Jump to content


Photo

Beste alternatief Xtrend twin

xtrend twin Vu

  • Please log in to reply
104 replies to this topic

Re: Beste alternatief Xtrend twin #101 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 13 April 2013 - 08:49



Heb lang genoeg VU en Xtrend naast elkaar gebruikt om te zeggen dat ik bij minder goede verkrijgbaarheid van Xtrend voorlopig liever een gebruikte Xtrend zou hebben dan een nieuwe VU, en over een paar jaar zien we dan wel weer.

Bij mij in de huiskamer staat de ET9000. Het gemis van een extra tuner weegt niet op tegen een stabiele box, de dm8000 en ultimo staan in de werk/hobby kamer, stof te vangen voornamelijk...
Ultimo te koop dan??
Voor dagelijks gebruik heb ik een Ultimo. Die is rete stabiel. Normaal update ik deze ontvanger 1x per week, maar soms pas na 3 week, met een reboot na het updaten. Zelfs na 3 week uptime is er voor normaal gebruik geen spoor van een geheugen lek te ontdekken. Als die geheugen lek een probleem veroorzaakt bij je familie na meer dan 3 weken, is het met een reboot op te lossen, daarvoor hoef je niet naar je familie te rijden.

Zit een leuk goot display in waar ik een skin voor gemaakt heb (kun je op zoeken/download op deze forum) zodat deze ook onder PLi gebruikt wordt. Mijn Ultimo stuurt zonder problemen Atmolight (achtergrond verlichting) aan wat redelijk veel CPU vermogen kost. Dit plus die geheugen lek werkt mijn Ultimo 3 weken zonder probleme of vertraging.

Sucses met het zoek naar een ontvanger.
Dolf.

Edited by doddema, 13 April 2013 - 08:53.

VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #102 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 13 April 2013 - 10:20

Ben zelf een bezitter van de vu+duo en et6000, waarvan de et 6000 een jaar jonger is en al ter reparatie weg is geweest en 3 maanden heb moeten wachten op de reparatie

de duo daar in tegen is er een van de eerste genaratie en werkt altijd zonder problemen, na reparatie de et  trouwens ook. maar de slechte service van de xtrend (niet alleen uit eigen ervaring)is voor mijn een reden om nooit meer een xtrend te nemen


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Beste alternatief Xtrend twin #103 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 13 April 2013 - 19:55

Het valt of staat vaak ook met de winkel waar je hem hebt gekocht.

De ene winkel wil er wel werk van maken en stuurt je ontvanger gelijk op.

Andere wachten gewoon doodleuk tot ze er een aantal hebben en sturen ze dan allemaal tegelijk op.

En dan ben je als klant gewoon zuur, want als je nr. 1 bent kun je echt lang moeten wachten.



Re: Beste alternatief Xtrend twin #104 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 13 April 2013 - 21:11

Off topic maar toch:

Edit: Dit bericht betrof een melding van een merk X ontvanger waar onterecht vermeld wordt dat daar OpenPLi in zit.

 

Sorry.. dat ik hem plaatste ...

 

Werd me weer aangeleverd..

Maar er stond niet based on PLi helaas


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #105 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 April 2013 - 09:50

Het valt of staat vaak ook met de winkel waar je hem hebt gekocht.

De ene winkel wil er wel werk van maken en stuurt je ontvanger gelijk op.

Andere wachten gewoon doodleuk tot ze er een aantal hebben en sturen ze dan allemaal tegelijk op.

En dan ben je als klant gewoon zuur, want als je nr. 1 bent kun je echt lang moeten wachten.

Uiteraard ben je in geval van poblemen (in eerste instantie) afhankelijk van de leverancier. Bij Xtrend is het probleem echter dat onderdelen slecht (of zelfs niet) leverbaar zijn. Voor een flink aantal retailers die service hoog in het vaandel hebben staan is dat dan ook de reden geweest om Xtrend af te stoten.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users