Jump to content


Photo

INADYN

inadyn

  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 danielw

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 7 March 2013 - 08:49

Op mijn dreambox 800hd draai ik onder cccam 2.3 met openpli
mijn dns server is bij "no-ip.com"

om mijn dynamische ip te controleren had ik vroeger INADYN als plugin (die prima werkte met no-ip.com)

de actuele plugin "dyndns" werkt helaas niet met no-ip.com

Heeft iemand aub een link waar ik een inadyn plugin zou kunnen vinden die werkt met openpli

alvast dank

Re: INADYN #2 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 7 March 2013 - 12:12

inadyn is niet meer beschikbaar. Nu is wel inadyn-mt beschikbaar. Maar is niet voorzien als plugin in openpli.
De dyndns plugin is inderdaad enkel voor dyndns.org Nu weet ik niet of deze kan aangepast worden.

Re: INADYN #3 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 7 March 2013 - 13:28

Nog wat verder gezocht,

Inaydyn is nog steeds beschikbaar (enkel niet op sourceforge).

Nu de laatste versie dateert van 2007.
Version 1.96.2, 12.March.2007

Downloadbaar (de source)
http://www.inatech.e...dyn.v1.96.2.zip

of

http://cdn.dyndns.com/inadyn.zip

Re: INADYN #4 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 7 March 2013 - 16:36

Met open pli kan je ook gewoon inadyn-mt installeren.

telnet (of ssh) je box
in de console type :

opkg update
opkg install inadyn-mt
Wel dien je de file inadyn.conf die zich in /etc map zal bevinden na installatie te editeren in :
De commentaren dienen allen verwijderd te zijn. Dan moet de file er uit zien zoals onderstaand voorbeeld. (voor no-ip)

update_period_sec 120
username uw_user_name
password uw_passwoord
dyndns_system default@no-ip.com
alias uw_alias
log_file /var/log/inadyn.log

Dit werkt goed (zelf kan ik enkel met dyndns testen daar ik daar mijn account heb bij mij is het dan dyndns@dyndns.org maar voor no-ip is het default@no-ip.com)

Wat wel jammer is is dat inadyn-mt niet in je log schrijft wanneer hij gecheked heeft en of update nodig was en uitgevoerd is. In je log staat enkel dat hij is gestart.
Hij cached wel je internet ip in /tmp folder.

Nu het werkt wel , Dit kan je zien op de website van je dyndns provider

Re: INADYN #5 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 23 May 2013 - 10:55

Ik heb wel een dyndns account en gebruik de DynDNS-plugin maar vandaag kreeg ik een mail van Dyn dat mijn account binnen 5 dagen afloopt...

Geen idee waarom de plugin nu ineens niet meer werkt terwijl die al maanden zijn werk goed deed.


Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: INADYN #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 23 May 2013 - 10:57

Kan je die plugin ook met de 'hand' starten? Misschien zie je dan wat debug info waaruit je kunt halen waarom de zaak niet meer werkt?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: INADYN #7 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 23 May 2013 - 11:01

Kan je die plugin ook met de 'hand' starten? Misschien zie je dan wat debug info waaruit je kunt halen waarom de zaak niet meer werkt?

 

Nee, kan alleen de instellingen nakijken en die zijn goed (heeft ook al maanden zo gewerkt en ik kan met die gegevens ook bij dyn.com inloggen).
Maar waar haal ik die debug info vandaan?


Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: INADYN #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 23 May 2013 - 11:04

Ik ken de plugin niet maar misschien dat deze plugin wel wat logs genereert in /var/log/messages of anders iets in /var/log/  genereert....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: INADYN #9 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 23 May 2013 - 12:39

Ik ken de plugin niet maar misschien dat deze plugin wel wat logs genereert in /var/log/messages of anders iets in /var/log/  genereert....

 

Kan dat niet vinden daar. (Zie bijlage).

Als ik op dyn.com inlog kan ik zien wanneer voor het laatst geüpdatet is.

Ben geneigd om dan maar de inadyn plugin te gaan gebruiken.


Edited by Tech, 23 May 2013 - 13:05.
Log maar even verwijderd, daar staan wat CCcam zaken in die we niet graag zien.

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: INADYN #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 23 May 2013 - 13:07

Ik zie geen Inadyn berichten in die log voorbijkomen.

 

Is het misschien een optie dat niet door je box te laten doen maar door je modem?

Scheelt je na het flashen iets werk, tenzij je de backup methode gebruikt.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: INADYN #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 May 2013 - 13:16

DynDNS vereist nu dat je minstens eens per 30 dagen inlogd (en een time update van een plugin is geen inlog), en doe je dat niet vervalt acuut je account. Tenzij je een abonnement neemt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: INADYN #12 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 23 May 2013 - 13:44

DynDNS vereist nu dat je minstens eens per 30 dagen inlogd (en een time update van een plugin is geen inlog), en doe je dat niet vervalt acuut je account. Tenzij je een abonnement neemt...

 

Dat zal het zijn. En blijkbaar is dat onlangs veranderd.

Jammer, dan hebben beide plugins dus geen nut en ik denk ook als je het via je modem/router laat doen niet.
Misschien toch weer terug naar no-ip (als het daar wel met de plugins kan?), die had ik ingeruild voor DynDNS omdat de plugin alleen met dyndns-accounts overweg kon.


Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: INADYN #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 May 2013 - 13:48

Yup, vorige week. Ik vind het ook irritant, omdat ook veel commerciele producten er van gebruik maken, bijvoorbeeld mijn Netgear FV318 firewall, en daar heb je geen keus.

 

Commercieel een goede zet van DynDNS, eerst gratis iedereen "verslaafd" krijgen, nu zijn vele gebruikers "gedwongen" om te gaan betalen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: INADYN #14 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 23 May 2013 - 20:27

Tja ik ben het eigenlijk wel eens met hun want wat is nou 25 dollar in het jaar en dan kun je tot 32 adressen krijgen.
Ik gebruik het hier om op het werk te kunnen printen en dat werkt erg fijn zeker als je een provider heb met wisselende ip adressen.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: INADYN #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 May 2013 - 21:17

Ik snap het ook wel.

 

Maar waar ik moeite mee heb ik dat ze eerst hun service in allerlei commerciele producten laten verwerken, om er dan geld voor te vragen. Ik heb geen keus, en voel me dus wel wat bedrogen. Ik kan moeilijk mijn VPN router weggooien...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: INADYN #16 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 24 May 2013 - 10:39

Ach, dat gebeurt wel vaker. Is ook met de (eerste) onlince CD database gebeurd, toen er miljoenen CDs inzaten moest je ineens een licentie kopen om er gebruik van te maken.

"De eerste is gratis" werkt niet alleen voor drugs...

Als consument kun je er heel eenvoudig iets aan doen. Gewoon niet kopen. De geschiedenis leert echter dat consumenten als groep de ruggengraat van een slak hebben...
Real musicians never die - they just decompose

Re: INADYN #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 May 2013 - 10:53

Soms heb je geen keus.

 

Mijn Netgear ondersteund DynDNS, TZO en NgDDNS. Die laatste bestaat niet meer, TZO levert een trail, en zodra die afgelopen is moet je verlengen, en kom je er achter dat TZO opgekocht is door DynDNS. En die is nu betalend.

 

Ik heb dus nu een reminder in mijn agenda staan dat ik elke twee weken bij DynDNS de boel handmatig moet verlengen, de enige optie om het live te houden voor het moment...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: INADYN #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 24 May 2013 - 11:22

Ik heb net even ingelogd om te kijken of mijn account nog werkt en zie dat mijn modem dat nog steeds keurig verzorgt, de laatste update was vannacht om 04:00 uur, dat is de tijd die ik ook ingesteld heb in mijn modem.

Vreemd dat het bij mij dan wel blijft werken en bij anderen ineens niet, of wordt er met verschillende maten gemeten? Ik heb  dit dundns account al langer dan 10 jaar.......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: INADYN #19 Vaako

  • Senior Member
  • 240 posts

+2
Neutral

Posted 29 May 2013 - 21:05

Ik heb net even ingelogd om te kijken of mijn account nog werkt en zie dat mijn modem dat nog steeds keurig verzorgt, de laatste update was vannacht om 04:00 uur, dat is de tijd die ik ook ingesteld heb in mijn modem.

Vreemd dat het bij mij dan wel blijft werken en bij anderen ineens niet, of wordt er met verschillende maten gemeten? Ik heb  dit dundns account al langer dan 10 jaar.......

 

Daar zal het wel mee te maken hebben omdat je dit account al langer dan 10 jaar hebt.

 

Zijn er nog andere alternatieven die wel Gratis (op het moment) zijn?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: INADYN #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 May 2013 - 23:00

Als het goed is heb je recent een email gehad (die is naar alle users met gratis accounts gegaan) dat je vanaf heden minstens eens per 30 dagen op de dyndns website moet inloggen, en zo niet, dan vervalt je account. En de auto-update van een device wordt niet als login gezien, je moet er echt zelf met een browser heen.

 

Die (eerste) 30 dagen zijn nog niet om, dus logisch dat tot op heden alles nog werkt. De vraag is: hoelang nog?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: inadyn

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users