Jump to content


Photo

ET9000 als homeserver

server et9000

  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 1 January 2013 - 22:22

Stomme vraag, maar toch...
Aangezien ik de laatste 2 jaar alleen maar verrassingen heb gehad met mijn Xtrend, en wel in de positieve zin van het woord dan....::

Voor mijn nodo project is het handig als ik een homeservertje heb.....
Nou dacht ik, weer zo'n stroomvreter erbij [ en van lieffie mogen er niet meer zonnepanelen op het dak B) B) B) ]

En aangezien mijn et9000 een redelijke harde schijf heeft en toch nooit in deep standby staat....
Is het mogelijk om op de box een soort van server op te draaien???
Zo ja hoe?

Zo nee, het spijt me dat ik de vraag stel...
Maar ja beter eerst gevraagd, dan gewoon alles voor niet kunnen aangenomen... :D :D :D .

Edited by dylantje, 1 January 2013 - 22:22.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 1 January 2013 - 22:23

En wat moet die server "serven"? Want dit is nogal een brede vraag...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9000 als homeserver #3 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 1 January 2013 - 23:19

Tsja....
Daar gaat het al mis....
Dit zal het moeten draaien....[ zal niet veel zijn ...?? ]
http://www.nodo-domotica.nl/webapp/

Alleen zou ik [ nog ] niet weten wat de specs zijn hiervoor.....

Eerst zo'n ding bouwen, en dan kan ik pas verder..
Alleen wacht al ik 4 weken op de Chinees.....

Dus wordt vevolgd....

http://www.nodo-domotica.nl/

Edited by dylantje, 1 January 2013 - 23:20.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 2 January 2013 - 00:15

Ligt er aan waar die webapp in geschreven is. Heb je geen lijstje met requirements? Of de code? Zonder dat wordt het raden vrees ik...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9000 als homeserver #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 2 January 2013 - 10:47

Ga je dat bouwen op een basis van Arduino spulletjes? Dat is leuk spul waar je werkelijk van alles mee kunt maken :)
Zo zijn wij bezig met een totaal ander project maar wel op de basis van Arduino module's, draadloze kaartlezers/toegangscontrole ;)

(geen toegangsverlening maar echte controle, dus met tijdzone's toegangsgroepen en dergelijke)

[edit:iPhone typo error]

Edited by Tech, 2 January 2013 - 10:48.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET9000 als homeserver #6 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 2 January 2013 - 21:54

Yep ga dat bouwen.....
Heb arduino ook ontdekt voor http://solarmeter.codeplex.com/ mijn zonnepanelen en verbruik te loggen naar Pv output.org
Alleen mijn tijd is weer ff op...
Heb spul uit China besteld om dit te bouwen.., en dat duurt weer te lang eigenlijk...
Maar KaKu heb ik al wat van in huis...
En dan bedienen via je telefoon/tab..... mwhaaa en zelfs via de PLi.....

Alleen weet ik zo snel niet wat de eisen zijn voor de server....[ ze hosten hem nu nog voor de leden... dus kan nog even vooruit.. maar was al in het voren aan het werken ]
Wordt vervolgt..

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #7 BuGless

  • Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 3 January 2013 - 12:14

Zo zijn wij bezig met een totaal ander project maar wel op de basis van Arduino module's, draadloze kaartlezers/toegangscontrole ;)


Waarom geen gebruik gemaakt van 1-Wire iButtons?

Re: ET9000 als homeserver #8 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 January 2013 - 19:04

Iets meer info.....

De code is te downloaden op http://code.google.com/p/arduino-nodo/
Je hebt wel een server/nas nodig die mysql en php ondersteund.
Ook heb je enige kennis nodig om alles werkend te krijgen. Er is verder geen installatie document.

Ik heb het werkend op een qnap nas.

Mocht je het gaan proberen, zorg dan dat de code staat in een subdirectory webapp.
Anders moet je een paar files aanpassen om het werkend te krijgen.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #9 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 6 January 2013 - 18:49

En als ik het goed heb, zou het een soort php msql server moeten zijn..,[ hahahahahaaa]
Wat er op moet is niet veel volgens mij....
Maar hoe he.. :D :( :angry: B) :o :huh:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 6 January 2013 - 23:43

Dat is toch geen enkel probleem? ;)
mysql op een enigmadoos heb ik geen ervaring mee maar op een Linux distri heb je dat zo aan de gang.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET9000 als homeserver #11 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 7 January 2013 - 18:47

maar nog ff wat anders dan..
Heb ook nog ruimte voor een hdd in mijn 6500
Kan het zo zijn een dat hij daar in zit?
Koop een hdd van 2 tb 1 ter voor server en 1 ter voor films???

Of zie ik het verkeerd dat dit mogelijk zou zijn...[ heb echt geen verstand van servers]


Maar kun je dus een linux distru op een schijf draaien zoals ik aangeef? [ splitsen ]

Edited by dylantje, 7 January 2013 - 18:48.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #12 BuGless

  • Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 20 January 2013 - 12:45

Koop een hdd van 2 tb 1 ter voor server en 1 ter voor films???

Maar kun je dus een linux distru op een schijf draaien zoals ik aangeef? [ splitsen ]


Voor een server heb je aan 1GB meestal al voldoende. Dus 1TB is lichtelijk overkill.
Als je een 2TB schijf erin doet, gebruik je misschien 16GB voor de server (meer dan ruim), en de rest mag je gebruiken voor films.

Een Linux distro als zodanig ga je er niet apart opzetten. Jouw Linux distro in deze heet OpenPLi. D.w.z. daar zit Linux in, en hopelijk ook alle software die je nodig hebt om je server in te richten (gewoon net zo lang ipks bijinstalleren totdat je alles hebt wat je nodig hebt).

Re: ET9000 als homeserver #13 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 20 January 2013 - 13:11

Even een iets breder vraag: Is het mogelijk op een enigzins handige manier een compiler op je ontvanger te installeren om incidenteel een pakketje te kunnen compileren? Uiteraard kan je ook op je PC crosscompileren, maar dat is nog complexer dan op een apparaat zelf compileren.

Re: ET9000 als homeserver #14 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 20 January 2013 - 15:44


Koop een hdd van 2 tb 1 ter voor server en 1 ter voor films???

Maar kun je dus een linux distru op een schijf draaien zoals ik aangeef? [ splitsen ]


Voor een server heb je aan 1GB meestal al voldoende. Dus 1TB is lichtelijk overkill.
Als je een 2TB schijf erin doet, gebruik je misschien 16GB voor de server (meer dan ruim), en de rest mag je gebruiken voor films.

Een Linux distro als zodanig ga je er niet apart opzetten. Jouw Linux distro in deze heet OpenPLi. D.w.z. daar zit Linux in, en hopelijk ook alle software die je nodig hebt om je server in te richten (gewoon net zo lang ipks bijinstalleren totdat je alles hebt wat je nodig hebt).


Heb je iets meer info voor me???

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #15 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 20 January 2013 - 21:34

Natuurlijk. En anders de rest van internet wel.

Re: ET9000 als homeserver #16 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 20 January 2013 - 21:44

Natuurlijk. En anders de rest van internet wel.

Tsja maar de rest van internet heeft geen verstand van PLi..
En volgens mij is het zo simpel niet...
Op een schijf die in een PLI box zit linux draaien en die schijf ook als hdd gebruiken....

Daar ben ik gewoon te dom voor...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 als homeserver #17 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 20 January 2013 - 22:26

Denk dat jij je harddisk in je ET wil houden en nog een aparte distro wil starten van die harddisk ?
Dat gaat niet lukken.. Je heb maar 1 CPU / moederbord enz in je ET.
En daar draait PLI al op van uit de flash.
Als je een andere distro naast pli wil draaien zal je een andere pc/server/nas er bij moeten zetten. Met een eigen processor geheugen enz.

BuGless bedoeld dat je misschien de juiste paketjes (plugins) op je ET kan instaleren via telnet en dan opkg install blabla
enz je webserver/programma kan draaien op je ET

Gr MIka

Re: ET9000 als homeserver #18 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 21 January 2013 - 18:51

Even een iets breder vraag: Is het mogelijk op een enigzins handige manier een compiler op je ontvanger te installeren om incidenteel een pakketje te kunnen compileren? Uiteraard kan je ook op je PC crosscompileren, maar dat is nog complexer dan op een apparaat zelf compileren.


Dat kan, maar dat wordt vreselijk traag, veel pakketten gaan gewoon falen, en het begint ermee dat je (zelf) de compiler zult moeten compileren voor de box. Ik kan je op een briefje geven dat gewoon crosscompileren wat je nodig hebt op je PC beduidend makkelijker is. Gewoon de PLi build een keer draaien en dan heb je alles wat je nodig hebt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: ET9000 als homeserver #19 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 21 January 2013 - 18:57

Op zich is zo'n box ongeveer even krachtig als een oude Pentium-2 op ~200Mhz. Daar liepen vroeger hele datacentra op, evenals allerlei leuke spelletjes en desktop omgevingen. Dat KAN de box technisch gezien ook wel. Ik heb er voor de gein al eens QT-embedded voor gebouwd en dan met een muis en toetsenbord heb je desktopsysteempje waarop je gewone dingetjes kunt doen zoals webbrowsen en 2D spelletjes.
Real musicians never die - they just decompose

Re: ET9000 als homeserver #20 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 21 January 2013 - 19:20

tsa hardop denken heeft me al heel erg ver gebracht in mijn lijdzame bestaan....

Mijn idee was dus wel, een servertje op de box... ivm toch het in standby staan van de xtrend....
En dat server zou dus een msl database moeten bevatten..
Voor mijn nodo hobby....

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users