Jump to content


Photo

Lipsync bij TV WEST via internet

et9x00 OpenPli 3.0

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 10 March 2013 - 08:37

Enige tijd terug heb ik de regionale omroep ZH: RTV WEST als livestream programma toegevoegd. Het geluid loopt meerdere secondes na. Voor mijn overige programma's die echt via satelliet binnenkomen is het lipsync of goed of zo goed, dat het mij niet stoort.

Kan men met lipsyc de vertraging tussen beeld en geluid per zender, of tenminste per bron (satelliet, iptv stream) instellen?

Kunnen jullie de vertraging tusssen geluid en beeld bij RTV WEST bevestigen, zodat ik weet dat het geen speciaal probleem van mijn ontvanger is.

Ik gebruik OpenPli 3.0 van 5 maart 2013
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Lipsync bij TV WEST via internet #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 11 March 2013 - 10:39

Dit probleem is al een geruime tijd bekend, ik heb dit ook met TV Flevoland. Ik zap even naar een gewone zender daarna weer terug vaak hersteld het zich dan vanzelf.Je kan het niet instellen zoals bij een sat zender.

Edited by Loui (PD1LOI), 11 March 2013 - 10:40.


Re: Lipsync bij TV WEST via internet #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 March 2013 - 21:39

Huh, ik gebruik gewoon dezelfde instelling als bij sat zenders-en dat werkt. Alleen is de vertraging elke dag anders, dus opslaan heeft geen zin. (en werkt niet)

Re: Lipsync bij TV WEST via internet #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 12 March 2013 - 08:42

Huh, ik gebruik gewoon dezelfde instelling als bij sat zenders-en dat werkt. Alleen is de vertraging elke dag anders, dus opslaan heeft geen zin. (en werkt niet)

Het werkt ook niet op stream zenders, dus vandaar je even moet zappen op en neer tot deze vanzelf hersteld. het is niet anders,

Edited by Loui (PD1LOI), 12 March 2013 - 08:42.


Re: Lipsync bij TV WEST via internet #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 March 2013 - 14:01

Nee, ik bedoel dat het juist prima werkt.
Je kunt via 'geel'-'blauw' =audio sync. ook gewoon het geluid van stream zenders synchroniseren. Ik heb de algemene settings juist verruimd omdat met name TV Rijnmond soms een erg grote afwijking heeft (tientallen seconden) die echt niet verdwijnt met heen-en-weer zappen. Alleen is opslaan van de vertraging nutteloos omdat de afwijking geen constante is.

Re: Lipsync bij TV WEST via internet #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 12 March 2013 - 18:47

Oke dan hebben we het over het zelfde, ik bedoel ook dat opslaan geen optie is voor Streamzender. dat werkt dus niet.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users