Jump to content


Photo

Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar.

Triple lnb

  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#1 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 February 2013 - 12:05

Het heeft even geduurd maar nu is hij er toch. De Triple quad lnb van CD.

Voor de liefhebbers die nu een Duo lnb hebben maar graag oa. BBC, ITV en meer Engelse vrije zenders hadden willen kijken maar geen zin hadden om een uitgebreidere schotelinstallatie te (laten) plaatsen, is er vanaf vandaag een triple lnb van CD te koop. De adviesprijs ligt op € 99.-
Daarmee kan je vier satellietontvangers voorzien van het signaal van drie satellieten. Astra 1-2-3

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 February 2013 - 19:00

En hoe verhoudt zich dat tot een vergelijkbare installatie die buiten M7 om wordt aangeschaft? Aan de ene kant, als het duurder of even duur is als een "gewone" installatie, dan begrijp ik niet zo goed waarom je M7 zou gaan spekken ;) Aan de andere kant, als het goedkoper is, dan betekent het dat het gesponsord wordt door M7 en dat ík er aan meebetaal, lekker!

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 February 2013 - 19:16

Ik denk dat jij eraan meebetaalt Eric. :)

Reken even mee. Berekend tot aan de afgaande kabels.
Eénmaal CD triple lnb (quad) voor € 99.- Eenvoudige installatie voor max 4 boxen. € 130.-?
Het alternatief.
3 Quad lnb's van bv Alps.
Triax multiblok
4 diseqc switches 4-1
12 F-connectors
Duurdere installatie

Voorzichtig geraamd zal het verschil incl. Installatie toch wel zo'n dikke € 100.- bedragen.
Waarvoor dank namens de belanghebbenden. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 February 2013 - 19:44

Ja precies ;) Maar zal wel samengaan met een verplicht contract van tien jaar ofzo :D

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 February 2013 - 23:08

Nee hoor, gewoon te koop via de groothandel. :)
Zij willen natuurlijk 'schermen' met de Engelse fta zenders. NU met meerdere BBC, ITV, Channel 4 etc. zenders. Alsof dat hun verdienste is. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 February 2013 - 23:12

Uiteindelijk moeten zij steeds meer opboksen tegen de glasvezel / kabelaars. En als je dan tig gratis zenders erbij 'krijgt' dan lijkt dat een mooie verdienste voor M7. Zoveel méér zenders dan op de kabel. Toch?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #7 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 7 February 2013 - 08:54

Toch vindt ik het een slimme zet en een leuk product, heeft zeker toekomst deze LNB.
Aangezien Hotbird voor het gros toch niet interessant is hebben ze hiermee een complete LNB.
Ben overigens wel benieuwd naar de eerste resultaten van deze LNB.

Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 February 2013 - 12:08

Ik ben ervan overtuigd als dat ding goed werkt dat het een succes kan worden. Eerste testresultaten maar eens afwachten. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 7 February 2013 - 14:28

Hoe ziet dat ding er eigenlijk uit?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #10 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 7 February 2013 - 16:09

Ik heb nog geen collega met ervaringen aangezien hij pas een dag beschikbaar is, maar let op hij is slechts bedoeld voor een 64cm !
Is de schotel groter dan is deze niet geschikt!

Het fabrikaat is wel hetzelfde als CDS-duo, niet de allerbeste helaas, soms is een uitgang wel eens stuk.

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #11 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 7 February 2013 - 16:22

Hoe ziet dat ding er eigenlijk uit?


Hij stond al op MP zo:

Attached File  download.jpg   3.01KB   62 downloads

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 February 2013 - 21:14

Ik heb nog geen collega met ervaringen aangezien hij pas een dag beschikbaar is, maar let op hij is slechts bedoeld voor een 64cm !
Is de schotel groter dan is deze niet geschikt!

Het fabrikaat is wel hetzelfde als CDS-duo, niet de allerbeste helaas, soms is een uitgang wel eens stuk.

De Duo lnb is in principe ook enkel voor de 64 cm schotel. Maar daar zit voldoende marge in om hem op een 78cm goed te laten werken. Voor grotere schotels waren er wel alternatieve merken maar die heb ik nooit gebruikt.
Of ditzelfde ook voor de triple op gaat zal de tijd leren. Arjen heeft dat vast gauw getest. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #13 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 7 February 2013 - 23:50

Dit gaat gewoon ook werken op de Triax 78, opzet/uitvoering is hetzelfde als de Duo LNB.

Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #14 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 8 February 2013 - 07:32

het zal ook best werken, maar de signaalopbrengst is dus niet optimaal

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #15 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 8 February 2013 - 08:13

het zal ook best werken, maar de signaalopbrengst is dus niet optimaal


Mee oneens, kijk, met een Multi LNB opstelling moet je theoretisch gezien altijd concessies doen, maar dit hoeft echt geen probleem te zijn.
Ik heb naast mijn Wave hier ook een Triax 78 met CDS Duo LNB staan, deze geeft op de et9000 op alle zenders van Astra-1 en Astra-3 een ontvangst van 16.2 dB.
Dat deze niet hoger kan is een bugje in de software, maar ik wil alleen duidelijk maken dat het signaal gewoon keihard is.

Mocht hetzelfde resultaat gehaald worden op Astra-2 met genoemde LNB is dit gewoon een perfecte oplossing voor zij die een Full-Astra setup willen hebben.
Ik zal er binnenkort eens mee gaan testen op de genoemde schotel welke hier hangt.

Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 8 February 2013 - 09:16

Dat deze niet hoger kan is een bugje in de software

Niet echt een bugje... de tuners geven geen hogere waardes aan....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #17 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 8 February 2013 - 21:12

Dan ben ik wel benieuwd na de resultaten op een triax 78cm, en dan 23,5 oost als midden punt nemen neem ik aan ?

Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #18 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 8 February 2013 - 23:27

en dan 23,5 oost als midden punt nemen neem ik aan ?


Lijkt me logisch ja. Daarom zit je eigenlijk vast aan een Triax (of een wok met soortgelijke houder) want de meeste woks passen niet.

Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #19 ralph_kl

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2013 - 09:20

Ik heb deze lnb gisteren geinstalleerd.
Nu doet zich het volgende voor.
Op Astra 1 en 3 heb ik een uitstekend signaal en kwaliteit. Beiden volgens de receiver dik in de 90 per cent. (ik weet dat de percentages niets zeggen, echter het geeft een indicatie).
Op Astra 2 heb ik een goed signaal, maar de kwaliteit ervan ligt maar rond de 20 per cent.

Iemand suggesties hoe ik de kwaliteit van verhogen van de astra 2.

Alvast bedankt!

Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #20 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 February 2013 - 13:56

Je weet dat de LNB ook gekanteld dient te worden? De kop van Astra-1 moet lager waardoor de Astra-2 hoger komt.

Op welk merk/maat schotel heb je hem gezet?

p.s. Ik heb er betreffende LNB ook binnen en ga hier morgen mee testen, dit op een Triax 78 waarop nu een CDS Duo LNB zit.



Also tagged with one or more of these keywords: Triple lnb

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users