Probleem bij terugschakelen van radio naar TV
Posted 17 February 2013 - 22:40
Vandaag OpenPLi om m'n MD500HD geïnstalleerd. Loopt erg soepel, beter dan het vorig image dat ik had.
Één probleem met het omschakelen van radio en TV. Als ik in de radio mode zit kom ik niet eenvoudig weer terug naar TV-mode. Heb veel geprobeerd maar het enige dat werkte was het handmatig aanpassen van /etc/enigma2/settings (config.servicelist.lastmode) en het bruut killen van Enigma2. Het drukken op "TV" helpt niet en het drukken op "help" laat het apparaat crashen met een groen scherm.
Vragen:
* Is het probleem bekend?
* Is er een oplossing?
Technische gegevens:
* Hardware: DM500HD
* Image: OpenPLi-3.0-beta-dm500hd-20130217.nfi
* secondstage: secondstage-dm500hd-84.nfi
Groet,
Zoc
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #2
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #3
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #4
Posted 18 February 2013 - 08:41
Mijn vraag is dus of hier naar gekeken kan worden of anders zal ik helaas mijn boxen opnieuw moeten flashen met een oudere versie,
hoor het graag,
alvast bedankt,
Groeten Ronald
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #5
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #6
Posted 18 February 2013 - 09:53
Als je het eenmaal gangbaar hebt (dat lukt via de blauwe toets waar je bouqueten kunt kiezen) en daarna enigma2 herstart komt het ook nooit meer terug...!!! Dus ik vrees dat het geen OpenPLi fout is...
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #7
Posted 18 February 2013 - 11:36
als eerste bedankt voor jullie snelle reactie, alleen heb ik echt geen andere image op deze boxen gehad of gezet. Het is bij gekomen na een gewone update via het menu van de PLI software.
Hoe en waar kan ik die crashlog uit de box halen,
denk ik misscchien verkeerd maar voor mijn gevoel heb ik geen crash maar werkt de functie gewoon niet meer.
ik zal anders vandaag gewoon eens een kale nieuwe image erop zetten en kijken of het dan wel gewoon werkt,
maar wil zeker voor jullie wel die chraslog eerst eruit halen,
hoor het graag,
groeten
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #8
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #9
Posted 18 February 2013 - 12:45
wanneer ik in de zenderlijst zit in de radiolijst en kan ik geen tv service kiezen, wat nu
ik heb net op de zaak ook de update gedraaid op de dm800 2.1 versie en deze heeft nu het zelfde probleem.
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #10
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #11
Posted 18 February 2013 - 14:01
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #12
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #13
Posted 18 February 2013 - 14:58
maar luister ik naar een satradio en ga dan naar tv dan blijft het beeld stilstaan. moet ik eerst van tv zender veranderen
Ik vermoed namelijk dat het stilstaande beeld een gevolg is van een bugje in de drivers, getriggerd door het radiologo.
Dan heeft iedereen met een 8000 er last van, en hier werkt het overschakelen van radio naar tv prima..
Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,
2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #14
Posted 18 February 2013 - 17:11
na allerlei testen gedaan te hebben weet ik echt zeker dat het in de update van afgelopen week zit, ik update namelijk mijn boxen echt elke wekelijks of dagelijks!!!
Ben nu een weekje weg geweest en alle boxen waar ik nu de update op uitvoer hebben direct hetzelfde probleem namelijk
1x schakelen van tv naar radio werkt maar dan kan je niet meer terug naar tv.
vandaag op 6 boxen van VU tot DM800 DM8000 en DM800SE de update gedaan en daarna getest.
Beste Littlesat als je eenmaal op de radio staat kom je niet meer terug op de favorieten tv zenderlijsten, alleen maar door via de help toets kan je dan nog terug naar tv kijken.
wat te doen?
groeten Ronald
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #15
Posted 18 February 2013 - 18:39
Je schrijft aan Littlsat als je eenmaal op de radio staat kom je niet meer terug op de favorieten tv zenderlijsten, alleen maar door via de help toets kan je dan terug naar tv kijken.! Bij mijn Dm 800se is dit ook zo en je kunt ook van de favorieten lijst radio terug naar de favorieten TV dan werkt de TV toets wel. Vanuit de favorieten lijsten kun je onbeperkt van Radio lijst naar TV lijst en omgekeerd schakelen. En zoals eerder geschreven van TV zender naar Radio zender maar niet omgekeerd. Misschien dat hiermee iemand verder kan.
Met vr.gr Ruppert.
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #16
Posted 18 February 2013 - 20:21
DM800HD (OpenPLi 2.0) schakelt goed voor software-update. Na update: probleem niet van radio naar tv willen. Oplossing: Help-toets, TV-modus.
ET9500 (OpenPLi 3.0) schakelt goed voor software-update maar ook na de software-update!
Probleem zit dus niet in alle images.
Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #17
Posted 18 February 2013 - 20:28
Had de orginele keymap.xml terug gezet en hij deet het weer normaal.
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #18
Posted 18 February 2013 - 22:49
# find / -iname keymap.xml -exec md5sum {} \; 9f20f088220f11d018bda74bb76842fd /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/CutListEditor/keymap.xml df9ab84e8504182582890c4b03ae0291 /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/TSpanel/keymap.xml afaf7f710fe514155ad4fb096db17991 /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/TSpanel/Stools/TSsatEditor/keymap.xml 50974f7ae517f976b62df828aa58858b /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/AudioSync/keymap.xml f6ad66c611a996eee371c56941aa0396 /usr/share/enigma2/keymap.xml
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #19
Posted 19 February 2013 - 00:58
Hier werkt het ook gewoon goed.maar luister ik naar een satradio en ga dan naar tv dan blijft het beeld stilstaan. moet ik eerst van tv zender veranderen
Ik vermoed namelijk dat het stilstaande beeld een gevolg is van een bugje in de drivers, getriggerd door het radiologo.
Dan heeft iedereen met een 8000 er last van, en hier werkt het overschakelen van radio naar tv prima..
Re: Probleem bij terugschakelen van radio naar TV #20
Posted 19 February 2013 - 08:49
gebeurt ditzelfde ook als je naar een FTA tv zender gaat, na het radio luisteren?
En dat het niks met de softcam te maken heeft.
Ja als ik naar BVN ga (met beeld!) en vandaar naar b.v.b naar Radio Veronica (mag ook radio 3FM zijn maakt niet uit) en dan weer terug op de Tv toets druk dan komt BVN er weer voor, maar dan blijft het beeld op zwart. de radiologo blijft ervoor staan. even 1 kanaal hoger of lager en weer terug en er is weer beeld.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users