How to skin a cat?
Re: How to skin a cat? #101
Re: How to skin a cat? #102
Posted 16 December 2012 - 00:03
Stel dat jij nu een update doet, kan ik die binnen hengelen met git fetch ?
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: How to skin a cat? #103
Posted 17 December 2012 - 09:47
Heb net ff wat met git ge-experimenteerd. Ik geloof dat het gelukt is de boel te clonen.
Stel dat jij nu een update doet, kan ik die binnen hengelen met git fetch ?
Ja, als je git fetch doet, dan worden alle origin/... branches in jouw repository gesynced met die van mij.
De branch waar ik zelf op ontwikkel is BuGless, maar daar herarrangeer ik soms wel eens (of merge patches).
Dus als je die inderdaad probeert te volgen, dan zou de normale volgorde iets zijn als:
git fetch
git rebase origin/BuGless
Of, als je enkel precies wilt zien wat ik heb, en lokale wijzigingen niet maakt, dan werkt het volgende wellicht voorspelbaarder:
git fetch
git checkout -f origin/BuGless
Ben nog bezig die pliCaidDisplay dependency te elimineren, c.q. te vervangen door iets efficienters.
Re: How to skin a cat? #104
Posted 21 December 2012 - 12:26
De skin is bijna af, dus die zelf nog niet doen, maar er zijn een x aantal patches die in die publicb branch zitten die soms noodzakelijke verbeteringen zijn om mijn skin te laten functioneren, en soms algemene verbeteringen. Het zou wel prettig zijn als dat wat er kan worden gebruikt, alvast in de master van OpenPLi terechtkomt, zodat ik kan zien wat nog aanpassing/toelichting behoeft.
Re: How to skin a cat? #105
Posted 21 December 2012 - 12:30
Edited by littlesat, 21 December 2012 - 12:30.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: How to skin a cat? #106
Posted 21 December 2012 - 12:53
Wij zijn liever een patch... zodat we de aanpassingen kunne bekijken van te voren.... Alles moet uiteraard ook nog backwards compatible zijn....
In die branch zitten een stuk of 10 individuele patches/commits. Die kunnen allemaal apart worden bekeken (vantevoren) en dan wel of niet worden toegepast. Of hoe wil je dat ik de patches aanlever?
Re: How to skin a cat? #107
Re: How to skin a cat? #108
Posted 21 December 2012 - 13:14
Few... het is met toch wat .... post eens een .patch....
Ahzo, je wilt dat ik de patch uit git haal en dan hier als los attachment toevoeg?
Dat kan ook. Zal straks eens wat posten. Ik dacht nu juist dat het efficienter was om het via git te communiceren, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen efficienter werkt.
Re: How to skin a cat? #109
Re: How to skin a cat? #110
Re: How to skin a cat? #111
Posted 21 December 2012 - 16:17
alles zit toch mooi overzichtelijk in een repository? daar kan je gewoon van pullen (of cherry-picken).
(en met git kan je diffs tonen, dat hoeft niet als losse patch via een forum)
Dat dacht ik ook.
Maar goed, net nog even m'n eigen patches reviewed. 1 kleine wijziging zat bij de verkeerde patch gesorteerd.
Zojuist verplaatst.
Heb nu een nieuwe branch aangemaakt: publicc
Daar zitten alleen patches in die mogen worden gebruikt in OpenPLi. Actueel gerebased op de meest recente OpenPLi.
Edited by BuGless, 21 December 2012 - 16:17.
Re: How to skin a cat? #112
Posted 27 December 2012 - 11:53
I do have a small array of python and C++ patches for optimal display now though. I'll review them with littlesat sometime in the next two weeks (time willing).
I'm currently fighting with EventView to show more information (like channelnumber). I have not yet again prepared a public branch though. The rolling changes can be fetched from the BuGless branch for now.
One question for you guys though:
What magic incantation would I need in the python module to bind the longOk buttonpress in GraphMultiEPG?
Re: How to skin a cat? #113
Posted 29 December 2012 - 16:57
In order to give a quick impression on what it looks like, I made some screenshots. Please note that the amount of overscan left/right/top/bottom is configurable in this skin, and is currently not set to zero. The first screenshot shows the normal InfoBar at the top in addition to the second Infobar at the bottom; please note that it is possible with this skin to leave the second infobar permanently on, and still watch tv and read subtitles.
As for the MultiGraphEPG screenshot, it shows that the amount of lines on this screen is relatively too large for the current fontsize(s), also there still is a small issue with the timeline disappearing behind the Pig. In any case, the fontsizes are configurable in this skin, and can be scaled arbitrarily (all other things will resize accordingly).
Please note that trying this skin without applying the other supporting patches might result in awkward displays or displays missing information.
Also note that this skin will work fine as an SD skin if you change the OSD sizes at the top.
Attached Files
Re: How to skin a cat? #114
Posted 29 December 2012 - 17:47
Je moet voor de aardigheid eens kijken naar de plugin shoutcast, daar moet nog het nodige gebeuren want die valt flink buiten beeld
Attached Files
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: How to skin a cat? #115
Re: How to skin a cat? #116
Re: How to skin a cat? #117
Posted 29 December 2012 - 18:45
Bedankt!, ik heb hem via git weten te bijwerken.
Je moet voor de aardigheid eens kijken naar de plugin shoutcast, daar moet nog het nodige gebeuren want die valt flink buiten beeld
Hmmm, indeed. I think that was the last screen I have been translating, and I seem to have forgotten to finish it properly (it's blatantly obvious when looking at the code that it cannot work). Will be fixed.
Re: How to skin a cat? #118
Re: How to skin a cat? #119
Re: How to skin a cat? #120
Posted 20 January 2013 - 12:37
So if anyone wants to give the new skin a spin, it's as easy as putting the skin.xml in /usr/share/enigma2/PLi-Scale-HD
Note, this skin borrows/uses a few pngs part of the default PLi-HD skin, so it will currently only work if that skin is installed as well.
It's still WIP (Work In Progress), but we're 95% done. Patches and/or feedback is welcome, of course.
Attached Files
17 user(s) are reading this topic
0 members, 17 guests, 0 anonymous users