Jump to content


Photo

Ter informatie:VU Duo2 release date


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 overlast

  • Senior Member
  • 68 posts

0
Neutral

Posted 24 October 2012 - 10:35

Ter informatie:

Ik heb een mailtje gestuurd naar VU in Korea om te vragen wanneer de Vu Duo2 uitkomt.
Dit kreeg ik terug:


"Thank you for your interests in our new Vu+ models.
Duo2 will be released in the Dutch market within Dec 2012.
We are doing our best in this last stage of development, in order to meet the customers' needs and expectations.

Thank you for your patience.

Best Regards,
Vu+ Team"

Hoop dat ze woord houden!

Edited by overlast, 24 October 2012 - 10:37.


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #2 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 24 October 2012 - 11:28

Triest dat ze daar wel antwoord opgeven, en geen enkel antwoord en totaal negeren van gebruikers die probleem(pjes) melden, en oplossing vragen

Voor mij dus nooit meer VU

Edited by metoo, 24 October 2012 - 11:29.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #3 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 October 2012 - 11:30

Triest dat ze daar wel antwoord opgeven, en geen enkel antwoord en totaal negeren van gebruikers die probleem(pjes) doorgeven.


Daarom brengen ze ook een "2" versie uit van bestaande apparaten, ze kunnen de problemen gewoonweg niet oplossen en geven zo hun fouten zelf aan.
Iets soortgelijks zag je bij de DM800, daar kwam een SE versie van om dat de 1e versie toch wel een echt probleemgeval was.

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #4 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 24 October 2012 - 11:43

heb er 4-5 jr 2 gehad van de 1e versie 800 en toch veel plezier en geen problemen van gehad, ondanks zijn beperkingen tov de 800 se.
na 3,5 jr ging er 1 stuk, deed helemaal niets meer , gewoon opgestuurd naar DMM, kreeg hem met nieuwe tuner werkend terug + dmm usb stick voor het wachten (3 weken) helemaal gratis! vind ik grote klasse.
VU geeft niet eens antwoord op melding

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #5 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 October 2012 - 11:45

gewoon opgestuurd naar DMM, kreeg hem met nieuwe tuner werkend terug + dmm usb stick voor het wachten (3 weken) helemaal gratis! vind ik grote klasse.


Ja dat moet ik ze nageven, als je een RMA ticket aanmaakt op hun site wordt ie inderdaad supersnel gerepareerd en kosteloos terug gestuurd. Dat heb ik ook meerdere keren gedaan.

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #6 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 24 October 2012 - 11:53


Triest dat ze daar wel antwoord opgeven, en geen enkel antwoord en totaal negeren van gebruikers die probleem(pjes) doorgeven.


Daarom brengen ze ook een "2" versie uit van bestaande apparaten, ze kunnen de problemen gewoonweg niet oplossen en geven zo hun fouten zelf aan.
Iets soortgelijks zag je bij de DM800, daar kwam een SE versie van om dat de 1e versie toch wel een echt probleemgeval was.


En als ze de software/driver problemen dan nog niet aanpakken, op dezelfde manier doorgaan, hou je toch dezelfde problemen?

Enigste is dan dat zij nieuwe winst van de nieuwe boxen hebben (dus de winner is?)

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #7 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 October 2012 - 12:18

Van mij zullen ze niet winnen, voor mij geen VU+ meer.

Verstuurd via Iphone

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #8 overlast

  • Senior Member
  • 68 posts

0
Neutral

Posted 24 October 2012 - 12:25

Nou zal ik hier wel een beerput opentrekken maar wat zijn de grootste problemen met de Vu dan?

Ik heb hem nu 2 jaar en moet zeggen nagenoeg zonder problemen.
Als ik de specs lees van de nieuwe duo2 word ik toch wel hebberig.... Hoewel ik ook wel een oogje heb op de Xtrend 9500. Gewoon om eens iets anders te proberen.....

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #9 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 October 2012 - 12:49

Nou zal ik hier wel een beerput opentrekken maar wat zijn de grootste problemen met de Vu dan?


Even alle topics doorlezen en je weet wat er wordt bedoelt.

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #10 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 24 October 2012 - 13:19

specs op papier, zijn pas leuk als ze in de praktijk ook daadwerkelijk gebruikt kunnen worden, de VUduo voldeed in dat opzicht niet, en dat ergert omdat bv een DM800 of nu een ET6000 die ik nu als opvolger van de oude dm800 heb, dat wel doen.

bv de oude dm800 kon geen avi afspelen, maar deed wel probeemloos opnames, dvd, iso etc.
de VUduo kon dan wel avi afspelen, maar gaf hickups/stotteren met dvd's iso etc. iig de eerste 2jaar, er zijn veel gebruikers die dit soort ergernissen nu nog steeds hebben is het niet met video is het wel met geluidf oid, en dat allemaal binnen de specs.

Er is veel gemeld als je het forum leest, veel lijkt gerelateerd aan zeer matige drivers/software/hacks van de fabrikant als je de reacties van de devs/insiders aan neemt.

De ET6000 doet alles volgens specs en wat er van verwacht wordt, heel soepel en snel, dus als de VUduo weg gaat komt er hier zonder 1 seconde twijfel een ET9200/9500 voor terug

Edited by metoo, 24 October 2012 - 13:21.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #11 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 24 October 2012 - 14:32

Bij "normaal" gebruik is een VU+ prima, maar je loopt inderdaad tegen problemen aan als je meer wilt. Helaas heb ik moeten ondervinden dat zelfs het afspelen van opnames niet altijd goed ging. Maar goed, resultaten uit 't verleden, garanties voor de toekomst enzo, ik wil niet de VU+ Duo2 nu al afkraken terwijl die nog niet geleverd is.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #12 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 26 October 2012 - 17:20

De ET6000 heeft bij veel mensen ook een probleem en dat is al heel veel gemeld bij Xtrend en daar wordt ook niks aan gedaan, dit loopt ook al bijna 8 maanden
Mijn ET6000 start niet normaal op uit deep standby als hij 2 uur heeft uitgestaan enigste wat nog helpt is ontvanger spanningsloos maken.
Als je de onvanger opstuurd naar ze ben je hem maanden kwijt, op het duitse support forum regent het klachten daar over

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #13 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 26 October 2012 - 18:13

een probleem als hij uit staat en niet gebruikt wordt zou ik nog mee kunnen leven, vindt het een probleem als hij niet doet wat hij doen moet in het gebruik, en vooral als dat komt door slechte driver/software ondersteuning van de fabrikant, want dan geldt het al gauw voor de hele range en geen exemplarische gevallen, maar dat is dan mijn idee daar over

Edited by metoo, 26 October 2012 - 18:13.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #14 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2012 - 17:44


Nou zal ik hier wel een beerput opentrekken maar wat zijn de grootste problemen met de Vu dan?


Even alle topics doorlezen en je weet wat er wordt bedoelt.


Je kan best antwoord geven vind ik, vooral als moderator zijnde.

Edmund

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #15 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2012 - 17:54

specs op papier, zijn pas leuk als ze in de praktijk ook daadwerkelijk gebruikt kunnen worden, de VUduo voldeed in dat opzicht niet, en dat ergert omdat bv een DM800 of nu een ET6000 die ik nu als opvolger van de oude dm800 heb, dat wel doen.

bv de oude dm800 kon geen avi afspelen, maar deed wel probeemloos opnames, dvd, iso etc.
de VUduo kon dan wel avi afspelen, maar gaf hickups/stotteren met dvd's iso etc. iig de eerste 2jaar, er zijn veel gebruikers die dit soort ergernissen nu nog steeds hebben is het niet met video is het wel met geluidf oid, en dat allemaal binnen de specs.

Er is veel gemeld als je het forum leest, veel lijkt gerelateerd aan zeer matige drivers/software/hacks van de fabrikant als je de reacties van de devs/insiders aan neemt.

De ET6000 doet alles volgens specs en wat er van verwacht wordt, heel soepel en snel, dus als de VUduo weg gaat komt er hier zonder 1 seconde twijfel een ET9200/9500 voor terug


Helaas ben ik geen expert maar wel een gebruiker en nogal kritisch over de gang van zaken bij de image bouwers.
Vele zaken die zonder het minste probleem draaide, werkten na een "update" helemaal niet meer of zeer slecht.
Ik zie het nut niet van dagelijkse "updates" die niet getest zijn en waarvan je telkens maar weer moet afwachten
wat er nu weer niet werkt.
Het afspelen van allerlei formats werkte bij een zeer oude pli 1 of 2 versie uitstekend en ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik toen uit nieuwsgierigheid een
update gedaan heb.


Edmund

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #16 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 27 October 2012 - 18:02

Vooral geen details melden, als je zeker wil weten dat er ook niets aan gaat veranderen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #17 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 27 October 2012 - 18:08


specs op papier, zijn pas leuk als ze in de praktijk ook daadwerkelijk gebruikt kunnen worden, de VUduo voldeed in dat opzicht niet, en dat ergert omdat bv een DM800 of nu een ET6000 die ik nu als opvolger van de oude dm800 heb, dat wel doen.

bv de oude dm800 kon geen avi afspelen, maar deed wel probeemloos opnames, dvd, iso etc.
de VUduo kon dan wel avi afspelen, maar gaf hickups/stotteren met dvd's iso etc. iig de eerste 2jaar, er zijn veel gebruikers die dit soort ergernissen nu nog steeds hebben is het niet met video is het wel met geluidf oid, en dat allemaal binnen de specs.

Er is veel gemeld als je het forum leest, veel lijkt gerelateerd aan zeer matige drivers/software/hacks van de fabrikant als je de reacties van de devs/insiders aan neemt.

De ET6000 doet alles volgens specs en wat er van verwacht wordt, heel soepel en snel, dus als de VUduo weg gaat komt er hier zonder 1 seconde twijfel een ET9200/9500 voor terug


Helaas ben ik geen expert maar wel een gebruiker en nogal kritisch over de gang van zaken bij de image bouwers.
Vele zaken die zonder het minste probleem draaide, werkten na een "update" helemaal niet meer of zeer slecht.
Ik zie het nut niet van dagelijkse "updates" die niet getest zijn en waarvan je telkens maar weer moet afwachten
wat er nu weer niet werkt.
Het afspelen van allerlei formats werkte bij een zeer oude pli 1 of 2 versie uitstekend en ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik toen uit nieuwsgierigheid een
update gedaan heb.


Edmund


Ontwikkeling gaat verder voor jou misschien niet nodig maar ik vind dit heel positief..

Volgens mij wordt er genoeg moeite gedaan om fabrikanten te informeren naar bugs in de driver.
Zover ik lees antwoord VU+ helemaal niet (graag zeggen als het andersis) en dreambox in mindere maten.

Problemen komen voornamelijk doordat de driver in het begin al niet goed was. Door updates komen deze bugs aan het licht.

Moet een image zoals openpli nu stoppen met verdere ontwikkeling of moet de fabrikant werkende drivers leveren?
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #18 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 27 October 2012 - 18:11

@Edmund, waarom zet je niet een oude Pli terug dan? Er is niemand die je dwingt de nieuwe te draaien

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #19 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 28 October 2012 - 12:18

Vooral geen details melden, als je zeker wil weten dat er ook niets aan gaat veranderen.

Dat is slap want die problemen zijn hier talloze keren gemeld, ik noem even formats die niet meer afspelen, opnames die vastlopen, haperend afspelen van opnames, ppanel die niet meer werkt en geen info meer geeft over de softcam , vaslopers, de lijst is eindeloos.
Er werd meer dan eens opgemerkt, ga zelf een image bouwen, ipv we houden een image die werkt en maken daarvoor alleen werkende updates.
Geloof me als ik wist hoe ging ik inderdaad zelf een image maken.

Edmund

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #20 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 28 October 2012 - 12:29

Ontwikkeling gaat verder voor jou misschien niet nodig maar ik vind dit heel positief..

Volgens mij wordt er genoeg moeite gedaan om fabrikanten te informeren naar bugs in de driver.
Zover ik lees antwoord VU+ helemaal niet (graag zeggen als het andersis) en dreambox in mindere maten.

Problemen komen voornamelijk doordat de driver in het begin al niet goed was. Door updates komen deze bugs aan het licht.

Moet een image zoals openpli nu stoppen met verdere ontwikkeling of moet de fabrikant werkende drivers leveren?


Ontwikkeling is uitstekend maar het gebrek aan structuur is jammer, een nieuwere firmware waarvan ik niets anders merk dan dat er een aantal functies wegvallen noem ik geen ontwikkeling maar een achteruitgang.
Of de fabrikant ergens aan "schuldig is" kan ik niet beoordelen, ik zou alleen liever zien dat er uitgaande van EEN firmware zaken geperfectioneerd werden
en als er zaken niet meer werken, dit NIET als een update gepresenteerd wordt maar als test. Pas als alles weer werkt EN er nieuwe opties zijn spreek ik van een vooruitgang. Een nieuwe kernel, alleen voor een nieuwe kernel hoeft voor mij niet.


Edmund


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users