Jump to content


Photo

Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar.

Triple lnb

  • Please log in to reply
69 replies to this topic

Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #61 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 March 2013 - 11:07

Ik wilde alleen nog een stap verder gaan; aangezien je e1 kunt draaien op een e2 ontvanger, en e2 op een e1 ontvanger, wat is dan feitelijk de definitie van 'een e1/e2 ontvanger'?

Daarom vermijd ik die aanduidingen altijd.

Zo weet ik er ook nog wel een paar, zeg jij dan ook "jaloezie" ipv "luxaflex" en "muziekspeler" ipv "mp3-speler" of zelfs "ipod"? Als je altijd alles "correct" benoemt, is mijn eigen ervaring, begrijpen mensen je gewoon niet ;)

Edited by Erik Slagter, 3 March 2013 - 11:10.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #62 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 17 March 2013 - 16:09

De resultaten:
Vu+ Duo Triple LNB Quad 78cm Fuba (afstand tussen schotel en STB ca. 60meter)

23,5 SNR 86% (13,9dB) AGC 47% Ned3 HD
28,2 SNR 81% (13,1dB) AGC 45% BBC 1
19,2 SNR 89% (14,3dB) AGC 45% Fashion one

@Henksat thnx voor de goeie tip DreaMote app (iPhone) om het signaal te meten, met de interval op "instant" stand meet hij live. Kan je de schotel mooi instellen.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #63 seninha

  • Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2013 - 15:53

Ik heb van de week deze Trpli LNB Quad binnen gekregen.

Nou HEB ik hier ook een 64cm Schotel maar omdat de 878cm al hing heb ik hem even daar op gezet.

Via de sat scanner gekeken en 19.2 en 23.5 geven waardes, 28.2 geeft niets

 

DFE3ED01-CE68-47BE-8D86-DDF4DA38CA1D-160

DB89C725-8355-4D32-B8C8-95E589513C28-160

BCE96B7F-6437-4F64-8B3B-C6092BD37386-160

 

Nu heb ik alles ingesteld en laten scannen. Het enig wat binnen werd gehaald waren zenders van Astra 23.5. (er werden in totaal 166 zender gevonden, alleen op de lijst waren er veel minder)

 

Vraag me nu af of ik openpli (laatste versie zojuist opgezet) wel goed ingesteld heb?

 

Dit is hoe ik het nu heb staan:

 

094ACAC5-C024-47E5-9A52-EFD0E35F6C90-160

E25C8FBA-CAE1-4061-AC40-C34ABC252DBD-160

 

 

Als het niet klopt hoor ik het graag.

 

Anders zal ik toch die 64cm moeten hangen :mellow:



Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #64 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 27 May 2013 - 17:42

Schotel gewoon beter afstellen, dat is alles.

En tuner B kun je beter hetzelfde zetten als Tuner A



Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #65 seninha

  • Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2013 - 18:08

Dus je bedoelt dat ik niet huidige functie moet gebruiken (gelijk aan Tuner A) maar alles instellen?
 

Denk zelf ook dat het een afstellingsprobleem is, maar omdat ik op Astra 19.2 en 23.5 wel signaal heb ben ik bang dat ik dit kwijt raak zodra ik aan de schotel zelf ga draaien (ipv aan de LNB)

Maar denkt dat er niets anders op zit.

 

Ga vanavond wel even het keuken dak wel op. :)



Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #66 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 28 May 2013 - 08:03

Dus je bedoelt dat ik niet huidige functie moet gebruiken (gelijk aan Tuner A) maar alles instellen?
 

 

Exact. Zoals jij het hebt staan wil nogal eens opnameproblemen geven, door tuner B helemaal in te stellen voorkom je dat.

En neem maar aan dat het een afstellingsprobleem is, zoals je ziet is Astra-3 redelijk in de ontvangst maar kan hoger, Astra-1 is al veel te laag, en Astra-2 doet helemaal niks.

Een duidelijk voorbeeld van een wok welke niet correct staat afgesteld.

 

Ik neem aan dat je de LNB iets gekanteld hebt waardoor de Astra-2 LNB iets hoger staat, stel dan je wok af op een maximaal signaal op Astra-3 (middelste LNB), de rest komt dan vanzelf goed.

En ik zou gewoon die 78 cm schotel blijven gebruiken, ook al zegt men dat de Triple voor een 64 is gemaakt. Ik heb zelf ook een Triax 78 met een Triple erop en dat werkt top.



Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #67 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 28 May 2013 - 09:05

Hier identieke ervaring met een Triax 78 cm schotel. Dat gaat prima.
Misschien is Seninha vergeten om de lnb schuin (genoeg) te plaatsen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #68 seninha

  • Member
  • 41 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2013 - 10:27

Probleem is opgelost. Lag niet aan de LNB maar aan schotel zelf.

 

Omdat ik 2 Astra's  wel zag en de derde niet dacht ik dat het ook aan de LNB lag.

Maar nadat ik satfinder op 28.2 had gezet en de schotel heen en weer bewoog kwam er opeens een signaal binnen.

Toen de schotel zo gezet dat 28.2 de hoogst mogelijk waardes gaf.Daarna terug gegaan naar 23.5 en bij deze weer het zelfde gedaan en als laatste 19.2.

 

Nu doet alles het perfect. 

 

Was gewoon in de war gebracht omdat ik twee SAT's wel gewoon doorkreeg. Daardoor dacht ik dat ik mijn schotel goed uitgericht had.

Dus niet.... weer wat geleerd.


Edited by seninha, 2 June 2013 - 10:29.


Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #69 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 2 June 2013 - 19:51

Maar nadat ik satfinder op 28.2 had gezet en de schotel heen en weer bewoog kwam er opeens een signaal binnen.

Toen de schotel zo gezet dat 28.2 de hoogst mogelijk waardes gaf.Daarna terug gegaan naar 23.5 en bij deze weer het zelfde gedaan en als laatste 19.2.

 

Dus je hebt de schotel 3x keer afgesteld?

Knap.... ;)  ;)



Re: Triple lnb van Canal Digitaal nu leverbaar. #70 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 3 June 2013 - 19:58

Wat zijn de resultaten?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




Also tagged with one or more of these keywords: Triple lnb

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users