Jump to content


Photo

2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen?


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 23 April 2013 - 01:42

Hallo,

 

Ik heb al enige tijd een probleem (al sinds december of januari?) met 2 smartcards van CD (NL) in mijn VU DUO met cccam v2.3.0.

Als er maar eentje in zit dan opereert ie zonder enige problemen. Maar zodra ik de 2e smartcard erbij zet dan loopt mijn receiver vast. 

Ik heb daarom de images van VTI en VIX ingezet, en daar gaf hij het probleem niet. De laatste 2 maanden VIX gedraaid, maar ik mis bepaalde functionaliteit van de openPli, vandaar dat ik hem er weer in heb gezet (de beta van gisternacht), maar wederom de vastlopers met 2 smartcards. Ik neem aan dat er een issue is met een driver? Iemand enige idee hoe dit op te lossen is?

 

Gr,

Entouch



Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,307 posts

+691
Excellent

Posted 23 April 2013 - 08:44

Wat voor een vastlopers krijg je dan?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #3 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 23 April 2013 - 18:14

Misschien contact opnemen met CD...

 

Ik heb wel eens ergens gelezen dat ze de laatste tijd bezig zijn om de kaarten beter te beveiligen.

Dus misschien dat zij je daarover duidelijkheid kunnen geven...

 

En ik vraag me af of cccam officieel ondersteund wordt.

Misschien kun je een andere cam proberen


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #4 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,054 posts

+56
Good

Posted 23 April 2013 - 19:14

Ik heb 2 canal digitaal kaarten in mijn et9200 zitten. Ik heb icm cccam nog nooit problemen gehad.

Edited by Rick Hunter, 23 April 2013 - 19:15.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #5 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 23 April 2013 - 19:23

Hallo,

 

Ik heb al enige tijd een probleem (al sinds december of januari?) met 2 smartcards van CD (NL) in mijn VU DUO met cccam v2.3.0.

Als er maar eentje in zit dan opereert ie zonder enige problemen. Maar zodra ik de 2e smartcard erbij zet dan loopt mijn receiver vast. 

Ik heb daarom de images van VTI en VIX ingezet, en daar gaf hij het probleem niet. De laatste 2 maanden VIX gedraaid, maar ik mis bepaalde functionaliteit van de openPli, vandaar dat ik hem er weer in heb gezet (de beta van gisternacht), maar wederom de vastlopers met 2 smartcards. Ik neem aan dat er een issue is met een driver? Iemand enige idee hoe dit op te lossen is?

 

Gr,

Entouch

Raar probleem. Maar aangezien het gaat met andere images en je bent daar 100 % zeker van ? Kan het zelfs een kernel probleem zijn.

 

Kan je nog met telnet in je box loggen als hij vastloopt ?


Edited by christophecvr, 23 April 2013 - 19:23.


Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #6 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 3 May 2013 - 01:31

Wat voor een vastlopers krijg je dan?

 

Hoi Littlesat,

 

Hij 'freeze', en het geluid loopt nog wat seconden door en dan is alles vastgelopen. Enige remedie is dan om de box weer aan en uit te doen (knopje achterkant), en 1 kaart te verwijderen. Ik zat eerst te denken dat het probleem misschien aan de bovenste cardreader lag, maar dit blijkt niet het geval te zijn.

 

Ik merk nu dat ik met OpenPli bij HBO (HD) wat freeze probleempjes heb, lokaal als op mijn andere box dmv interne netwerk. Dit was beduidend minder bij VIX :( Iemand een idee?

 

Cheers.



Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #7 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 3 May 2013 - 01:37

Misschien contact opnemen met CD...

 

Ik heb wel eens ergens gelezen dat ze de laatste tijd bezig zijn om de kaarten beter te beveiligen.

Dus misschien dat zij je daarover duidelijkheid kunnen geven...

 

En ik vraag me af of cccam officieel ondersteund wordt.

Misschien kun je een andere cam proberen

 

Hoi Dylantje,

 

Al eerder eens (paar keer zelfs!) contact met hun gehad over het probleem van oa cccam v3.0 en hun maximum regel van 4, ook aangekaart dat ik nu meer last van freezes had en de mogelijkheid wilde om meer dan 4 kanalen te kunnen opnemen, etc. etc., maar ze bleven maar vaag erover, zonder met een oplossing te komen. Ligt aan mijn box, ja wij hebben die klachten over maximaal 4 kanalen ook gehoord....enz. enz, en wij kunnen je niet echt helpen, dat soort antwoorden.

Met dat gegeven dan zou ik zeggen dat zij cccam officieel of is het officieus erkennen, want zij hebben toentertijd zelf op hun eigen website geadviseerd om v3.0 te gebruiken ipv de oudere versies...

 

Gr.



Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #8 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 3 May 2013 - 01:39

Ik heb 2 canal digitaal kaarten in mijn et9200 zitten. Ik heb icm cccam nog nooit problemen gehad.

 

Rick,

 

Ik had voorheen ook nooit issues ermee, maar sinds dus een paar maanden geleden traden deze problemen op. Misschien is dat gedeelte van mijn box gewoonweg stuk? De box is inmiddels 3-4 jaar oud? Op zich ook niet zo heel oud, maar ja, wel heel intensief gebruikt :)

 

Gr,



Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,307 posts

+691
Excellent

Posted 3 May 2013 - 06:51

Heb je openpli er als eens helemaal clean opgezet... Met eventueel de backup directory op je harddisk gerenamed.... Zodat er geen spul van openvix meekomt...?

Wij herkennen jouw probleem niet...

Edited by littlesat, 3 May 2013 - 06:52.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 Smartcards van CD+ NL laten mijn Vu DUO vastlopen? #10 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,054 posts

+56
Good

Posted 4 May 2013 - 09:21

Als jou problemen vaak optreden kun je ook eens cccam in de concole draaien en kijken wat hij doet.
CCcam -d
Mogelijk zie je hier nog wat nuttige info.
Maar een fresh unstall doet vast ook wonderen. ( gebruik dan ook de autobackup functie even niet )
Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users