Jump to content


Photo

twee opnames gelijktijdig decoderings problemen

et9500 cccam opname

  • Please log in to reply
95 replies to this topic

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #61 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 27 April 2013 - 14:27

Hier op mijn Ultimo geprobeerd, 2, 3, 4 opnames tegelijk starten, en een opgenomen programma kijken. Geen problemen, alle opnames zijn te bekijken.
Ik draai met de image van vorige week zaterdag, ik ga vanmiddag updaten en doe de test opnieuw.

Ik heb even in mijn timers gekeken, er worden regelmatig 2 of meer timers gestart, en wij kijken bijna nooit live, meestal een opgenomen programma. Alle opnames zijn altijd goed.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 April 2013 - 14:38

Dat is het probleem, het is niet te reproduceren. Hier gaat ook 99% van de opnames prima.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #63 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 27 April 2013 - 14:39

Als er twee opnames gelijktijdig starten dan gebeurd het nogal eens dat de streams niet meer gedecodeerd worden. Een oplossing is om 1 minuut verschil in de starttijd te zetten, maar daar moet je dan wel aan denken.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb een ET9500 en gebruik CCcam in combinatie met een CD kaart.

Als dit gebeurt, moet je dan je et9k5 opnieuw starten voordat de kaart weer gaat werken?
Of werkt het vanzelf weer zodra de opnames afgelopen zijn?
Er wordt namelijk hier en daar wel gemeld dat het af en toe kan gebeuren dat de et9k5 kaartsloten er mee ophouden, en dat er dan een reboot nodig is voordat ze weer gaan werken.

Best kans dat er in deze thread meerdere problemen spelen, waarbij het bij vu+ meer in het descramble gedeelte zit (wat er mee ophoudt, zodat ondanks dat er keys ingeschreven worden, deze niet meer gebruikt worden, of blocked, zodat de softcam lijkt te hangen terwijl hij probeert een key in te schrijven, over beide situaties heb ik mensen horen spreken), en het bij de et9k5 meer in de kaartlezers zit.

Bij de vu+ zou het dan niet uit moeten maken of je de kaart in de box zelf hebt zitten.
Bij de et9k5 zou het dan alleen optreden met de kaart in de box.

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #64 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 27 April 2013 - 16:05

Dit is niet best, ik heb een update uitgevoerd. En nu 2 opnames en 1 afspelen waarvan er nu 1 van zwart is. Ik zie bij CCcam wel 2 sids tijdens de opname.
Dit heb ik nog niet gehad voor de update, hiervoor had ik vorige week zaterdag geupdate.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #65 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 April 2013 - 16:56

of blocked, zodat de softcam lijkt te hangen terwijl hij probeert een key in te schrijven, over beide situaties heb ik mensen horen spreken)

Ja, die heb ik ook meegemaakt met de ultimo.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #66 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 30 April 2013 - 09:56

Ik zal eens beter opletten of de kaartlezer er inderdaad mee stopt bij de et9500. Dat zou dan een driver issue kunnen zijn dus.
Ik ga ook nog wat testen om te kijken of ik het reproduceerbaar kan triggeren.

De enige plugins die ik geïnstalleerd heb zijn autobackup, autotimer en epgimport.

Ik gebruik CCcam als softcam, eventueel kan ik het nog met een andere softcam proberen.

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #67 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 30 April 2013 - 10:28

Volgende test gedaan:
Opname via timer vanaf Ned1 HD. Nadat deze klaar was ben ik deze gaan kijken. Er zijn toen twee opnames gelijktijdig gestart op Veronica HD en SBS 6 HD. De opname op Veronica kan gekeken worden, die op SBS6 is zwart en stopt binnen een seconde.

Ander effect, alle zenders op de transponder waar SBS 6 HD op zit blijven nu zwart, de transponder waar Veronica HD op zit blijft wel werken.

Als de opnames gestopt zijn werken alle zenders weer. Wat mij nu wel opvalt is dat er in de OSD nu staat dat de zenders allemaal FTA zijn...

[Edit] na een reboot lijken de zenders nog steeds FTA te zijn. Hoe kan dit probleem zich voordoen als de zenders FTA zijn? Lijkt er op dat CD voor Koninginnedag de Nederlandse zenders FTA zijn gemaakt [/edit]

Edited by golfdiesel, 30 April 2013 - 10:32.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #68 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 30 April 2013 - 10:59

Als een van de opnames nog wel gedescrambled werd, zal de kaartlezer nog wel gewerkt hebben.
En de cds problemen van gisteren/vandaag moeten we ook even negeren.

Ik begin te vermoeden dat de pmt cache in e2 mogelijk steken laat vallen.
Alleen, er zou dan een procedure te vinden moeten zijn waarmee je dit 100% kunt reproduceren.

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #69 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 April 2013 - 11:06

Dat met die PMT cache is best mogelijk, ik heb recent aan oscam CA PMT server toegevoegd en wat er gebeurt is bv dat als je de avond ervoor RTL4 HD gekeken hebt de tuner standby hebt gezet en de volgende ochtend de tuner weer aanzet het beeld zwart blijft. Even channel up/down en het werkt weer.

Dit gebeurt niet als je de tuner standby zet en bv kwartiertje later weer aanzet. Ik weet niet of dit relatie heeft met dit probleem maar ik roep het maar even, wellicht levert het nieuwe aanwijzingen op.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #70 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 30 April 2013 - 11:29

Dat met die PMT cache is best mogelijk, ik heb recent aan oscam CA PMT server toegevoegd en wat er gebeurt is bv dat als je de avond ervoor RTL4 HD gekeken hebt de tuner standby hebt gezet en de volgende ochtend de tuner weer aanzet het beeld zwart blijft. Even channel up/down en het werkt weer.
Dit gebeurt niet als je de tuner standby zet en bv kwartiertje later weer aanzet. Ik weet niet of dit relatie heeft met dit probleem maar ik roep het maar even, wellicht levert het nieuwe aanwijzingen op.

even geprobeerd, met andere softcams gebeurt dat niet, dus ik denk niet dat we daar e2 de schuld van kunnen geven ;)

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #71 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 April 2013 - 11:31

Hoe kun je dat nu zo snel testen, er is nog niet eens een nacht overheen geweest ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #72 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 30 April 2013 - 11:38

voor e2 maakt het niet uit of je hem 10 min of 10 uur in standby laat staan.

En ik 'test' het dagelijks, als ik m'n stb na 24 uur uit standby haal heb ik direct beeld.

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #73 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 April 2013 - 11:41

Dat dacht ik ook, kleine tijd erover: geen probleem. Wellicht dat gedurende de nachtelijke standby tijd de pmt aangepast wordt maar dat E2 deze wijziging daarna dit niet doorgeeft richting de softcam? En afhankelijk van hoe die geprogrammeerd is wel of niet opnieuw aanvraagt?


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #74 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 April 2013 - 11:59

Probleempje in de poll()? ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #75 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 30 April 2013 - 12:20

ik heb de pmt op rtl4hd in al die jaren nog maar 1 keer zien veranderen, dat gebeurt niet elke nacht ;)

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #76 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 April 2013 - 13:09

Ok, ok, ik heb het al begrepen: kijk jij eerst je prut code maar na en ga daarna ergens anders naar wijzen ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #77 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 April 2013 - 13:28

Ok, ok, ik heb het al begrepen: kijk jij eerst je prut code maar na en ga daarna ergens anders naar wijzen ;)

Als jij het zo wilt interpreteren mag dat natuurlijk. Ik vind het meer klinken als "if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck, it probably IS a duck" :D


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #78 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 May 2013 - 20:20

Ik heb dit probleem nu zelf ook gehad.

Twee opnames gepland, bbc one hd, en ned1 hd.
De opname op bbc1hd stond boven die op ned1hd, in de timers.xml

Terwijl de opnames (tegelijkertijd) zouden beginnen, stond ik nog op ned1hd.
E2 gaf de melding "in order to start a recording, I'm switching to the recorded channel" (ofzoiets).
Dit is natuurlijk onzin, omdat een van de recordings op ditzelfde kanaal zou starten.
E2 bleef ook afgestemd op ned1hd, maar de descrambling stopte.

Ik vermoed dat e2 op dat moment in de war raakte over welke demux hij voor welke opname ging alloceren, en dat hij de softcam de verkeerde demux doorgaf, die daar vervolgens geen ecm van kon lezen (omdat de demux aan de andere tuner gekoppeld was)

Heb helaas de boel ff moeten afbreken, om de opname niet in gevaar te brengen. Ik zal dit later met wat testopnames proberen na te spelen en verder uit te zoeken.

De fta opname op bbc1hd was uiteraard wel goed, en de softcam+kaart hoefden alleen maar ned1hd te descramblen, niks bijzonders dus. Ik weet dan ook 100% zeker dat dit een e2 bug is, die overigens nog niet zo lang geleden ontstaan is.

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #79 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 5 May 2013 - 21:51

De oscam bug is inmiddels ook gevonden en gefixed. Als enigma de ca pmt server fd closed stop all running demuxers.

Nu enigma2 nog.

 

Ik had trouwens nog iets aparts, ik heb met image van gisteren (04-05-2013) een verse flash gedaan op mijn xp1000 box.

Ik heb dat ding van grond af aan weer ingeregeld zonder autobackup in te zetten. Ik moest op zeker moment dus ook de schotel goed instellen.

Easy configuration, DiSEqC A/B/C/D -> automatic... ging enigma zelf zoeken, en out of the blue een GSOD direct nadat A bepaald werd, ik zag nog net iets van "Tuner locked" in beeld en daar ging het zaakje.

 

Hier de crashlog... hopelijk kun je er wat mee. Wellicht is dit niet goede topic maar dan hoop ik dat de enthousiaste moderatoren het maar verplaatsen.

Attached Files


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #80 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 May 2013 - 22:30

Heb inmiddels een keer of tien dezelfde situatie nagespeeld, maar het doet zich niet meer voor...



Also tagged with one or more of these keywords: et9500, cccam, opname

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users