App dreambox Live
Started by robin01, 04 Nov 2012 22:25
9 replies to this topic
Posted 4 November 2012 - 22:25
Hallo iedereen,
Ik heb de app. Dreambox live geinstalleerd op mijn ipad, werkt prima via mijn locale netwerk.
Nu wil ik via het public netwerk (WAN) mijn Dreambox via de app Dreambox live benaderen en tv kijken.
ik heb in mijn router poort 8001( intern en exter) geforward naar de intern ip adres van mijn dreambox.
In de app Dreambox live van mijn ipad heb ik de public ip adres ingevoerd met poort nr:8001. dus: XX.XX.XX.XX:8001.
Helaas kan ik mijn dreambox niet benaderen.
Ik heb een Dreambox DM800 SE via de kabel, provider is Ziggo
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Moet ik nog een poort nr. in de dreambox invoeren?
Ik heb de app. Dreambox live geinstalleerd op mijn ipad, werkt prima via mijn locale netwerk.
Nu wil ik via het public netwerk (WAN) mijn Dreambox via de app Dreambox live benaderen en tv kijken.
ik heb in mijn router poort 8001( intern en exter) geforward naar de intern ip adres van mijn dreambox.
In de app Dreambox live van mijn ipad heb ik de public ip adres ingevoerd met poort nr:8001. dus: XX.XX.XX.XX:8001.
Helaas kan ik mijn dreambox niet benaderen.
Ik heb een Dreambox DM800 SE via de kabel, provider is Ziggo
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Moet ik nog een poort nr. in de dreambox invoeren?
Re: App dreambox Live #2
Posted 5 November 2012 - 01:04
Ik denk dat je poort 80 van OpenWebif ook open moet zetten, of beter in je router een hoog poortnummer kiezen en dat naar poort 80 kunt forwarden. Poort 80 direct openzetten is niet slim, want dat is de eerste die een geïnteresseerde zal vinden.
TV kijken via internet zal alleen werken als je upload tenminste net zo hoog is als de bandbreedte van de zender waar je naar wilt kijken, wat over het algemeen niet het geval zal zijn helaas.
TV kijken via internet zal alleen werken als je upload tenminste net zo hoog is als de bandbreedte van de zender waar je naar wilt kijken, wat over het algemeen niet het geval zal zijn helaas.
VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0
Re: App dreambox Live #3
Posted 5 November 2012 - 08:30
Ik denk dat je poort 80 van OpenWebif ook open moet zetten, of beter in je router een hoog poortnummer kiezen en dat naar poort 80 kunt forwarden. Poort 80 direct openzetten is niet slim, want dat is de eerste die een geïnteresseerde zal vinden.
Dit zijn mijn instellingen:
ik heb de router als volg ingesteld:
Externe poort:5089 geforward naar interne poort 80.
Protocol : TCP
Naar IP-adres: ip adres van dreambox
Ingeschakeld:aan
In de app Dreambox live de volgende instellingen:
Type: Enigma 2
Host or Ip-address: public ip adres, dus .XX.XX.XX.XX :5089
Quality: Higgh
Zap Mode: Singleturner
Advance:
Username: root
password: dreambox
Web-interface port:80