Blokken in het beeld
Re: Blokken in het beeld #21
Posted 6 November 2012 - 18:48
@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB
Re: Blokken in het beeld #22
Re: Blokken in het beeld #23
Posted 7 November 2012 - 11:19
Anyway, het werkt weer.
Ik heb aan de kabels lopen rommelen , signaal van de versterker teruggedraaid en opnieuw kabelscan gedaan.
Alle zenders geven nu perfect beeld, ook eredivise live 2 en de overige zenders.
Ik wil jullie alvast bedanken voor de input:)
Edited by robin01, 7 November 2012 - 11:20.
Re: Blokken in het beeld #24
Re: Blokken in het beeld #25
Posted 9 November 2012 - 13:15
IK krijg nu beter beeld. Wat mij wel opvalt is dat de signaal waarde (23db) van eredivisie live2 veel lager is dan de overige zenders.(rond de 30-35 db).
Kan dat kloppen dat Ieredivisie live2, samen met baby tv, ZDF, de"" zwakke "zenders zijn?
Re: Blokken in het beeld #26
Re: Blokken in het beeld #27
Posted 10 November 2012 - 13:23
Bij Canaldigitaal zijn ze overgestapt op een andere uitzendtechniek voor een aantal zenders. Dit om bandbreedte te besparen.
Ik snap de relatie Ziggo en CanalDigitaal niet helemaal..........
Robin1 heeft het over blokken in het beeld op de kabel en niet over de satelliet.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Blokken in het beeld #28
Posted 10 November 2012 - 16:14
Kan dat kloppen dat Ieredivisie live2, samen met baby tv, ZDF, de"" zwakke "zenders zijn?
Wat er sterk en zwak is, c.q. de signaalsterkte en het aantal bitfouten op een zender wordt bepaald door de digitale bundel waar de zender in zit. Afhankelijk van de frequentie waar die bundel op uitgezonden wordt (in 1 bundel zitten diverse zenders bij elkaar), heb je meer of minder interferentie met stoorsignalen uit de omgeving en daardoor dus ook een betere of slechtere SNR. De SNR is dan doorgaans voor alle zenders in 1 bundel gelijk. Stoorsignalen uit de omgeving kunnen per straat verschillen; dus wat sterk of zwak is kan nogal varieren per locatie.
Re: Blokken in het beeld #29
Re: Blokken in het beeld #30
Posted 17 November 2012 - 09:36
Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk dat het signaal gewoonweg niet goed is. Mijn ervaring is dat dit vaak komt door gebruik van verkeerd materiaal zoals oude coax, of van die rommel coax van een of andere bouwmarkt. Koop alstublieft iets fatsoenlijks (wat overigens niet duurder is als bij de bouwmarkt). Slechte of kapotte kabel kan namelijk enorme demping hebben op de hoge frequenties of nog erger, als een filter gaan fungeren. Dit geld overigens ook voor de verdeler, versterkers en radio/tv stopcontacten.
In basis moet je er eerst alles aan doen om geen versterker te hoven gebruiken. En kom je er niet onderuit doe dit dan zo dicht mogelijk bij het CAI aansluitpunt voordat er verdeelt wordt.
ps, ik heb geen aandelen in een fabrikant hiervan
Edited by uniquefm, 17 November 2012 - 09:38.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users