Jump to content


Photo

Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #41 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 14 October 2012 - 08:03

ik zelf zou voor vu+ gaan omdat er meer images voor zijn.
denk aan blackhole image b.v.

xtrend is wel een stabiele box maar behalve pli heb je openaaf en ook vix maar is allemaal van pli image afgeleid.

ik vind het ook wat waard dat je met verschillende images kunt testen en blackhole image is gewoon mooi en goed.

of zijn er images voor xtrend die niet zijn based on pli?


Off topic maar ben erg benieuwd...

Op welke Images doel je dan?[ niet based on PLi ]
En is die BH zoveel anders/beter dan???
Noem eens wat voordelen enz....

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #42 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 14 October 2012 - 08:14

Daarmee kan je de scherpte/onscherpte regelen van je beeld. Verschuif hem maar eens een beetje naar rechts en bekijk dan je beeld, je zult zien dat het beeld dan minder scherp is.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #43 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 October 2012 - 08:14


Kijk eens onder Menu -> Instellingen -> Systeem -> A/V instellingen -> Scaler scherpte.
Als het goed is moet je deze helemaal uitzetten (dus helaaml naar links, geen witte blokjes zichtbaar), dat geeft het beste beeld

Wat is die scaler dan???

Die scaler. die "schaalt" beelden die niet de ingestelde resolutie (/framerate) hebben daarnaartoe. Dus als je een Full HD tv hebt aangesloten, dan heb je in enigma ingesteld dat de output 1080i is. Bij zenders die niet in 1080i worden uitgezonden, of op een andere frame rate, moet de scaler aan de slag, die convertereert het naar 1080i (in dit geval). Dat klinkt heel simpel, maar als je het goed wilt doen, is dat nog niet zo simpel. Eén van de parameters van de scaler is de scherpte die hij eraan toevoegt, dat werkt duidelijk heel anders dan de instelling "scherpte" in enigma en op je tv. Ten eerste omdat deze scherpte-instelling alleen gebruikt wordt als er geschaald moet worden. Als de uitzending al 1080i/p is, dan gaat het beeld niet door de scaler heen en wordt de instelling niet gebruikt.

De scherpte van de scaler is vooral van belang voor het kijken van SD-uitzendingen op een HD-televisie. Als je de scherpte heel hoog zet, dan ziet het er allemaal scherper en frisser uit, het ontstijgt de SD-smurrie een beetje. Daar staan tegenover dat je artifacten gaat zien, dingen die niet in het beeld horen, rafeltjes en randjes. Als je dat niet wilt, dan moet je de scaler-scherpte laag of uit zeggen, dan heb je weer de gewone SD-smurrie.

In dat licht, @Guppie1, kan het voor HD-uitzendingen die je op een Full HD televisie kijkt, met een digitale televisie, MITS alle instellingen neutraal staan, geen verschil uitmaken tussen welke ontvanger je gebruikt. Het lijkt er op dat die ziggo ontvanger wat "scherpte" toevoegt die er niet is :huh:

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #44 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 14 October 2012 - 08:36

Ik kijk alleen naar de nl zenders eigenlijk hd....maar als ik zo lees kijk ik naar duur betaalde shit.....

Hoe kan ik die scaler het beste zetten dan?

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #45 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 October 2012 - 08:38

Hoe kan ik die scaler het beste zetten dan?

Wat dacht je van zoals jij het het mooist vindt? Daar is het voor!

Maar nogmaals, bij HD->HD wordt de scaler niet gebruikt.

Edited by Erik Slagter, 14 October 2012 - 08:38.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #46 Guppie1

  • Senior Member
  • 198 posts

+1
Neutral

Posted 14 October 2012 - 09:13

Ik heb er mee gespeeld. Zowel ver naar rechts als naar lnks. Beide zijn niet om aan te zien. Ik laat em nu voorlopig in het midden staan, dit is de minst erge. Ik vraag me af is dit bij alle sat receivers zo of zit er toch kwaliteitsverschil tussen? Iemand?

Xtrend 6000

Xtrend 9500 (94-2)

Image: Openpli 4.0
Kernel versie: 3.8.7
Enigma: 2014-08-22
1.5 Terrabyte Samsung Schijf HD154UI


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #47 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 October 2012 - 09:21

Kijk eens even naar de instellingen van je TV, zet die eerst eens zo neutraal mogelijk.

Als alle instellingen neutraal zijn, als er geen scaler gebruikt hoeft te worden (HD->HD) en de tv digitaal is aangesloten, dan is op alle ontvangers het beeld exact gelijk (= digitaal). Ik heb dat al eens eerder hier zeer uitgebreid uitgelegd. Het codewoord is "digitaal" ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #48 schans14

  • Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 14 October 2012 - 10:44


ik zelf zou voor vu+ gaan omdat er meer images voor zijn.
denk aan blackhole image b.v.

xtrend is wel een stabiele box maar behalve pli heb je openaaf en ook vix maar is allemaal van pli image afgeleid.

ik vind het ook wat waard dat je met verschillende images kunt testen en blackhole image is gewoon mooi en goed.

of zijn er images voor xtrend die niet zijn based on pli?


Off topic maar ben erg benieuwd...

Op welke Images doel je dan?[ niet based on PLi ]
En is die BH zoveel anders/beter dan???
Noem eens wat voordelen enz....



Ik doel vooral op blackhole image voor vu+
en ja die is echt veel beter heeft bv multiboot aan boord: meoboot.
heeft 4 levels van opstarten in verschillend configuraties.
heeft heel mooie skins met analoge klok aan boord.
is erg stabiel en niet op pli based.

kijk hier maar eens: http://www.vuplus-co...duo-1-7-8.8329/


ik wil niets aan openpli afdoen maar als ik het op de vu+ vergelijk wint blackhole het op alle fronten.
pli is een image wat alleen nu voor xtrend het enige is omdat er geen andere bouwers zijn die niet op pli based bouwen , zoals blackhole wel zonder op op pli based bouwen aan vu+ images.

ik weet natuurlijk niet of het kan dat er niet op pli based images worden gebouwd voor xtrend (pli alleen recht?)

het is en blijft jammer dat blackhole alleen voor vu+ images maakt en niet voor xtrend.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #49 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 October 2012 - 10:53

Kijk, een ieder mag zijn eigen mening hebben, en zeker als deze goed onderbouwd is.
Maar wat moet je in hemelsnaam met Multiboot? Dat is gewoon vragen om rottigheid.

En PLi heeft zeker niet het alleenrecht, wat is dat voor onzin? Iedereen mag er voor bouwen maar dan moeten ze het wel kunnen, en daar wringt vaak de schoen, vandaar dat veel images based on PLi zijn met een hoop zelf gemaakte scripts er doorheen geroerd.
Dat heeft niks met code schrijven te maken, want dat kunnen ze meestal niet.

En zolang VU+ zelf de drivers niet goed kan krijgen (closed source) kunnen wij er niks aan doen dat er problemen blijven op de VU+. Soortgelijke problemen zie je nu ontstaan op DMM boxen, die lopen inmiddels ook hopeloos achter op de nieuwste ontwikkelingen.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 14 October 2012 - 10:55

De kwaliteit / stabiliteit van een image heeft niks te maken met window dressing, zoals skins, mooie plaatjes of multiboot.

De blackhole image is gebaseerd op de fabrieksimage van VU+ met daarbovenop een grafisch sausje, en die fabrieksimage is weer afgeleid van de DMM image. De Xtrend fabrieksimage is afgeleid van OpenPLi, en dus hebben "alternatieve" images ook allemaal een OpenPLi basis, omdat er geen enkele bouwer (behalve OpenPLi en DMM) zijn eigen images fabriceert.

Wat hier relevant is, is de definitie van "stabiel" vs "instabiel", en de mogelijke oorzaken van dit "instabiel" zijn.

Daabij zijn al een aantal zaken naar boven gekomen, waaronder de crappy drivers van VU+. De fabrieksimage van VU+ bevat allerlei hacks in Enigma om rond problemen heen te werken. Zij kunnen dat prima doen, ze hoeven maar 1 box met die enigma te ondersteunen. OpenPLi daarintegen heeft 1 versie van Enigma die op 15+ boxen moet draaien, en dus kunnen we geen box specifieke hacks gebruiken. Het is aan de fabrikant om zijn zaakjes voor elkaar te hebben.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #51 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 14 October 2012 - 11:12

@schans....

Warning in de uitleg.... :(
Thanks to PLi.... :huh:
Analoge klok, kan meerwaarde hebben, maar misschien is ie in PLi ook wel ergens te vinden... :wacko:
Wat wel strak is die wolken plugin [ kan niet inloggen ] voor die features ben ik wel erg gevoelig... :wub:
Maar die printscreens die ik zie, word ik niet echt warm of koud van.. :(

En wat ik mis is de gpl.....Wat waarschijnlijk betekent, meer eelend...En niet werkende spullen... ;)

Maar de echte voordelen hoor ik je echt niet zeggen..... ;) ;)


Dus voor mij de one and only......Klik :wub: :wub:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #52 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 14 October 2012 - 11:27

Die blackhole mannen geven zichzelf nog al wat pluimen in de reet betreffende hun epg, wat volgens mij niet klopt...

Skin trekt inderdaad op niks.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #53 schans14

  • Senior Member
  • 85 posts

0
Neutral

Posted 14 October 2012 - 14:45

@dylantje smaken verschillen en is ook prima toch.

@Henksat en WanWizard vriendelijk bedankt voor heldere uitleg.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #54 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,005 posts

+638
Excellent

Posted 15 October 2012 - 08:32

Werkt op de VU+ Ultimo het gecodeerd opnemen, en later decoderen?

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #55 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 15 October 2012 - 09:16

maar misschien is ie in PLi ook wel ergens te vinden... :wacko:

Dit zit vast en zeker in een van onze 3rd party skins.. Waar dan een extra py file als helper hiervoor in zit.
Trouwens van oorsprong was de gauge die hiervoor nodig is van oorsprong een PLi-feature (destijds nog uit de E1 tijd die we ook kado gegeven hadden aan CVS, dus ook aan DMM)..... maar waarom een analoge klok in een digitale tijd ;) die ook nog extra veel oppervlakte in een skin kost....????

Werkt op de VU+ Ultimo het gecodeerd opnemen, en later decoderen?

Nee, dat wordt niet ondersteunt door de drivers van de VU...

De fabrieksimage van VU+ bevat allerlei hacks in Enigma om rond problemen heen te werken.

Dit is denk ik nog het grootste probleem van de VU-boxen....

Edited by littlesat, 15 October 2012 - 09:22.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #56 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 15 October 2012 - 09:22


Werkt op de VU+ Ultimo het gecodeerd opnemen, en later decoderen?

Nee, dat wordt niet ondersteunt door de drivers van de VU...

Betekent dat dat het fabrieks-image, dat geen CCcam kent maar wel ondersteuning voor een CAM heeft, opnames gecodeerd zijn en niet kunnen worden afgespeeld?

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #57 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 15 October 2012 - 09:26

Dat betekent dat je opnames alleen gedecodeerd kunt opnemen.... dus direct moet decoderen.... en NIET gecodeerd kunt opnemen en achteraf decodeerd....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #58 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 15 October 2012 - 09:34



Werkt op de VU+ Ultimo het gecodeerd opnemen, en later decoderen?

Nee, dat wordt niet ondersteunt door de drivers van de VU...

Betekent dat dat het fabrieks-image, dat geen CCcam kent maar wel ondersteuning voor een CAM heeft, opnames gecodeerd zijn en niet kunnen worden afgespeeld?

Dat betekent dat je opnames alleen gedecodeerd kunt opnemen.... dus direct moet decoderen.... en NIET gecodeerd kunt opnemen en achteraf decodeerd....

Maar als je aan CAM gebruikt kunnen opnames toch nooit gedecodeerd zijn? Dat lukt toch alleen met een softcam?

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #59 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 15 October 2012 - 09:37




Werkt op de VU+ Ultimo het gecodeerd opnemen, en later decoderen?

Nee, dat wordt niet ondersteunt door de drivers van de VU...

Betekent dat dat het fabrieks-image, dat geen CCcam kent maar wel ondersteuning voor een CAM heeft, opnames gecodeerd zijn en niet kunnen worden afgespeeld?

Dat betekent dat je opnames alleen gedecodeerd kunt opnemen.... dus direct moet decoderen.... en NIET gecodeerd kunt opnemen en achteraf decodeerd....

Maar als je aan CAM gebruikt kunnen opnames toch nooit gedecodeerd zijn? Dat lukt toch alleen met een softcam?


dat heb je getest neem ik aan?
Als dat echt zo is, is dat wel een hele domme design fout op de ultimo.

Normaal kan je gewoon gedecodeerd opnemen met een CAM.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #60 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 15 October 2012 - 09:48

Ik geef toe dat het alweer een tijdje geleden is dat ik dat heb gedaan, zowel met een ET9200 als een UNO, maar het is me met beide nooit gelukt met een CAM een gedecodeerde opname te krijgen. Of er tegelijkertijd ook TV-beeld werd gepresenteerd weet ik niet meer.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users