Jump to content


Photo

VU+ Ultimo dongel


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 chopper

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 20 January 2013 - 00:27

VU+ Ultimo met OpenPli 3.0.

Ik heb de boel zodanig moten verplaatsen dat ik (voorlopig) geen kabelverbinding met de router heb.

Bijgeleverde dongel in USB-poort gestoken, maar ik zie nergens een mogelijkheid WLAN in te stellen.

Hoe los ik dat op?

Re: VU+ Ultimo dongel #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 20 January 2013 - 10:26

Jouw probleem speelt oa. op de DM800se. Op de Solo2 werkt het prima.
Jij krijgt geen mogelijkheid om jouw logingegevens in te voeren?
Wordt de stick wel gezien?

Via menu - instellingen - systeem - netwerk - adapterinstellingen zou je oa. het wlan moeten kunnen instellen.
Laat eens weten of dat werkt?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Ultimo dongel #3 chopper

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 20 January 2013 - 14:20

Bedankt voor je reactie.

Ik had al in dat menu-onderdeel gezocht, maar er werd alleen LAN vermeld, niets over WLAN.

OpenPli 2.1 teruggezet (waarin ook niets over WLAN) en toen opnieuw v 3.0 geínstalleerd; nu werd WLAN wel vermeld en met succes ingesteld.
Dus dát probleem verholpen.

Ander probleem;ik krijg geen beeld sinds de upgrade naar 3.0, en ook niet meer na terugzetten 2.1. Er wordt wel signaal ontvangen want ik krijg programma-informatie op elke zender. Nu weer op OpenPli 3,1; geen beeld en geluid, behalve op BVN. CCCam is geïnstalleerd. CanDig SECA-3 card in onderste reader en gereactiveerd. Overigens, geen "gecodeerd signaal"-meldingen; gewoon geen beeld.

Ik vermoed probleem in de LNB-instellingen.

Duo-LNB op 19,2 en 23,5. Tuner DVB-S ingesteld op A= 19,2 en B = 23,5.
Er is in het zenderzoeksysteem iets fout ingesteld, maar wat?

Re: VU+ Ultimo dongel #4 chopper

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 20 January 2013 - 15:16

Intussen verder geëxperimenteerd.

Een Aston 2,17 CAM uit oudere tuner gehaald en in de Ultimo, CD-kaart erin en alles OK.
Dus CCCam werkte niet? Waarom geen melding dat het probleem aan de decodering ligt?

CCam wordt wél vermeld in de systeeminstellingen.

Dus weer naar Applicaties, en ccam beide versies (2.0.9 en 2.2.1) gedownload. Maar waar staat de mogelijkheid om gedonlowde apps te installeren? Met keuze bovenste of onderste reader?

Re: VU+ Ultimo dongel #5 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 20 January 2013 - 15:21

menu/instellingen/softcam/ci softcaminstellingen kies softcam met de links/rechts toetsen.

Bovenste of onderste kun je regelen in de Cccamconfig in de map etc

Edited by metoo, 20 January 2013 - 15:22.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: VU+ Ultimo dongel #6 chopper

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 20 January 2013 - 16:05

Bedankt, dat heeft gewerkt. Na de herinstallatie van OpenPli 3,0 is die CCam-keuze weer mogelijk gebleken. Werkt nu op CCcam 2.2.1.

Re: VU+ Ultimo dongel #7 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 20 January 2013 - 16:26

Cccam 2.2.1 heeft geen optie om een sid limiet in te stellen dat is dan wel weer een nadeel

Edited by Stefan, 20 January 2013 - 16:26.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users