Jump to content


Photo

Ziggo smartcard niet herkend in Solo2

Solo2 Ziggo

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 17 January 2013 - 10:38

Sinds gisteren mijn Vu+ Duo vervangen voor een Solo2. Ik wil hem gecombineerd gebruiken voor DVB-c en DVB-s via Sundtek USB sticks. Hopelijk gaat dit beter dan met de Vu+ duo anders moet ik toch naar een Ultimo of andere alternatieven met interne DVB-c ontvangers. De Solo2 is in vergelijking met de Duo erg snel!
De beide Sundteks USB-ontvangers worden herkend en alle kanalen worden gevonden. Numeriek intoetsen gaat nog steeds niet dus heb ik het via de controls van iDreamX op mijn macbook gedaan. (Numeriek werkt trouwens wel op VTi)

Maar voordat ik het DVB-c verhaal kan testen heb ik een probleem dat de Ziggo kaart niet wordt herkend in beide smartcard-slots van de Solo2. Zowel in CCcam 2.3 (en 2.21) als Oscam (laatste versie). Smartcard info zegt: 'no or unknown card inserted'.
Mijn CD kaart wordt gewoon herkend dus de slots werken.

In de Vu duo geen probleem met de Ziggo smartcard.

Met een VTi image heb ik hetzelfde probleem dus het ligt niet aan OpenPLi.

Iemand een idee wat het kan zijn? Drivers van Vu+?

Edited by Pimsat, 17 January 2013 - 10:40.


Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 January 2013 - 11:04

Drivers is een mogelijkheid, ook incomptibiliteit met de hardware van de chipkaartlezer zou een verklaring kunnen zijn. Of de lezer presenteert zich net iets anders (zoals ook de harde schijf), waardoor CCcam en OScam er niet uitkomen.

Probeer eens de kaart in de Duo te stoppen en te delen met de Solo2. Met zo'n proef kun je bevestigen dat het probleem in de logica zit die de kaart aanstuurt en niet in de hogere lagen van de cryptografieafhandeling.

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #3 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 17 January 2013 - 13:02

Dat werkt wel. Was even puzzelen, maar Ziggo kaart in Vu+ duo en delen naar Solo2 werkt wel.
Hoop dat het snel opgelost wordt anders heb ik een erg dure cardreader ;) !
Kan nu wel even de stabiliteit met de Sundteks testen.

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #4 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 January 2013 - 16:22

Als je de Duo op een televisie elders in je huis aansluit kan het nog best een praktische opstelling zijn. Het enige dat nodig is, is een netwerkkabel, de zenders kan je vanaf je Solo2 streamen. De Duo maakt dan gebruik van de kaartlezer van de Solo2 om CanalDigitaal-zenders zichtbaar te maken en de Solo2 van de kaartlezers van de Duo om de Ziggo-zenders zichtbaar te maken.

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #5 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 2 February 2013 - 21:40

Solo2 uiteindelijk weer retour gezonden en de Vu duo verkocht - Ziggo kaart werd nog steeds niet herkend en met de duo als kaartlezer de Sundteks getest op stabiliteit. Helaas werkte dit net zo stabiel als op de Vu duo. Ik heb het opgegeven met de Sundteks. Opvolger moest dus een DVB-s ontvanger met meerdere interne DVB-c tuners zijn: Vu Ultimo of de Gigablue Quad. Uiteindelijk (ondanks de prijsval van de Ultimo) voor de Quad gekozen vanwege de snelheid.
Er zijn nog wat oneffenheden (zoals ik ook met de Vu duo had in het begin) maar hij werkt uiteindelijk toch erg lekker. (Nog) geen spijt van.
Helaas geen directe OpenPli-images maar wel spin-offs die goed draaien.

Wie weet draait het OpenPLi-team nog bij?

Edited by Pimsat, 2 February 2013 - 21:41.


Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #6 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 2 February 2013 - 21:56

Wie weet draait het OpenPLi-team nog bij?


Helaas, ik denk het niet.
De Gigablue is geen self-made box

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 February 2013 - 22:48

De Gigablue is geen self-made box

Wat bedoel je daarmee?

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #8 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 February 2013 - 23:56

Rob: Je vraagt alweer naar de bekende weg en je doet het met opzet: hoogst irritant!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #9 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 3 February 2013 - 00:06

Wel een mooie box

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #10 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 February 2013 - 00:14

Rob: Je vraagt alweer naar de bekende weg en je doet het met opzet: hoogst irritant!


Ach, ik kan Rob zijn berichten niet meer zien, geblokt via het menu, een mooie optie van deze forum software, dus hoef ik me ook niet te storen aan zijn wartaal.

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #11 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 3 February 2013 - 00:21

Kun je dat niet standaard instellen voor alle gebruikers? Vriendelijk vragen om te verdwijnen helpt bij deze troll overduidelijk niet.
Ik denk trouwens dat hij het zelf niet eens merkt (!)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #12 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 February 2013 - 00:34

Kun je dat niet standaard instellen voor alle gebruikers? Vriendelijk vragen om te verdwijnen helpt bij deze troll overduidelijk niet.
Ik denk trouwens dat hij het zelf niet eens merkt (!)


De truc:

rechts bovenin op je naam klikken. Dan krijg je een menutje met daarin de optie "Manage ignore prefs".

Tik hier de gewenste naam in onder "Add new user to my list" en vink "posts" aan. Toevoegen en klaar, je ziet nooit meer een post van die ene persoon, en je kunt je ook niet meer opwinden

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #13 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 3 February 2013 - 00:47

Ik ben toch heel benieuwd. Voor mijn wensenlijst was de Gigablue Quad op papier precies wat ik zocht. Ik ben gaan zoeken naar antwoorden op dit forum waarom OpenPLi Gigablue boxen NIET ondersteund. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer maar wel heel veel slotjes bij vragen als deze. Zoals ik hierboven en in andere draadjes lees zijn er ook wat irritaties over. Waarom?

Ik ben een fan van OpenPLi en heb respect voor jullie werk maar misschien kan iemand mij en andere geïnteresseerden alsjeblieft op een normale manier uitleggen waarom het OpenPLi-team geen images maakt voor Gigablue receivers?

Edited by Pimsat, 3 February 2013 - 00:50.


Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #14 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 February 2013 - 01:04

Ik ben een fan van OpenPLi en heb respect voor jullie werk maar misschien kan iemand mij en andere geïnteresseerden alsjeblieft op een normale manier uitleggen waarom het OpenPLi-team geen images maakt voor Gigablue receivers?


De merken welke OpenPli wel ondersteund, waren ten tijde van uitkomen nieuw ontworpen ontvangers waar dus vernieuwing in zat en welke wij zijn gaan ondersteunen.
Zo waren deze boxen een uitdaging voor onze hobby en brachten allemaal wat nieuws.

Gigablue, en zo kun je er nog wel een rijtje opnoemen, brengen niks nieuws, die willen een graantje meepikken (made in China) van een markt welke door andere ontworpen is zeg maar.
En dan heb ik het nog niet eens over de cloon-boxen van de merken welke wij wel ondersteunen, dit zijn goedkope nagemaakte machines van wazige Chinese makelij.

Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #15 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 5 February 2013 - 00:31

Dank voor je antwoord! Wie weet komt Vu+/Marusys of Xtrend ooit op het idee om de Quad2 te maken? Zal dan wel Ultimo2 gaan heten denk ik. ;-)



En nu on-topic: Heeft verder niemand problemen gehad met de Ziggo-kaart in de Solo2 met een losse DVB-c ontvanger?

Edited by Pimsat, 5 February 2013 - 00:34.


Re: Ziggo smartcard niet herkend in Solo2 #16 rudrood

  • Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 8 February 2013 - 22:40

En nu on-topic: Heeft verder niemand problemen gehad met de Ziggo-kaart in de Solo2 met een losse DVB-c ontvanger?


Loop tegen hetzelfde probleem aan. Is dit alleen een Ziggo kaartprobleem of een Irdeto probleem?Als het laatste waar is zouden er toch veel meer gebruikers tegen aan moeten lopen (b.v. Nova).

Niemand die hier enig licht op kan laten schijnen?



Also tagged with one or more of these keywords: Solo2, Ziggo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users