Jump to content


Photo

Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten

ORF Canal Digitaal HDplus Sky Deutschland

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2013 - 21:14

Hi iedereen,

Inmiddels is mijn DreamBox 800HDse met goede stabiele software geinstalleerd, hartelijk dank voor alle hulp eerder.
Wij wonen in het Zuiden van Duitsland (München). Echter zijn wij het een beetje zat zijn om alleen maar naar de Duitse FTA zenders te kijken, mede omdat hier bijna geen HD zenders tussen zitten, en ik als Nederlander graag ook naar wat Nederlandse TV zou willen kijken, en mijn vriendin naar de Oostenrijkse TV.

Na wat onderzoek, kwam ik volgende tegen:[list]
[*]Voor de Oostenrijkse TV kunnen we op een Oostenrijks adres (bijvoorbeeld dat van mijn schoonouders) een ORF Digital kaart aanvragen. De ORF site (http://digital.orf.at/) vermeld echter: "Die Nutzung der Karte im Ausland wie auch die Weitergabe an Dritte sind untersagt. Eine missbräuchliche Verwendung hat die sofortige Sperre der Karte zur Folge."
De kaart mogen mijn schoonouders eigenlijk niet aan ons geven omdat wij niet de aanvrager zijn en in het buitenland wonen, waardoor de kaart uitgeschakeld wordt.

Mijn vraag is volgende:
[list]
[*]Hoe komen zij hierachter?
[*]Kan dat doordat de DreamBox op internet aangesloten zit, moeten wij bij updaten dan de kaart eruit halen om dit te voorkomen?
[*]Kan die kaart in onze DreamBox? De site schrijft "ein ORF-taugliches Empfangsgerät"?
[/list][*]Voor de Nederlandse TV. Kunnen wij hier een Canal Digitaal kaart kopen, ik geloof die kosten zo'n 70€ en hiermee naar Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 kijken zonder dat we een basis abonnement nemen? En hetzelfde als voor de ORD-kaart. Hoe weten ze bij Canal Digitaal dat wij de kaart vanuit het buitenland gebruiken?
[/list]
Voor HDplus en Sky Deutschland kunnen we bij iedere winkel hier voorbij, maar geen biedt ORF en Nederlandse zenders aan.
Alvast bedankt!!

Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #2 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 31 January 2013 - 21:19

TV aanbieders kunnen nooit zien dat de kaart in het buitenland gebruikt wordt, ook al hangt de box aan het internet.


Verstuurd via Iphone

Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 31 January 2013 - 21:19

Dat weten ze niet. En iedereen die in een (voor hem) buitenland woont zit met dat zelfde probleem.

Het is een idiote situatie, je wilt legaal bezig zijn en netjes een abonnement afsluiten, en dan mag dat niet omdat de media magnaten afspraken maken die nog uit 't jaar nul stammen (uit de tijd dat je nog met een antenne op 't dak zat).

Gewoon dus zo'n kaart regelen, en als er iets mis mee is, de persoon die 't voor je geregeld heeft laten bellen (zodat ze geen gesprek uit 't buitenland zien binnen komen).

Zo doe ik het ook (met in mijn geval Canaal Digitaal en SKY).

(disclaimer: ik heb geen ORF kaart, dus kan niet zeggen of die het zonder meer doet, en welke softcam je daar voor nodig hebt).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #4 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2013 - 21:26

Super om dat te weten... ik wil namelijk niet ineens dat mensen die in Nederland/Oostenrijk voor de kaarten zorgen gerechtelijke problemen krijgen.

Voor wat betreft de Nederlandse zenders alvast bedankt! Ik heb in mijn tijd in Nederland in mijn DreamBox 600 een Canal abonnement gehad, nu hoef ik niet meer perse een compleet pakket, enkel Ned 1, Ned 2 en Ned 3. Overigens heb ik die tweedehands gekocht, compleet voorgeinstalleerd.

Overigens in de standaard OpenPli de juiste softcam voor Canal Digitaal?

Edited by Zoeper, 31 January 2013 - 21:28.


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 31 January 2013 - 21:37

Overigens in de standaard OpenPli de juiste softcam voor Canal Digitaal?

Als jij het over een DM 600 hebt, dan kan je die gewoon downloaden, uiteraard mits de box aan internet hangt. CCcam moet je daarvoor hebben. Indien alles voorgeinstalleerd is, dan zal die erin staan.
De ORF kaart moet wel even geactiveerd worden. Dit kan telefonisch meen ik.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #6 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2013 - 21:53

Nee, wij hebben een 800HDse, en die heb ik zelf moeten installeren... werkt prima met de FTA hier in DE ook diverse ZDF.neo HD, ZDF.kultur HD, arteHD en servusTV HD zenders.
Ik was benieuwd of ik voor de Canal Digitaal kaart nog een softcam moet installeren?
Momenteel heb ik Openpli 2.1 (Kernel 2.6.18) met CCcam?

ORF kaart moet dacht ik ook telefonisch aangemeld worden.

Thanks again.

Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 31 January 2013 - 21:59

Mijn ex (in Duitsland) gebruikt al jaren een CDS-kaart met basis-abo die op mijn naam staat. Zolang er maar betaald wordt voor die kaart vind ik het prima.

Super om dat te weten... ik wil namelijk niet ineens dat mensen die in Nederland/Oostenrijk voor de kaarten zorgen gerechtelijke problemen krijgen.

Voor wat betreft de Nederlandse zenders alvast bedankt! Ik heb in mijn tijd in Nederland in mijn DreamBox 600 een Canal abonnement gehad, nu hoef ik niet meer perse een compleet pakket, enkel Ned 1, Ned 2 en Ned 3. Overigens heb ik die tweedehands gekocht, compleet voorgeinstalleerd.

Overigens in de standaard OpenPli de juiste softcam voor Canal Digitaal?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #8 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 31 January 2013 - 22:02

Hallo,

Ik heb al meer dan tien jaar een ORF kaart.
Was op vakantie in Oostenrijk in een pension, waarvan de vrouw een Nederlandse dame bleek te zijn die is getrouwd met een Oostenrijker.
Voor hen heb ik een CD kaart geregeld zodat er sprake is van een ruil.

Zowel zij als ik hebben tot nu toe geen enkel probleem gehad met deze situatie.
De tekst van het misbruik zie ik meer als een afschrik model opdat het niet uit de hand gaat lopen.

Ik denk dat jij met Oostenrijkse schoonouders er helemaal geen moeite mee zou moeten hebben.

Wel wil ik je op het volgende wijzen.

De ORF geeft momenteel twee soorten kaarten uit.
De normale en de z.g.n. HD kaarten.
De normale werkt met een daarvoor bestemde Cryproworks/Irdeto codering.

Voor de ORF HD kaart gebruik je een speciale Irdeto CI+ module (b.v. van het merk SMART) omdat in de toekomst hierop de Duitse commerciële CI+ kanalen kunnen worden geopend.
Tevens werken de HD kanalen van de ORF op deze CI+ module zonder problemen.
Als je een gewone of zelfs een verouderde Cryptoworks module gaat gebruiken, dan kunnen de HD kanalen vaak niet worden gedecodeerd.

Resumerend dus: Vraag bij de ORF om een ORF HD Digital Karte.
Probeer deze uit in de kaartlezer.
Mocht het niet naar behoren werken, dan gebruik maken van de nieuwe (Smart) IRDETO CI+ module.
Zie voor de module op www.smart-electronic.de.

Succes.

Edited by dukdalf, 31 January 2013 - 22:06.


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 31 January 2013 - 22:28

Hm, vreemd, ik heb inmiddels al een jaar of 4 een cryptoworks kaart en heb netjes de beide ORF hoofdkanalen in HD hoor. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #10 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 January 2013 - 22:33

Resumerend dus: Vraag bij de ORF om een ORF HD Digital Karte, met de nieuwe (Smart) IRDETO CI+ module.


Ja, behalve dat je voor een Dreambox nooit en te nimmer een CI+-module moet aanschaffen, want die weigeren samen te werken met Dreamboxen en andere Enigmaontvangers. Dus alleen de kaart, en die schijnt perfect te werken in de interne kaartlezers.

Edited by Zuppelan, 31 January 2013 - 22:36.


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 January 2013 - 22:35

Hm, vreemd, ik heb inmiddels al een jaar of 4 een cryptoworks kaart en heb netjes de beide ORF hoofdkanalen in HD hoor. ;)


Klopt, Austriasat geeft geen HD-zenders door in Cryptoworks, maar de ORF doet dat (nog) wel.

Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #12 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 31 January 2013 - 23:33

Bij mij werkt de module perfect in een Dreambox en in een Vu+ Ultimo met OpenPli 3.0.
Je moet er echter geen tweede module bij plaatsen want dan komen er problemen.

Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 31 January 2013 - 23:47

Met jouw module bedoel je dan wel een 'niet HD+' module, die gaat echt niet werken in een dreambox.

Ik heb ook reeds enkele jaren de groene (ice) ORF Irdeto kaart welke in CCcam maar ook in OsCam, uitstekend werkt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #14 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 1 February 2013 - 15:37

Ik gebruik toch echt de nieuwe HD kaart in een CI+ module van Smart.

Voor de duidelijkheid, de kaart werkt perfect in een kaartlezer met OpenPli.

Omdat ik twee andere kaarten gebruik in de kaart lezers, gebruik ik de module in een CI slot.

Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #15 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 1 February 2013 - 21:11

Dan denk dat ik weet waarom: Een TV-aanbieder kan een CI+-module instrueren niet moeilijk te doen als hij in een gewone CI-sleuf gestoken wordt. De ORF zal dat gedaan hebben.

Re: Vragen Digital ORF en Canal Digitaal kaarten #16 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 2 February 2013 - 08:50

Het is een idiote situatie, je wilt legaal bezig zijn en netjes een abonnement afsluiten, en dan mag dat niet omdat de media magnaten afspraken maken die nog uit 't jaar nul stammen (uit de tijd dat je nog met een antenne op 't dak zat).

Inderdaad dit is een hele vreemde zaak nu in Europa. Lijkt totaal niet op één binnenmarkt zonder grenzen. En zo was het ons toch verkocht, geloof ik. Overigens fabrikanten die verschillende versies van hun product od diensten in Europese lidstaten verkopen kunnen zich niet beroepen op grijze import wanneer iemand over de grens koopt. Dat is in strijd met het Europese statuut.

Wat de omgang met uitzendrechten betreft, er is al een adviesuitspraak van het Europese Hof:

"Een licentiesysteem voor de uitzending van voetbalwedstrijden dat voorziet in territoriale exclusiviteit voor omroepen in één lidstaat en televisiekijkers verbiedt met een decoderkaart in andere lidstaten naar die uitzendingen te kijken, is in strijd met het Unierecht", Hof van Justitie van de Europese Unie, Arrest in de zaken C-403/08 en C-429/08, Luxemburg, 4 oktober 2011.

Het wachten is misschien nog op rechtbanken in de lidstaten om dit arrest te volgen. Maar wie wil de rechtzaak aanspannen?

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831




Also tagged with one or more of these keywords: ORF, Canal Digitaal, HDplus, Sky Deutschland

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users