Jump to content

Photo

SID not found in PAT

VU ULTIMO

• Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: SID not found in PAT #61 Roodkapke

• Senior Member
  • 5,782 posts

+29

Posted 17 October 2012 - 19:42

Je gebruikt alleen een splitter zonder versterker?
Anders zou ik zeker even alle kabels losnemen en allen de VU+ aansluiten, zonder splitter.
Een "misaanpassing" is zo gemaakt, maar erg lastig op te sporen.
Als het dan goed is, splitter ertussen, testen, 1 aansluiten, weer testen enz.
Ik vermoedt of een misaanpassing of stomweg te weinig signaal.

Re: SID not found in PAT #62 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 17 October 2012 - 19:46

Je gebruikt alleen een splitter zonder versterker?
Anders zou ik zeker even alle kabels losnemen en allen de VU+ aansluiten, zonder splitter.
Een "misaanpassing" is zo gemaakt, maar erg lastig op te sporen.
Als het dan goed is, splitter ertussen, testen, 1 aansluiten, weer testen enz.
Ik vermoedt of een misaanpassing of stomweg te weinig signaal.

maar dan zou je alleen op NET5 HD een probleem hebben, niet op alle zenders zodra je eenmaal op NET5 HD geweest bent. En dan zou het met een reboot ook niet 'gefixed' worden.
Ik vermoed nog steeds een driver issue.

Re: SID not found in PAT #63 _HarmeN

• Senior Member
  • 767 posts

+4
Neutral

Posted 17 October 2012 - 21:09

Het wordt nog mooier, vanavond dit opgenomen:

20121017 2000 - RTL 4 HD - Goede tijden, slechte tijden
20121017 2000 - RTL 5 HD - Oh oh Europa
20121017 2030 - RTL 4 HD - The voice of Holland- Real life
20121017 2030 - SBS 6 HD - Dokter Tinus
20121017 2130 - RTL 4 HD - Trinny & Susannah_ Missie Holland
20121017 2130 - SBS 6 HD - De lijf show

Alles op RTL4HD is op NED1HD opgenomen, RLT5HD/SBSHD is wel goed gegaan.
Toen mn vrouw een RTL4HD (ned1hd) opname wilde start volgde de SID NOT FOUND IN PAT melding.

Is het niet gewoon een verrotte tuner ofzo ?

Edited by Frenske, 18 October 2012 - 07:30.
De niet gerelateerde antwoorden van Littlesat heb ik, om verwarring te voorkomen, 'verwijderd'.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Re: SID not found in PAT #64 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 18 October 2012 - 10:07

Ik ben erg benieuwd, als je die "SID NOT FOUND IN PAT" melding krijgt, wat zijn dan gegevens van de tuner (SNR/BER)? Als de SNR goed is en de BER is 0, dan krijgt de tuner op zich wel een goed signaal binnen.

Ik zou nog een ander truukje willen voorstellen, maar dat werkt helaas niet op de VU+'s, namelijk via menu->information->current service opvragen waar de tuner feitelijk op afgestemd staat (laatste tab, gele knop geloof ik). Maar voor zover ik weet vult VU+ daar altijd in waar je de tuner op afstemt, niet waar de tuner feitelijk op staat.

Ik zit nog even heel diep te piekeren. Het feit dat het niet consequent optreedt suggereert dat het geen kwestie is van inconsistenties in de lamedb file (dat zou anders wel kunnen).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: SID not found in PAT #65 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 18 October 2012 - 10:39

Alles op RTL4HD is op NED1HD opgenomen, RLT5HD/SBSHD is wel goed gegaan.
Toen mn vrouw een RTL4HD (ned1hd) opname wilde start volgde de SID NOT FOUND IN PAT melding.

Is het niet gewoon een verrotte tuner ofzo ?

Ik denk eerder een verrotte driver.
Als de tuner niet zou willen afstemmen, moet je zwart beeld krijgen, hij zal nooit op de vorige zender blijven staan.
Als hij wel op de vorige zender blijft staan, heeft de driver simpelweg geen nieuwe tune commandos gestuurd.

Denk dat je dit punt gewoon moet toevoegen aan het lijstje met fix requests voor vu+.

Re: SID not found in PAT #66 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 18 October 2012 - 11:01

Denk dat je dit punt gewoon moet toevoegen aan het lijstje met fix requests voor vu+.

Is al een lang lijstje..... :ph34r:

Re: SID not found in PAT #67 tonskidutch

• Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 22 October 2012 - 12:04

Hallo???

Mocht je nu een raar zenderlijstje hebben waar de satelliet en cable settings gemixed in staan opgenomen, kan ik me nog een en ander voorstellen bij zo'n foutmelding indien je zapt.

als je een pure ziggo lijst hebt en geoptimaliseerd voor enkel cable zoals het geval is bij _HarmeN
-dan mogen dergelijke foutmeldingen gewoon weg niet aanwezig zijn en of voorkomen.

(ik heb zelf geen cable maar m'n kameraad een straat verder wel en) die heeft Ultimo + sat + cable en daar is geen enkel probleem vast te stellen inzake "een zogenaamd driver Issue"

Het verschil is hier hij (die kameraad) heeft UPC en we hebben samen het image geflashed en de settings manueel gescanned.

-of qamxxx iets ermee van doen heeft kan ik niet testen op dit moment
-dat ziggo vaker zaken niet op orde heeft weet ik maar al te goed van de gecertificeerde Humax receiver bij familie
-dat een timer opname per EPG een andere zender vastlegt is wel heel vreemd en dat heb ik nog nooit eerder ergens gelezen behalve in het Ziggo forum (om daar nu dan onmiddelijk de driver voor verantwoordelijk te maken ??? )

Edited by tonskidutch, 22 October 2012 - 12:06.

koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: SID not found in PAT #68 _HarmeN

• Senior Member
  • 767 posts

+4
Neutral

Posted 3 November 2012 - 13:08

Na de verse flash met openpli incl nieuwe vu+ drivers tot op heden geen problemen gehad. Alles lijkt naar behoren te werken. Hij neemt niet meer op verkeerde zenders op, en geen SID not found in pat melding meer gehad!
Kijk het nog een week aan en zal weer wat laten horen :)

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Re: SID not found in PAT #69 Sat-Turner

• Senior Member
  • 2,044 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2012 - 09:18

Hier hetzelfde als bij _HarmeN. Na een update werkte het voor geen meter meer. Steeds die foutmelding. Bij sommige kanalen kwam de melding soms, andere kanalen (Bijv. SBS6) deden het helemaal niet. Na een verse flash met de nieuwste PLi werkt het weer helemaal goed.

Waarschijnlijk zat ik nog te updaten binnen Openpli 2.1, dit is 3.0.

Also tagged with one or more of these keywords: VU ULTIMO

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users