick op de ene USB-poort van de DM800 via een passieve hub, en op de andere USB-poort een actieve hub met daarop alleen de DVB-T stick heb ik weer ontvangst van Digitenne, alleen nergens audio, dus ook niet op satelliet.
Dit is al eens meer voorgekomen na een, al dan niet vrijwillige, reboot. Nog maar een reboot dan...dat hielp meestal wel.

En inderdaad, weer geluid én DVB-T doet het weer.
Later nog eens testen of de ambx-set de boosdoener was, dus dat ik (via de actieve hub) wel nog de harde schijf kan aansluiten en/of anders een NAS gaan overwegen.

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Bye, bye OpenPLI #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 September 2012 - 16:26

Je uitspraak is strijdig met die van WanWizard, die terecht zegt dat twee codebases bijhouden erg veel werk is. Maar als je inderdaad 2.1 blijft bijhouden, dan lijkt me dat Lexzie inderdaad geen probleem heeft

Wat ik daarmee bedoelde is dat er een moment komt waarop er wijzigingen komen in de Enigma omgeving die handmatig gebackport moeten. Zolang de enigma code ongewijzigd blijft, of de wijziging geen relatie heeft met het onderliggende, is er natuurlijk niks aan de hand.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bye, bye OpenPLI #36 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 23 September 2012 - 19:35

Tsja....
Ik denk als je het beter kunt krijgen.........
Succes

Maar ik denk dat je over paar weken weer teug bent .....
Want hoe veel images zijn pli based....
En welk image heeft zo'n ondersteuning...
Koop anders een keer een nieuwe box....
Hij is al ff oud..


Succes
Hoor graag wat je ervaringen zijn met je nieuwe image

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Bye, bye OpenPLI #37 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 23 September 2012 - 19:38

Koop anders een keer een nieuwe box....
Hij is al ff oud..


Tsja, geen slecht idee voor topicstarter. De 1e 800HD was al niet zo`n hoogvlieger, hier heb ik mijn DM8000 allang verkocht toen er nog goed geld voor te vangen was.

Re: Bye, bye OpenPLI #38 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 8 October 2012 - 21:42

Na een reboot met USB geheugen stick op de ene USB-poort van de DM800 via een passieve hub, en op de andere USB-poort een actieve hub met daarop alleen de DVB-T stick heb ik weer ontvangst van Digitenne, alleen nergens audio, dus ook niet op satelliet.
Dit is al eens meer voorgekomen na een, al dan niet vrijwillige, reboot. Nog maar een reboot dan...dat hielp meestal wel.

En inderdaad, weer geluid én DVB-T doet het weer.
Later nog eens testen of de ambx-set de boosdoener was, dus dat ik (via de actieve hub) wel nog de harde schijf kan aansluiten en/of anders een NAS gaan overwegen.

En dan...nog geen week later...zonder dat er ook maar iets veranderd is aan de box...niks toegevoegd op USB, geen plugins geïnstalleerd, geen update gedaan...
...doet de DVB-T USB tuner het van de één op andere dag het niet meer...

Niets helpt. Meerdere resets, Voldoende signaal. Drivers opnieuw geïnstalleerd. Niks.

Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Bye, bye OpenPLI #39 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 October 2012 - 07:47

alles eraf.
Schone flash
Opnieuw alles instellen.
Stap voor stap aan pluggen
Kijken wat ie dan doet...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users