Jump to content


Photo

OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen

7020hd

  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2012 - 23:42

Draai open PLI 2.1 op een 7020hd. In september had ik plotseling last van zwart beeld op het moment dat ik naar een ander kanaal zap of enkel al als ik op het pijltje omhoog druk. Tijdens de laatste actie is de enige handeling die gedaan wordt het zichbaar maken van de huidige Bouquet. De box had een half jaar goed gedraaid, ik had nooit updates geinstalleerd.

Alles was zwart en ik kon enkel nog de FTA zenders ontvangen. Het restarten van CCcam hielp niet. Enigma opnieuw starten hielp niet, ik moest echt de hele box opnieuw opstarten.

Ik maak gebruik van CCcam 2.21.

Na in september gewoon een update te hebben uitgevoerd was het probleem helemaal verholpen tot vandaag. Ineens exact hetzelfde probleem. Dus maar weer een update geinstalleerd, en ja hoor, het probleem lijkt weer verholpen.

Heeft er iemand enig idee hoe dit kan? Is het verstandig om naar CCcam 3.0 te gaan?

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #2 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2012 - 23:51

Iets te vroeg gejuicht, het probleem is helemaal niet voorbij. Nog steeds vastlopers. Ik moet de box helemaal rebooten om weer beeld te krijgen. Heb enkel nog beeld op de FTA kanalen.

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #3 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2012 - 00:04

.

Edited by nico_van_wijk, 26 December 2012 - 00:06.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #4 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 26 December 2012 - 00:06

http://openpli.org/f...eeld-na-zappen/

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #5 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2012 - 00:25

http://openpli.org/f...eeld-na-zappen/

Grappig, allemaal mensen met een zelfde probleem.

Wat ik alleen niet snap: men denkt aan drivers. Maar het heeft maanden goed gewerkt, dan kan het toch niet aan die drivers liggen?

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #6 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 26 December 2012 - 01:23

daar heb ik geen verstand van helaas.

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2012 - 09:36

Wat ik alleen niet snap: men denkt aan drivers. Maar het heeft maanden goed gewerkt, dan kan het toch niet aan die drivers liggen?

Daar heb je een punt, maar je zegt zelf ook dat je al heel lang niet geupdate hebt?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #8 roymarja

  • Senior Member
  • 243 posts

+4
Neutral

Posted 26 December 2012 - 13:15

Een "tijdbom" in de 7020 HD-drivers ?
Ook bij de collega's van NN2 wordt er melding gemaakt van dit fenomeen.

Zou het kunnen zijn dat er inmiddels al diverse hardwareversies zijn die elk weer verschillend reageren?

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #9 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2012 - 22:18

Een "tijdbom" in de 7020 HD-drivers ?
Ook bij de collega's van NN2 wordt er melding gemaakt van dit fenomeen.

Zou het kunnen zijn dat er inmiddels al diverse hardwareversies zijn die elk weer verschillend reageren?

Tja daar lijkt het wel op, maar ik kan me er niets bij voorstellen. Een driver is een driver en daar veranderd niets aan. Heb eigenlijk geen idee wat ik nu zal gaan doen...

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 December 2012 - 16:52

Het kan wel en niet ;) Waarschijnlijk is het gewoon een bug, geen opzettelijke "tijdbom" ofzo.


We hebben al eens eerder zoiets met de drivers van de dm8000 gehad, vanaf een bepaalde datum. Dat had te maken met de tijd op de transponder, waar ze iets raars mee deden. Het is dus niet uitgesloten dat het met de tijd/datum te maken heeft.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #11 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2012 - 23:09

Het kan wel en niet ;) Waarschijnlijk is het gewoon een bug, geen opzettelijke "tijdbom" ofzo.


We hebben al eens eerder zoiets met de drivers van de dm8000 gehad, vanaf een bepaalde datum. Dat had te maken met de tijd op de transponder, waar ze iets raars mee deden. Het is dus niet uitgesloten dat het met de tijd/datum te maken heeft.

Klinkt aannemelijk :) .

Enig idee of de ontwikkelaars van OpenPli iets met dit probleem gaan doen?

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,580 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 December 2012 - 23:10

Als 't in de drivers zit, dan kunnen we niks doen. Die zijn binary en moeten door de leverancier van de box worden geleverd.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 December 2012 - 09:21

Het enige wat je kunt doen (want wij hebben geen dm7020hd's) is er een "origineel" dmm image op zetten, kijken of het daar ook optreedt (hoeft niet per sé, want misschien gebruiken zij in hun "officiele" images niet eens hun eigen laatste versie drivers). Als dat inderdaad zo is, dan bij dmm een bugmelding maken.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #14 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 28 December 2012 - 20:58

Als 't in de drivers zit, dan kunnen we niks doen. Die zijn binary en moeten door de leverancier van de box worden geleverd.

Maar het PLI team zal toch wel kunnen bevestigen of het wel of niet aan de drivers ligt?

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 December 2012 - 21:06

We kunnen alleen uitsluiten dat het aan "onze" aanpassingen van enigma, filesysteem enz. ligt. Ik denk dat daar inmiddels geen twijfel meer over is. Of het aan een cam ligt, kunnen we ook niks over zeggen, want die zijn ook closed source. Maar in dat geval moeten ook meerdere ontvangers er last van hebben.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #16 nico_van_wijk

  • Senior Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2012 - 16:03

We kunnen alleen uitsluiten dat het aan "onze" aanpassingen van enigma, filesysteem enz. ligt. Ik denk dat daar inmiddels geen twijfel meer over is. Of het aan een cam ligt, kunnen we ook niks over zeggen, want die zijn ook closed source. Maar in dat geval moeten ook meerdere ontvangers er last van hebben.

Als ik dit zo lees geef jij eigenlijk ook aan dat het aan de drivers ligt? Heb je enig idee of de orginele image ook problemen geeft?

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2012 - 17:26

Zoals gezegd, wij hebben geen dm7020hd boxes, dus we kunnen alleen raden wat dat betreft. Uitproberen met originele image zal een van jullie moeten doen...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #18 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 29 December 2012 - 20:57

dream-elite Oe2/ newnigma Oe2/orgineel DM imageOe2 met alle drie geen problemen met CCcam 2.21.

Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2012 - 21:00

Kijk even wat voor versie drivers daar in zitten + kernel (uname -a).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLI 2.1 loopt vast na zappen #20 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 29 December 2012 - 21:05

waar vind ik dat



Also tagged with one or more of these keywords: 7020hd

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users