wat zit er in je autoinstall bestand?
boot_cfe_auto.jffs2
kernel_cfe_auto.bin
root_cfe_auto.jffs2
Posted 30 April 2013 - 16:26
Of heb je nog meer in je netwerk staan, dat mogelijk besmet is?
Dit virus valt alles aan wat embedded linux draait, bijvoorbeeld ook routers of wifi access points, dus al je nog een slachtoffer hebt, dan is de kans groot dat die weer voor de besmetting zorgt (en waarschijnlijk ook het internet op gaat, dus wellicht is verdere controle en actie wel op zijn plaats).
Bestaat er een virus scanner voor deze bedreiging, en zo nee, wat moet ik dan ondernemen?
Posted 30 April 2013 - 16:56
Bestaat er een virus scanner voor deze bedreiging, en zo nee, wat moet ik dan ondernemen?
Niet dat ik weet.
Waar ik wat moeite mee heb, is dat je direct weer besmet lijkt te raken na een flash met een officieel image. Je wijzigt het wachtwoord onmiddelijk in iets anders? Er staat een wachtwoord op de webinterface? De webinterface, of een andere poort, is niet bereikbaar via internet?
Als de box volgens de regels van de kunst dicht staat, en er zit niks vreemds in je autoinstall, en je installeert zelf niks vreemds, dan ben ik reuze benieuwd hoe dat virus zijn slag slaat...
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 1 May 2013 - 00:08
Nee, aidra treft embedded linux distributies in het algemeen.
En maakt daarbij gebruik van het feit dat veel mensen vergeten hun firewall goed te configuren, en/of op z'n minst een fatsoenlijk wachtwoord in te stellen.
Oké, ik ga weer opnieuw flashen, mijn firewal staat goed, geen poorten geforward in mijn router, ik zal internet afsluiten en dan mijn nieuwe wachtwoord in geven.
ik wil wel mijn settingslijst voor radio en Tv daarna uploaden naar de VU, of zou er ook iets in de settingslijst kunnen zitten?
0 members, 7 guests, 0 anonymous users