Mounts kwijt na update ...
Posted 23 March 2013 - 16:37
Ik snap het niet ... heb een update binnen gehaald, en nu kan ik mijn netwerk mounts niet meer vinden. Heb een disk loze et-9000, die met NFS aan mijn NAS (QNAP) hangt. Ging prima altijd, maar na de laatste update waren ineens mijn mounts weg. Staan nog wel in de lijst, maat bij de filelist is het leeg ...
Opnieuw geprobeerd aan te maken, lukt ook volgens de mount beheer, staan ze ook tussen en mounted is groen aan gevinkt. Ben daar ook met de netwerkbrowser heen gegaan, vind ze ook, waarna ik ze mount, ze verschijnen echter nergens. Waar is dat mountpunt in het file systeem? Krijg niets gevonden ... als ik inlog ..
Meer mensen dit probleem?? Iets gewijzigd? Heb ook net gisteren mijn router vervangen, maar voor de PLI software update was het nog prima ... kan wel met web en ftp ssh op mijn et-9000 komen, lijkt allemaal wel goed in het netwerk te hangen ...
Gr,
Jan
Re: Mounts kwijt na update ... #2
Posted 23 March 2013 - 17:18
Je zou eens kunnen kijken naar het automounts.xml bestand wat in /etc/enigma2/ staat en kijken of de gegevens en de adressen kloppen met de werkelijkheid.
Je geeft aan dat de router vervangen is, heeft de NAS wel hetzelfde ipadres gehouden als dat die voorheen had, en kan je de box nog gewoon benaderen in het netwerk zoals je gewend was?
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Mounts kwijt na update ... #3
Posted 23 March 2013 - 18:28
automount.xml ziet er OK uit al heb ik een dubbele entry er in staan, maar dat is vast van al mijn geëxperimenteer gekomen ..
Mijn IP nummer van de nas is uiteraard hetzelfde gehouden (preserved number in DHCP) ... anders moet ik te veel omgooien. Werkte ook prima met nieuwe router tot mijn PIL update vanmiddag ...
Wel iets anders wat ik niet snap, als ik met de hand, op de command line een mount probeer te leggen, dan klaagt hij dat mount punt niet in /etc/fstab staat ... staat daar ook inderdaad niet. Kan daar wat zitten?
Ga verder zoeken, anders ga ik maar opnieuw image flashen ... niet leuk .... kan nu mijn opnames en videos niet aan ...
Meer tips aanwijzingen altijd welkom ...
Jan
Re: Mounts kwijt na update ... #4
Posted 23 March 2013 - 18:49
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Mounts kwijt na update ... #5
Posted 23 March 2013 - 20:18
Is er recent iets gewijzigd, dan heeft opnieu flashen niet zoveel zin ...
Gr,
Jan
Re: Mounts kwijt na update ... #6
Re: Mounts kwijt na update ... #7
Re: Mounts kwijt na update ... #8
Posted 23 March 2013 - 21:36
Nog 1 ding wat ik zie, bij de verbindingsbeheer, staat het linker icoon ook anders namelijk niet verbonden ... Het vreemde is dat ik er wel met de netwerk browser doorheen kan lopen ...
Ik ga nog eens verder spitten, maar vooral in mijn router (asus rt-n66u) ...
Thanx voor de feedback so far ...
Jan
Re: Mounts kwijt na update ... #9
Re: Mounts kwijt na update ... #10
Re: Mounts kwijt na update ... #11
Re: Mounts kwijt na update ... #12
Re: Mounts kwijt na update ... #13
Re: Mounts kwijt na update ... #14
Re: Mounts kwijt na update ... #15
Re: Mounts kwijt na update ... #16
Posted 28 March 2013 - 21:48
Ook bij mij ondanks of door de laatste update zijn de mounts verdwenen. Zie ze ook niet meer bij FTP terwijl devicebeheer ze nog wel aangeeft, zij het met slechts 1 MB vrij....
Via TS panel nog wel te zien, maar niet te benaderen.....
Vreemd allemaal
Misschien wel door rechtstreeks telnet commando's te corrigeren, maar daarvoor heb ik echt enige hulp nodig....
Re: Mounts kwijt na update ... #17
Posted 28 March 2013 - 22:14
vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner
av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1
tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM
logitech harmony ultimate
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users