Jump to content


Photo

Geen Picons bij radiozenders.

Picons

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 6 December 2012 - 22:26

Ik draai nu al een tijdje met OpenPli 3.0 maar ik merk dat de Radio Picons er niet meer zijn. klopt dit?

Re: Geen Picons bij radiozenders. #2 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 7 December 2012 - 15:41

Niet alleen zijn de picons verdwenen, ook krijg ik geen zendervermelding meer op mijn schermpje van de ET9000 waarop de naam van de radiozender vermeld wordt te zien, dit in tegenstelling tot de zendernamen van de TV-kanalen die ik wel op dat schermpje zie.

In plaats van de radi ozendernaam krijg ik wel de bouquetnaam waar die radiozenders in zijn opgenomen op dat schermpje te zien

Ook krijg ik na gekozen te hebben voor een bepaalde radiozender niet meer het radiologo op mijn TV te zien; ik blijf de radiozenderlijst zien.

Ook had ik bij 2.1 voor een eigen afbeelding gekozen die ik dan op de TV zag als ik voor een radiozender had gekozen; die zie ik nu ook niet meer.

Het lijkt wel of na de 3.0 versie er het een en ander veranderd is bij de radiozenderkeuze.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: Geen Picons bij radiozenders. #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 7 December 2012 - 19:59

Ik krijg het vermoeden dat ze denken, "Het is radio de tv is dan toch uit" Dus laat maar weg.

Re: Geen Picons bij radiozenders. #4 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 7 December 2012 - 20:36

Maar een zendervermelding op het schermpje van de ontvanger is toch niet overbodig; je ziet niet welke zender aan staat en als je zapt zie je ook niets wijzigen.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: Geen Picons bij radiozenders. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 December 2012 - 07:53

Het door jou aangekaarte probleem ken ik hier niet. Hier gewoon alle info op het display van de 9000.
Vermeld eens welke skin je gebruikt? Ik heb dit getest op de PLi HD.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen Picons bij radiozenders. #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 8 December 2012 - 09:46

Het door jou aangekaarte probleem ken ik hier niet. Hier gewoon alle info op het display van de 9000.
Vermeld eens welke skin je gebruikt? Ik heb dit getest op de PLi HD.

Ook Pli-HD maar als ik de map picons download op mijn pc en deze laad in mijn Dreamboxedit dan staan ze er gewoon niet bij, ze zitten er gewoon niet in. Ter info ik heb alle picons verwijderd op mijn box en deze weer opnieuw gedownload van de Pli server via menu/applicaties/downloads/picons. ik gebruikte "Tv-ocram.hd.refflections.

Edited by Loui (K), 8 December 2012 - 09:51.


Re: Geen Picons bij radiozenders. #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 December 2012 - 10:46

De picons gebruik ik hier niet meer. Ik doelde op het probleem dat het display geen info meer 'zou geven'.
Ik zal de picons eens tijdelijk plaatsen. Ik laat het zo weten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen Picons bij radiozenders. #8 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 8 December 2012 - 10:52


Het door jou aangekaarte probleem ken ik hier niet. Hier gewoon alle info op het display van de 9000.
Vermeld eens welke skin je gebruikt? Ik heb dit getest op de PLi HD.

Ook Pli-HD maar als ik de map picons download op mijn pc en deze laad in mijn Dreamboxedit dan staan ze er gewoon niet bij, ze zitten er gewoon niet in. Ter info ik heb alle picons verwijderd op mijn box en deze weer opnieuw gedownload van de Pli server via menu/applicaties/downloads/picons. ik gebruikte "Tv-ocram.hd.refflections.


Als je Tv-ocram.hd.refflections gebruikt, klopt het idd dat je geen picons te zien krijgt voor radio, tenzij voor UMKBW DVB-C, mits je de laatste versie hebt geïnstalleerd, dit komt omdat er voor de rest geen radio picons bijzitten.

Re: Geen Picons bij radiozenders. #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 8 December 2012 - 10:55

Aangezien de picons van Ocram al 'enige tijd' tv-Ocram.hd.reflection heet lijkt het mij logisch dat er bij de radiokanalen geen picons zijn. Zoals gezegd, ik gebruik ze niet (meer) en valt het mij niet op. Er zijn dus alleen tv picons. ;)

Edit: Twee zielen, een gelijktijdige gedachte. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen Picons bij radiozenders. #10 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 8 December 2012 - 10:58

Om te voorkomen dat de discussie een 'verkeerde' kant op gaat: mijn grootste probleem is niet zozeer dat ik die picons niet meer zie maar dat ik op mijn ET9000 scherm geen zendernaam zie.

Volgens heb ik wel degelijk de PLI HD skin; ik kijk dat straks wel even na.

Mischien moet ik maar een nieuw topic openen: geen zendernaam op tunerscherm

Edited by Ruudb, 8 December 2012 - 10:59.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: Geen Picons bij radiozenders. #11 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 8 December 2012 - 11:01

Maak even een screenshot, en duid aan wat er allemaal mist, dan is het onmiddelijk klaar en duidelijk voor iedereen.

Re: Geen Picons bij radiozenders. #12 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 8 December 2012 - 11:06

Om te voorkomen dat de discussie een 'verkeerde' kant op gaat: mijn grootste probleem is niet zozeer dat ik die picons niet meer zie maar dat ik op mijn ET9000 scherm geen zendernaam zie.

Volgens heb ik wel degelijk de PLI HD skin; ik kijk dat straks wel even na.

Mischien moet ik maar een nieuw topic openen: geen zendernaam op tunerscherm

oke

Edited by Loui (K), 8 December 2012 - 11:07.


Re: Geen Picons bij radiozenders. #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 December 2012 - 11:07

Als je een piconset hebt met radio picons... dan horen die gewoon te komen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Geen Picons bij radiozenders. #14 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 8 December 2012 - 11:11

Maak even een screenshot, en duid aan wat er allemaal mist, dan is het onmiddelijk klaar en duidelijk voor iedereen.


Ga nu naar de verjaardag van mijn kleindochter (wordt 1 !!).

Vanavond of morgen pak ik dit wel weer op.

Ik gebruik trouwens inderdaad de PLi HD skin.

Ik heb net ook gezien dat als ik die radiobouquetlijst op het TV-scherm zie en ik op 'exit' druk, ik heel even mijn eigen radiologo op het tv-scherm zie en dan gaat hij direct over op de TV-zender. Dus ergens klopt er iets niet.

Nogmaals: vanavond/morgen pak ik het wel weer op.

Er zijn immers belangrijkere dingen in het leven .....................

Edited by Ruudb, 8 December 2012 - 11:12.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: Geen Picons bij radiozenders. #15 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 9 December 2012 - 13:42

Ik heb maar eens de meest recente build gedownload, alles opnieuw geïnstalleerd en ik zie de radiozendernaam weer op het schermpje.

Vaak is dat de oplossing voor de meeste problemen; was alleen vergeten daar maar eens mee te beginnen alvorens de vraag op het forum te stellen.

Edited by Ruudb, 9 December 2012 - 13:46.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: Geen Picons bij radiozenders. #16 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 9 December 2012 - 15:38

Maak even een screenshot, en duid aan wat er allemaal mist, dan is het onmiddelijk klaar en duidelijk voor iedereen.


Ik heb even gekeken maar er zitten geen radio picons in je lijst.

Re: Geen Picons bij radiozenders. #17 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 12 December 2012 - 10:30

Ik heb maar eens de meest recente build gedownload, alles opnieuw geïnstalleerd en ik zie de radiozendernaam weer op het schermpje.

Vaak is dat de oplossing voor de meeste problemen; was alleen vergeten daar maar eens mee te beginnen alvorens de vraag op het forum te stellen.


Net heb ik ontdekt wat het probleem was en waarom het na de nieuwe build geupdate te hebben opgelost was.

Bij de instellingen kun je kiezen om de zenderlijst niet te zien in de radiomodus; als je daar 'ja' aangeeft dan zie je gewoon de zendernaam op je receiverschermpje en zie je ook de radioscreenlogo op je tv (of je eigen gedefinieerde radiologo). En als je daar 'nee' aangeeft dan zie je alleen de bouquetnaam op het schermpje en zie je ook geen logo op je scherm maar (uiteraard) de zenderlijst.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: Geen Picons bij radiozenders. #18 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 12 December 2012 - 19:34

Wat


Ik heb maar eens de meest recente build gedownload, alles opnieuw geïnstalleerd en ik zie de radiozendernaam weer op het schermpje.

Vaak is dat de oplossing voor de meeste problemen; was alleen vergeten daar maar eens mee te beginnen alvorens de vraag op het forum te stellen.




Net heb ik ontdekt wat het probleem was en waarom het na de nieuwe build geupdate te hebben opgelost was.

Bij de instellingen kun je kiezen om de zenderlijst niet te zien in de radiomodus; als je daar 'ja' aangeeft dan zie je gewoon de zendernaam op je receiverschermpje en zie je ook de radioscreenlogo op je tv (of je eigen gedefinieerde radiologo). En als je daar 'nee' aangeeft dan zie je alleen de bouquetnaam op het schermpje en zie je ook geen logo op je scherm maar (uiteraard) de zenderlijst.



Wat jij zegt dat klopt dat wist ik al, maar ik zie gewoon die picons niet het schermpje blijft blanco. en als ik een referentie code van b.v.b Radio1 opgeef 1_0_2_807_449_35_C00000_0_0_0 dit dus dan is deze ook niet te vinden in de piconmap.



Edited by Loui (PD1LOI), 12 December 2012 - 19:34.




Also tagged with one or more of these keywords: Picons

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users