Jump to content

Photo

Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen.

• Please log in to reply
30 replies to this topic

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #21 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,976 posts

+191
Excellent

Posted 15 March 2013 - 13:28

Had ik ook aangedacht via de webif, maar die is volgens mij niet echt live, zodat de inregeling lastig is te doen. Gek genoeg is er in het menu via van Webif met smartphone de volgende tabs aanwezig index/control/bouquets/timerlist/screenshot/movies/satfinder/about, maar in het overzicht via labtop/iPad met een veel groter menu kan ik satfinder niet vinden en in de browser naar de Screenshot 0sd te gaan loopt ook niet echt lekker. Jammer dat er geen andere oplossing is om de SNR live te meten. Een Xsarius pro is niet extreem duur (132€), maar als je 'm eens in de 'tig jaar uitlijnt dan is het wel een dure grap. Wat me trouwens ook opvalt is dat de Vu+ Duo met 2 coax aansluitingen tijdens het uitlijnen onderuit gaat en soms wel een SNR zien en soms niet danwel wel een dB maar geen beeld. Overigens is dit dan wel met een satfinder er tussen. Een andere ontvanger met slecht 1 coax aansluiting blijft keurig beeld en signaal geven.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #22 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 15 March 2013 - 20:51

Beste optie is een app voor op o.a. de Iphone, ik gebruik hier altijd DreaMote op de telefoon.
Dit is een real-time weergave van de SNR en werkt perfect mits je Wifi ontvangst hebt bij de wok.

Ik heb hier dure meters van €500 of meer, toch werkt de app precieser en prettiger.

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #23 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 16 March 2013 - 11:40

En als je dat eenvoudiger vindt, kan het ook gewoon met de internet browser op je telefoon.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #24 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,636 posts

+150
Excellent

Posted 16 March 2013 - 13:38

Beste optie is een app voor op o.a. de Iphone, ik gebruik hier altijd DreaMote op de telefoon.
Dit is een real-time weergave van de SNR en werkt perfect mits je Wifi ontvangst hebt bij de wok.

Ik heb hier dure meters van €500 of meer, toch werkt de app precieser en prettiger.

En voor Android toestellen gebruik ik Enigma Signal Meter werkt ook heel fijn zelfs met zap mogelijkheden.

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #25 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,976 posts

+191
Excellent

Posted 16 March 2013 - 19:29

Dacht dat ik een 78cm Fuba had gekocht, maar blijkt 85cm ^_^ kom met de satfinder nu niet verder (SNR) dan 12,5% op 23,5 ,13,5% op 19,2 en slechts 9,6% 28,2, thnx voor de tips ga morgen de apps installeren, ben benieuwd hoe het werkt kan nl pas volgende weekde Xsarius pro krijgen, dus dat komt mooi uit. Snap trouwens niet dat deze SNR's zo ver uit elkaar liggen. Trouwens waarom kiezen jullie allemaal voor een Wavefrontier is Fuba vlgns jullie niks?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #26 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,976 posts

+191
Excellent

Posted 16 March 2013 - 19:44

....note to file..... waar % staat moet natuurlijk dB staan ;) de SNR's zijn 86% voor 19,2, 74% 23,5 en 60% voor 28,2.

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #27 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,515 posts

+398
Excellent

Posted 16 March 2013 - 20:02

Fuba is van oudsher een zeer goed merk. Destijds leverde Fuba met analoge tv ontvangst de betere antennematerialen. Ook het materiaal van veel duitse schotels is zonder meer kwalitatief goed tot zeer goed. Echter is de Duitse satellietmarkt anders dan oa. de Nederlandse. En zeker in combinatie met een speciale voor / door CDS op de markt gebrachte duo of triple lnb. Zoals gezegd, is deze (in principe) voor een 60 cm schotel. Het merk zal er weinig toe doen mits de arm geschikt is voor de montage van een duo / triple lnb. Ook de 78 cm Triax voldoet nog goed met deze lnb's. Echter als jij nu al praat over een 85 cm Fuba, dan kan het alleen maar slechter worden. Dus trek je lering uit de vele postings en accepteer dat je minder signaal hebt, of schaf alsnog een 60 of 78 cm Triax aan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #28 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,976 posts

+191
Excellent

Posted 16 March 2013 - 22:00

Dank ....piont taken...ben benieuwd wat de appz me morgen brengen

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #29 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,976 posts

+191
Excellent

Posted 17 March 2013 - 11:50

@ Frenske dank voor je reactie. Na deze toch maar even de doos en de factuur erbij gepakt, mede omdat mijn leverancier al aardig wat jaren dit soort apperatuur verkoopt en tijdens de koop dit punt aan de orde is geweest (Triple LBN en schotel breedte), blijkt dat het toch (gelukkig) een DAA780 te zijn ;) nu maar meten....

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #30 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,976 posts

+191
Excellent

Posted 17 March 2013 - 16:06

De resultaten:
Vu+ Duo Triple LNB Quad 78cm Fuba (afstand tussen schotel eb STB ca. 60meter)

23,5 SNR 86% (13,9dB) AGC 47% Ned3 HD
28,2 SNR 81% (13,1dB) AGC 45% BBC 1
19,2 SNR 89% (14,3dB) AGC 45% Fashion one

@Henksat thnx voor de goeie tip DreaMote app (iPhone) om het signaal te meten, met de interval op "instant" stand meet hij live. Kan je de schotel mooi instellen (ps plaats dit ook nog even in het andere Triple LNB draadje).

Re: Problemen met het afstellen van een duoLNB op 23.5 met HD kanalen. #31 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,515 posts

+398
Excellent

Posted 17 March 2013 - 18:42

Niets mis mee lijkt mij. Voor normale regenbuien ook voldoende reserve. Sec bij stortbuien zal jij er iets van merken, maar dat zal bij een Triax niet anders zijn. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users