Jump to content

Photo

Blokken in het beeld

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2012 - 15:44

Hallo allemaal,

Ik heb een dreambox DM800SE via de kabel van Ziggo.
Helaas krijg ik bij een aantal zenders blokkerig beeld. zoals: Eredivisie live2, Baby TV, Boomerang, ZDF, Ziggo Xlite, syfy Universal, VH1. Zie bijlage voor de zender lijst.
Vanaf de AOP loopt er een Hirschmann kabel naar de versterker van Hirschmann - GHV20M., met een maximale versterking van 12 db.
de versterking staat max ingesteld, en de lengte vanaf de versterker naar de dreambox is 5 meter.
De AOP heb ik uit voorzorg ook al vervangen, maar dat mocht helaas niet baten.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb bijlna alles al vervangen....
Blijft over de turner van de dreambox en het signaal van Ziggo.

Attached Files

Edited by robin01, 5 November 2012 - 15:44.

Re: Blokken in het beeld #2 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2012 - 15:55

Hallo allemaal,

Ik heb een dreambox DM800SE via de kabel van Ziggo.
Helaas krijg ik bij een aantal zenders blokkerig beeld. zoals: Eredivisie live2, Baby TV, Boomerang, ZDF, Ziggo Xlite, syfy Universal, VH1. Zie bijlage voor de zender lijst.
Vanaf de AOP loopt er een Hirschmann kabel naar de versterker van Hirschmann - GHV20M., met een maximale versterking van 12 db.
de versterking staat max ingesteld, en de lengte vanaf de versterker naar de dreambox is 5 meter.
De AOP heb ik uit voorzorg ook al vervangen, maar dat mocht helaas niet baten.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb bijlna alles al vervangen....
Blijft over de turner van de dreambox en het signaal van Ziggo.

De signaalwaarde is ongeveer 21-22 db., terwijl de overige zenders die wel goed werken een waarde hebben rond de 30 db.

Re: Blokken in het beeld #3 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 15:56

Kun je de BER-waarde boven water zien te krijgen?

Heb je een bepaalde reden om een versterker te gebruiken? Het komt heel vaak voor dat het kabel-signaal al naar binnen "knalt" en als je dat dan ook nog eens gaat versterken, krijg je alleen maar ellende (= storing en extra ruis). Heb je het al eens zonder versterker geprobeerd?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Blokken in het beeld #4 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2012 - 16:04

ja, zonder heb ik al geprobeerd.
Dan krijg ik bij alle zenders (neld 1, ned2, RTL4, ARD1 etc,.....) geen beeld. alleen een zwart signaal.
Vandaar dat ik de versterker gebruik.
De BER waarde ga ik nog uitzoeken.

Re: Blokken in het beeld #5 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2012 - 16:15

Voordat ik ben overgestapt naar de dreambox had ik een cisco ontvanger van Ziggo, daar had ik geen enkele problemen mee.

Re: Blokken in het beeld #6 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 5 November 2012 - 16:41

de versterking staat max ingesteld

Ik zou die versterker eens terugdraaien.... Bij te veel signaal (oversturing) kun je juist ook problemen krijgen....Versterken is niet beter...!!! (versterk je 12 dB dan zal je ongveer 16 TV aansluitingen in huis moeten hebben!!!)

Edited by littlesat, 5 November 2012 - 16:45.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Blokken in het beeld #7 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2012 - 16:52

Ik heb met de versterker een aantal keren lopen heen en terug draaien, en het"" beste" krijg ik als het max. staat ingesteld.

Re: Blokken in het beeld #8 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 17:14

Ik ben geen expert op dvb-c gebied, maar dit klinkt toch alsof er iets helemaal niet klopt. Een aardlus bijvoorbeeld?

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Blokken in het beeld #9 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 5 November 2012 - 18:56

En zonder versterker? Het kan zomaar zijn dat versterkers uit het analoge tijdperk de boel verstoren.... Zeker met 256 QAM

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Blokken in het beeld #10 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 November 2012 - 19:01

ja, zonder heb ik al geprobeerd.
Dan krijg ik bij alle zenders (neld 1, ned2, RTL4, ARD1 etc,.....) geen beeld. alleen een zwart signaal.
Vandaar dat ik de versterker gebruik.

Re: Blokken in het beeld #11 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 19:06

Robin01, hoe heb je alles aan elkaar hangen? Als je al je apparatuur met koperen kabels op elkaar aansluit, zeker als daar ook nog computers tussen zitten of andere apparaten met een schakelende voeding, dan heb je kans op een aardlus en dat veroorzaakt flinke storing, terwijl het signaal op zich dan best goed kan zijn.

Je zou misschien eens kunnen proberen alles los te halen, en alléén de dreambox+een teeveetje (of computermonitor) direct op de kabelaansluiting aan te sluiten en kijken hoe het dan is.

Je hebt ook overal je aan de regels van hoog-frequent gehouden, d.w.z. o.a. geen splitsingen, geen open eindes, geen stukken aan elkaar gemaakt?

Re: Blokken in het beeld #12 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 5 November 2012 - 19:08

Aha... overheen gelezen.... alle coax kabeltjes wel juist??? Hoe is het beeld op analoog???

Re: Blokken in het beeld #13 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2012 - 19:12

Het grappige is dat je met analoog eigenlijk net zo iets kunt hebben. Het signaal knalt naar binnen maar is niet om aan te zien, ook weer door een aardlus of interferentie. Ik heb daar echt zoveel hoofdpijn van gehad vroeger. En dan helpt een versterker ook niet.

Ik bedenk me opeens, vroeger hadden we altijd last van de home-computer en de videorecoder (modulator-uitgang) rond kanaal 37. Ik heb nu al heel lang geen kabel meer (en ook geen homecomputer of videorecorder), maar het probleem op zich kan nog bestaan natuurlijk. Videorecorders hebben nog steeds een modulator en hd-recorders denk ik ook. Robin01, kan het het zoiets zijn?

Re: Blokken in het beeld #14 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,923 posts

+486
Excellent

Posted 5 November 2012 - 21:37

En wat dacht je van adapters, daar heb ik ook al eens een negatieve ervaring mee opgedaan, die stoorde zo erg dat een bepaald kanaal niet eens te bekijken was.
Maar de digitale signalen zitten toch heel laag in de frequentieband op de kabel?
Juist daar zou je verwachten dat je daar haast niet hoeft de versterken.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Blokken in het beeld #15 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2012 - 00:28

ik heb de versterker ertussen gehaald en de dreambox rechtstreeks aan de muur aangesloten.
kabelscan:268 zenders gevonden.
Ik mis dus: eredivisie live 2,aantal HD zenders.ZDF, baby tv ,24 kitchen etc..

Als ik de Tratec: versterker aansluit, en sluit de tv bij uitgang 4(9db versterking), dan vind ik bij kabelscan:276 zenders.
RTL5 HD is beetje blokkering, en ik mis ook eredivisie live2 ,ZFD.

Met de Hirschmann - GHV20M vind ik 284 zenders (bij 11db versterking).
Hieronder de signaalwaarde: Tuner Signal Tuner Type: DVB-C Tuner Number(0-3): 0 Tuner Signal Quality SNR: 55 Tuner Signal Quality SNR_DB: 23.32 dB Tuner Signal Power AGC: 50 Tuner Bit Error Rate BER: 111

Re: Blokken in het beeld #16 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2012 - 00:34

ik heb de versterker ertussen gehaald en de dreambox rechtstreeks aan de muur aangesloten.
kabelscan:268 zenders gevonden.
Ik mis dus: eredivisie live 2,aantal HD zenders.ZDF, baby tv ,24 kitchen etc..

Als ik de Tratec versterker aansluit, en sluit de tv bij uitgang 4(9db versterking), dan vind ik bij kabelscan:276 zenders.
RTL5 HD is beetje blokkering, en ik mis ook eredivisie live2 ,ZFD.

Met de Hirschmann - GHV20M vind ik 284 zenders (bij 11db versterking).
Hieronder de signaalwaarde:

Tuner Signal Quality SNR: 55
Tuner Bit Error Rate BER: 111
Tuner Signal Quality SNR_DB: 23.32 dB
Tuner Signal Power AGC: 50

Het lijkt erop dat ik een te zwak signaal binnenkrijgt, want hoe meer ik versterk, des te beter het signaal.

Re: Blokken in het beeld #17 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 6 November 2012 - 00:40

Ziggo maar bellen dus want als je de ontvanger op het punt van binnenkomst aansluit moet je gewoon goed signaal hebben.
Een verrot kanaal versterken is kansloos. Je versterkt niet alleen het goede signaal maar ook de ruis.
Vroeger toen ik nog kabelde ook wel een de versterker te ver losgedraaid, kreeg je op sommige kanalen van die scrollende balken.
Of een rimpel van rechtsonder naar linksboven.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Blokken in het beeld #18 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2012 - 08:51

Voordat ik ben overgestapt naar de dreambox had ik een Alles-in een pakket met interactieve HD recoder van Ziggo. Werkte prima, en bij alle zenders had ik goed beeld.
Waar ik mee zit is dat ik slecht signaal heb bij de dreambox en als de monteur erachter komt dat het een dreambox betreft..
Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?

Re: Blokken in het beeld #19 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 6 November 2012 - 09:10

Voordat ik ben overgestapt naar de dreambox had ik een Alles-in een pakket met interactieve HD recoder van Ziggo. Werkte prima, en bij alle zenders had ik goed beeld.
Waar ik mee zit is dat ik slecht signaal heb bij de dreambox en als de monteur erachter komt dat het een dreambox betreft..
Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?

Hoezo je doet toch niet,s illegaal,s. Ligt het niet gewoon aan je tuner, en betreft het wel een echte dreambox of is het eeen clone?

Re: Blokken in het beeld #20 robin01

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2012 - 09:20

Het is een clone dreambox.
Ik ga donderdag de turner laten testen bij de gozer waar ik het gehaald heb.

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users