Jump to content


Photo

Tuners delen van meerdere boxen?


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 martijnsx

  • Senior Member
  • 117 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2013 - 11:43

Ik heb een twintuner box thuis en een enkele tuner box. Is het mogelijk om de tuners te delen voor kijken/opnemen?

M.a.w. dat een box de gedeelde tuner van de andere box gaat gebruiken indien de box een tuner te kort komt. Ik zou dan praktisch 3 tuners per box kunnen hebben :)

Er bestaat wel een plugin genaamd vtuner ofwel virtual tuner maar volgens mij werkt deze alleen op de pc (client) en kan de tuner die uitgeleend is (server) permanent niet gebruikt worden.

Zou geweldig zijn wanneer dit geautomatiseerd kan! Dus zonder gehannes met opstarten van plugins en dergelijken. In theorie is het mogelijk. Uiteraard alleen als de te lenen tuner beschikbaar is en niet in gebruik!



Re: Tuners delen van meerdere boxen? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,428 posts

+396
Excellent

Posted 10 February 2013 - 11:51

Partnerbox doet dat prima. Zo neem ik geregeld meerdere programma's tegelijk op maar wens nog wel te kunnen zappen. Dan wijk ik uit naar de VU+ duo die elders staat voor oa. de slingbox en remote recording. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,428 posts

+396
Excellent

Posted 10 February 2013 - 11:52

Als je een timeropname activeert is dan de eerste optie remote timer nee of de VU+.
Simpeler kan niet.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #4 martijnsx

  • Senior Member
  • 117 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2013 - 13:46

Thanks!

Ga het proberen als mijn ET 9000 terug is van reparatie. Werkt dit ook met auto timer? Want daarmee worden 95% van mijn opnamen ingepland.

Ik had partnerbox al eerder geprobeerd maar kreeg het toen niet aan de gang.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,428 posts

+396
Excellent

Posted 10 February 2013 - 19:13

Dat heb ik nog niet geprobeerd en vanaf dit moment 'mag' ik nergens meer aankomen. :)

Edit: Ik 'mocht' even iets proberen, maar kon het zo gauw niet vinden. Ik vermoed dat het antwoord op jouw vraag 'nee' is. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #6 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 11 February 2013 - 07:44

Thanks!

Ga het proberen als mijn ET 9000 terug is van reparatie. Werkt dit ook met auto timer? Want daarmee worden 95% van mijn opnamen ingepland.

Ik had partnerbox al eerder geprobeerd maar kreeg het toen niet aan de gang.


Reparatie???

Stream remote channel [ of remote stream channel ]
Kun je simpel mee doen wat jij wilt..

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 February 2013 - 07:47

Er is (bij mijn weten) inderdaad geen 'Remote Auto Timer' plugin(addition).
Maar het zou wel heel erg handig zijn!

Edited by SatKiekerd, 11 February 2013 - 07:48.


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #8 martijnsx

  • Senior Member
  • 117 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2013 - 20:48

Jep, reparatie. Mijn ET-9000 box gaf steeds storend beeld om de paar seconden. Ik dacht steeds dat het aan andere zaken lag maar kon het niet oplossen. De verkoper kreeg na 1,5 dag dezelfde klachten op mijn box en heeft deze opgestuurd naar de leverancier.

Is er iemand die autotimer kan aanpassen zodat het signaal van de partnerbox gehaald kan worden?
Of mogelijk partnerbox aanpassen zodat automatisch het kijk signaal van de andere box komt als de tuners van de box zelf allemaal in gebruik zijn? Zou cool zijn als dit allemaal automatisch kon zonder dat je er wat van door hebt :)

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #9 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,458 posts

+43
Good

Posted 11 February 2013 - 20:53

Partnerbox is toch closed source? Werkt (uiterst) prima (voor mij) met de huidige functionaliteit maar met wat jij wilt zul je dat aan de maker moeten vragen.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #10 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 11 February 2013 - 21:09

ja wat is je partnerbox eigenlijk voor merk/type?

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #11 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,458 posts

+43
Good

Posted 11 February 2013 - 21:23

Dat maakt toch niet uit?

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #12 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 11 February 2013 - 21:24

Om ook gebruik te maken van de 2e tuner i.v.m. opname's:, heb op de 800SE van een kennis ook partnerbox gezet, naar een DM600 enigma1
Ik krijg wel verbinding, hij zap 't wel naar het SD kanaal, maar het beeld op de 800SE blijft zwart.
Van alles geprobeerd.
Ook beide boxen geboot.

Iemand een tip?

Eerst uitgetest op mijn DM8000 naar mijn DM7000. Dat werkt het wel goed....

Edited by beebee, 11 February 2013 - 21:26.

Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #13 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 20:41

Om ook gebruik te maken van de 2e tuner i.v.m. opname's:, heb op de 800SE van een kennis ook partnerbox gezet, naar een DM600 enigma1
Ik krijg wel verbinding, hij zap 't wel naar het SD kanaal, maar het beeld op de 800SE blijft zwart.
Van alles geprobeerd.
Ook beide boxen geboot.

Iemand een tip?

Eerst uitgetest op mijn DM8000 naar mijn DM7000. Dat werkt het wel goed....


Ik stream van de ene naar de ander..
Kan zo een boeket van de een opnemen in de ander.
Alleen zijn het 2 pli ondersteunde boxen...

En dus als je niet meer info geeft..... ;) ;)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #14 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,458 posts

+43
Good

Posted 12 February 2013 - 20:45

Even lezen, het gaat niet alleen over streamen maar beebee zegt: "Om ook gebruik te maken van de 2e tuner i.v.m. opname's"...

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #15 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 20:50

Even lezen, het gaat niet alleen over streamen maar beebee zegt: "Om ook gebruik te maken van de 2e tuner i.v.m. opname's"...


Ik lees..
Maar krijg geen antwoord van martijnsx.....
En als ik vragen mag hoe wil je anders dan streamen gebruik maken van je partnerbox????

Edited by dylantje, 12 February 2013 - 20:51.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #16 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,458 posts

+43
Good

Posted 12 February 2013 - 20:53

Remote timers, wellicht?

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #17 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 20:56

Remote timers, wellicht?


Oke....
Maar gaat dat via dat satelliet....??
Of gaat dat via je 220?
Of gaat dat via je netwerk??? ;) ;)

En hoe noemen we dat dan... :( :( :huh: B) :rolleyes:

:wub: :wub: :wub:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #18 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 February 2013 - 20:59


Om ook gebruik te maken van de 2e tuner i.v.m. opname's:, heb op de 800SE van een kennis ook partnerbox gezet, naar een DM600 enigma1
Ik krijg wel verbinding, hij zap 't wel naar het SD kanaal, maar het beeld op de 800SE blijft zwart.
Van alles geprobeerd.
Ook beide boxen geboot.

Iemand een tip?

Eerst uitgetest op mijn DM8000 naar mijn DM7000. Dat werkt het wel goed....


Ik stream van de ene naar de ander..
Kan zo een boeket van de een opnemen in de ander.
Alleen zijn het 2 pli ondersteunde boxen...

En dus als je niet meer info geeft..... ;) ;)

De DM800SE heeft de laatse update van PLI, en de DM600 heeft de laatst uitgebrachte PLI voor deze enigma1.
De TV via zijn eigen EPG doet het niet, maar ook niet met de EPG van de DM800SE
Streamen van het actuele kanaal werkt ook niet.
Inmiddels heb ik wel gelezen dat enigma1 geen probleem meer moet zijn.

Mijn eigen DM8000 PLI met mijn DM7000 PLI (enigma1) doet het wel.....
Ik zie het verschil niet zo..
Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #19 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,458 posts

+43
Good

Posted 12 February 2013 - 21:06

Via box #1 zet je een timer opname op box #2. Wat je bedoelt met "220" snap ik niet.
Ik heb 2 8000's (kabel! + een stb-kaart in 1 8000) en ik verdeel mijn timers hierover (de 8000's) zodat ik in de woonkamer gewoon kan kijken wat ik wil zien.
Dan kan je wel allerlei smiley's er tegen aan gooien maar dat maakt het voor mij niet duidelijker.


Remote timers, wellicht?


Oke....
Maar gaat dat via dat satelliet....??
Of gaat dat via je 220?
Of gaat dat via je netwerk??? ;) ;)

En hoe noemen we dat dan... :( :( :huh: B) :rolleyes:

:wub: :wub: :wub:


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #20 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,458 posts

+43
Good

Posted 12 February 2013 - 21:08

Ik heb ook even gekeken maar er is, idd, geen reden waarom het tussen enigma 1 & 2 ontvangers niet zou werken. Zou het niet weten dus.



Om ook gebruik te maken van de 2e tuner i.v.m. opname's:, heb op de 800SE van een kennis ook partnerbox gezet, naar een DM600 enigma1
Ik krijg wel verbinding, hij zap 't wel naar het SD kanaal, maar het beeld op de 800SE blijft zwart.
Van alles geprobeerd.
Ook beide boxen geboot.

Iemand een tip?

Eerst uitgetest op mijn DM8000 naar mijn DM7000. Dat werkt het wel goed....


Ik stream van de ene naar de ander..
Kan zo een boeket van de een opnemen in de ander.
Alleen zijn het 2 pli ondersteunde boxen...

En dus als je niet meer info geeft..... ;) ;)

De DM800SE heeft de laatse update van PLI, en de DM600 heeft de laatst uitgebrachte PLI voor deze enigma1.
De TV via zijn eigen EPG doet het niet, maar ook niet met de EPG van de DM800SE
Streamen van het actuele kanaal werkt ook niet.
Inmiddels heb ik wel gelezen dat enigma1 geen probleem meer moet zijn.

Mijn eigen DM8000 PLI met mijn DM7000 PLI (enigma1) doet het wel.....
Ik zie het verschil niet zo..


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users