Jump to content

Photo

Vraagje over openpli 2.1-3.0

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 wanniej09

• Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2013 - 09:47

Beste gebruikers,

Momenteel draai ik openpli 2.1 op mijn DM800HDSE.
Toch ben ik niet helemaal tevreden over de signaalsterkte van het apparaat.
Ik heb hem gewoon met antennekabel aangesloten op ziggo.
Meestal krijg ik strepen in het beeld bij RTL5 en SBS6 (Vooral s'avonds).
Een signaalversterker heeft helaas geen zin, maakt geen verschil. Nieuwe kabels ook geprobeerd.
Nou vroeg ik me af, maakt het qua signaalkwaliteit uit of ik update naar openpli 3.0?
Zo ja, dan zou ik misschien iemand moeten vragen hoe, want de reden waarom ik niet geupdate heb, is omdat ik er zelf de ballen verstand van heb.

Nu is dus de vraag, moet ik gaan updaten, om misschien het signaal nog te kunnen versterken, en wat kan ik anders doen? :unsure:

Iwan

Re: Vraagje over openpli 2.1-3.0 #2 BuGless

• Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 30 January 2013 - 09:52

Toch ben ik niet helemaal tevreden over de signaalsterkte van het apparaat.
Ik heb hem gewoon met antennekabel aangesloten op ziggo.
Meestal krijg ik strepen in het beeld bij RTL5 en SBS6 (Vooral s'avonds).
Een signaalversterker heeft helaas geen zin, maakt geen verschil. Nieuwe kabels ook geprobeerd.

Updaten zal niks gaan uitmaken, dus bespaar je de moeite (als het alleen daarvoor is).
Er is een kleine kans dat het analoge ontvangstgedeelte van de DM een tik heeft gehad, in dat geval is reparatie of vervanging noodzakelijk.
De grotere kans is dat je met betere/minder/geen splitters, connectors/kabels de signaalkwaliteit kunt verbeteren. De bekabeling waar het om gaat begint in de meterkast waar je kabel het huis binnenkomt tot aan de box. Het liefste zwarte kwaliteitskabel met F-connectors gebruiken en dan aan een stuk, zonder onderbrekingen.

Re: Vraagje over openpli 2.1-3.0 #3 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 January 2013 - 17:15

Voordat er conclusies getrokken worden, wat is de SNR? En wat is normaal voor kabel (geen idee zelf...). Zolang je niet naar de SNR kijkt, is niet zinvol over ontvangst-sterkte of -kwaliteit te praten.

Ik kan wel alvast melden dat een slecht signaal nooit resulteert in "strepen" over het beeld. Misschien kun je even een foto maken en posten?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vraagje over openpli 2.1-3.0 #4 Stefan

• Senior Member
  • 1,503 posts

+74

Posted 30 January 2013 - 17:29

Ik gebruik een vu ultimo met oa een kabeltuner en mijn snr ligt tussen de 52% en 65% afhankelijk van de zender die ik kijk.......ik heb nooit storing en nooit strepen ik heb ook ziggo en het schijnt dat die waardes heel normaal zijn ism een vu ultimo en een kabeltuner (een paar van mijn vrienden hebben precies dezelfde waardes),ik heb er ook een versterker tussen zitten die heb ik netjes afgesteld op de hoogste snr waarde met een kwaliteit van 100% en een Ber van 0,ik draai pli 3.0 van 29 Jan 2013

Edited by Stefan, 30 January 2013 - 17:32.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users