Jump to content


Photo

Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR

et9x00 openpli 3.0

  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 4 November 2012 - 13:32

Sinds de verhuizingen van een paar Engelse zenders op Astra 28,2 kan ik geen Food Network en BBC Four meer ontvangen.

Zie ook deze draad: http://openpli.org/f...etwork-gebeurt/

Ik heb al gekeken, maar mijn schotel levert op Astra 1 t/m 3 zenders zonder bitfouten, dus dat is het niet. Ik kan ook Nederland 1 t/m 3 handmatig scannen en vinden, dus zit goed. Ik dacht een 78cm schotel te hebben.

Ik gebruik de gegevens van kingofsat.net:

Food Network: 28,2
11344,00 H DVB-S QPSK 27500 2/3

BBC FOUR 28,2
10773,00 H DVB-S QPSK 22000 5/6


Ik zoek met networkscan aan en alleen naar ongecodeerde zenders. (Het zoeken naar gecodeerde zenders biedt geen verbetering).
Het heef jarenlang gewerkt.

Is het misschien een software probleem?

Wat mij nog is opgevallen dat ik wel alleen voor Food Netwerk een enkel transponder kan scannen. Doe ik dat voor BBC FOUR, dan wil de ontvangen de hele Astra 28,2 scannen.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 November 2012 - 13:44

Ik heb het volgende gedaan in een poging om het te reproduceren, op mijn VU+Ultimo.

Als eerste heb ik de satellite finder gestart (plugin) en daar heb ik 28.2 en "predefined transponder" gekozen, daarmee worden alleen transponders gebruikt die in de satellites.xml file te vinden zijn. Vervolgens heb ik zo lang geklikt tot deze twee transponder respectievelijk langskwamen en ik had meteen LOCK. Ontvangst met de gegevens uit de satellites.xml is dus geen probleem.

Vervolgens heb ik een manual scan gedaan van deze transponders met de gegevens die je hierboven hebt neergezet. Bij beide transponders kreeg ik meteen een rits zenders, waaronder dus Food Network en BBC FOUR.

Qua software is er dus echt niks aan de hand.


Wat mij nog is opgevallen dat ik wel alleen voor Food Netwerk een enkel transponder kan scannen. Doe ik dat voor BBC FOUR, dan wil de ontvangen de hele Astra 28,2 scannen.

Dan heb je waarschijnlijk "network scan" aan staan.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #3 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 4 November 2012 - 14:04

Om e.e.a. uit te sluiten, probeer het met een kant en klare zenderlijst zoals deze:

http://openpli.org/f...-november-2012/

Heb je nog geen beeld, dan zal het toch aan jouw schotel afstelling liggen.
Food Network zit op Eutelsat 28A . Probeer de lnb tussen de 2 sats (Astra2/Eutelsat 28A) af te stellen.

Edited by El Sato, 4 November 2012 - 14:05.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 November 2012 - 14:14

Of juist op de Eutelsat 28A (28.5˙E), want die is niet zo sterk, terwijl de Astra's, met name nu de 1N en straks de 2F naar binnen knallen!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #5 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 4 November 2012 - 20:41

Vroeger waren alle satellieten op 28,2˙E. Nu lees ik, dat Eutelsat op 28,5˙E zit. Hoe lang zit Food network nu op deze satelliet?
Begrijp ik het goed: 28,2 en 28,5˙E zijn verschillende posities, maar een goed gericht LNB kan allebei ontvangen?

Jullie advies is, om op 28,5˙E af te stemmen.

Indien ik naar Faith Word TV kijk, dan zie ik 8,9dB, en geen Bit errors.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #6 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 4 November 2012 - 20:55

Ik moet zeggen Erik heeft mij laatsteindelijk de oplossing verteld. Met netwerk scan aan worden de zenders niet gevonden. Met netwerk scan uit wel!

Dus wat doet Network scan überhaupt?

Dus: ik heb nu weer Food Network, en BBC FOUR, en CBS REALITY!

Bedankt voor het meedenken!

Food network komt met 11,1 tot 11,2 dB en zonder BERs...
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #7 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 November 2012 - 22:26

dat wijst er op dat er foute NIT data meegestuurd wordt.
(bij 'netwerk scan' vervangt info uit de NIT de lijst met te scannen transponders, en de parameters van deze transponders)

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 13:03

Vroeger waren alle satellieten op 28,2˙E. Nu lees ik, dat Eutelsat op 28,5˙E zit.

Begrijp ik het goed: 28,2 en 28,5˙E zijn verschillende posities, maar een goed gericht LNB kan allebei ontvangen?

Nou, die hangt daar al een héle tijd hoor, zeker al sinds 2004, maar waarschijnlijk nog langer. Ze mogen waarschijnlijk niet dichter bij de Astra fleet komen, wel logisch ook. Als je in Engeland woont maakt het allemaal niks uit, je richt je schotel op ergens tussen 28.2 en 28.5 en je kunt ze allebei gewoon ontvangen. Maar hier wordt het zeker voor de Eurobird al weer wat kritischer en aangezien die het zwakste signaal oplevert, kun je het best daarop uitrichten.

Indien ik naar Faith Word TV kijk, dan zie ik 8,9dB, en geen Bit errors.

Ja dat wijst inderdaad op een schotel die voor de Eurobird marginaal staat afgesteld. Je moet nog wel iets hoger kunnen halen, maar zeker geen 17 dB van de Astra 1N, ik denk hooguit 12 dB ofzo.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 13:04

dat wijst er op dat er foute NIT data meegestuurd wordt.
(bij 'netwerk scan' vervangt info uit de NIT de lijst met te scannen transponders, en de parameters van deze transponders)

Ik dacht dat die ze alleen toevoegde. Mooi is dat. Dus als je zeker weten alles wilt hebben, moet je twee keer een scan doen, één keer met de vlag aan en één keer met vlag uit.

Op zich is het wel logisch dat de Eurobird een andere NIT heeft dan de Astra's...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #10 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 November 2012 - 13:47

Op zich is het wel logisch dat de Eurobird een andere NIT heeft dan de Astra's...


maar eurobird transponders zullen geen astra transponders in de NIT hebben, en vice versa.
Dus daar krijg je geen problemen door.

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 14:07

Maar jij zegt net dat de NIT de transponderlijst vervangt... Dan zou het er maar net van af hangen welke NIT hij gebruikt, van Eurobird of van Asta 2?!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #12 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 November 2012 - 14:26

laat ik het anders formuleren: de NIT is in staat bestaande transponders (of transponder parameters) te vervangen.

NIT transponders die 'ver genoeg' van bestaande transponders af zitten worden toegevoegd aan de scan lijst, maar transponders die 'te dicht bij' zitten worden vervangen.

Het is dus niet zo dat de lijst met te scannen transponders compleet wordt weggegooid zodra er NIT binnen komt.

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 15:09

Oh okee.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #14 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 5 November 2012 - 19:30

Ik denk dat ik nu wat beter begrijp wat gebeurt. Gisteren had ik vrij sterk signaal (meer dan 11 dB), maar vandaag slechts tussen 4 en 5 dB en nog steeds geen BER fouten. Maar bij FOOD NETWORK komt dan zwart beeld, vervolgens een mededeling van "SID nicht in PAT", en vervolgens een belprogramma "Mastichat girls". Vervolgens wordt het weer zwart en FOOD NETWORK komt terug.

Indien ik het goed begrijp moet ik het LNB voor Astra 2/EUTELSAT eerder op FOOD NETWORK afstemmen en dan hopen, dat ik verder ook nog ASTRA 2 binnenkrijg.

Ik draai mijn moedertaal op de ET9000.
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 19:35

De satellieten van Astra op 28.2 daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken. Een heel groot deel van de transponders draait nu op de 1N, binnenkort wordt dat de 2F, die zijn een paar generaties nieuwer dan de Eurobird en daardoor véél sterker. Daarnaast is de Eurobird momenteel al een tijdje ook niet helemaal 100% stabiel. Ik ben zelf ook niet zo blij met de situatie, ik zou liever zien dat die Eurobird zou worden opgeruimd en dat alles op Astra zou worden uitgezonden. Nou zou het kunnen dat onze wens verhoord is, want Astra claimt dat de rechten van Eutelsat op 28.2 over enige tijd verlopen. Eutelsat is het daar uiteraard niet mee eens. We zien wel.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #16 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 5 November 2012 - 21:04

Nog even langszaam om mee te denken: Food Network schommelt tussen 4,3dB in de regen en 11,2dB zonder regen. Ik kan begrijpen dat regen helemaal funest is voor satelliet ontvangst of voor de upload. Maar denken jullie dat ik nog wat kan verbetern? Zonder regen heb ik tot 11,2 dB, met slecht weer maar 4,3dB (zonder BER), of 0dB en geen ontvangst.

Dus is het nuttig voor mij om het platte dak op te klimmen en te proberen nog wat te verbeteren?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #17 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 6 November 2012 - 00:18

ik haal hier 10 dB en het is buiten aan het regenen - maar da's dan wel met een 80cm dish en inverto black lnb......
de BBC's en ITV's komen momenteel binnen met 15 dB.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 November 2012 - 13:04

Ja, als de ontvangst wilt verbeteren, dan zul je hoe dan ook het dak op moeten:

- proberen de lnb's zowiezo nog wat beter uit te richten
- en de 28.2 uit te richten op 28.5

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #19 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 11 November 2012 - 16:59

Ik heb vandaag de schotel geprobeert beter te richten, maar ik krijg been verbetering. In plaats van food network, wat op 28,5 grad binnen komt op Eutelsat 28A, ontvang ik babestation.

food network 11344 H 27500 2/3 krijg ik niet

babestation 11343 V 27500 2/3 krijg ik met 15,6dB. Ook mis ik een antaal BBC zenders en CBS reality.

Ik heb vandaag een handmatige scan van Astra 1, 2, 3 gedraaid zonder netwerkzoeken en alleen FTA, gevolgd door netwerkzoeken voor Nederland 1.

Ik ben zo een beetje einde raad. Blijkbaar komen food network en babestation vanaf hetzelfde satelliet (zegt king of sat), BBC FOUR en BBC THREE krijg ik helemaal niet meer..

Fastscan heb ik nooit gebruikt. En ik weet niet of mijn ET9000 ergens blind scan verstopt heeft.

Wat doe ik fout?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Handmatig zoeken lukt niet bij Food Network en BBC FOUR #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 November 2012 - 17:01

Met bovenstaande meldingen lijkt het heel erg er op dat je een verouderde zenderlijst hebt. Die zijn precies zenders die verhuist zijn, een paar weken geleden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users