Jump to content

Photo

Groote opname map limiteren

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Yogi

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2013 - 13:07

Om te voorkomen dat mijn 2 TB harde schijf straks vol staat met opnamen wil ik de groote van de opname map limiteren tot 200 GB. Nu dacht ik dat er een setting was waarmee je dit kon instellen. Echter werkt dit niet zo als verwacht en kun je nog steeds opnemen na de 200 GB bereikt is. Waarschijnlijk kun je dit wel oplossen met partitioneren. Maar ik vraag me af of het eenvoudiger kan met een plugin of een setting instelling. Ik zit er namelijk niet op te wachten om de schijf leeg te moeten maken en dan te partitioneren. Wie heeft DE oplossing?

Re: Groote opname map limiteren #2 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,166 posts

+698
Excellent

Posted 2 May 2013 - 13:25

Waarom wil je dat eigenlijk? Ik denk dat zolang er nog plaats is dat je wilt opnemen... (want anders loop je een risico dat die "partitie" vol is tijdens of vlak voor een opname)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Groote opname map limiteren #3 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 2 May 2013 - 14:26

<<menu>><<instellingen>><<systeem>><<opname>> (screenshot)

te reserveren schijfruimte voor opname

Attached File  opname2.jpg   69.52KB   26 downloads

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

Re: Groote opname map limiteren #4 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 2 May 2013 - 15:17

Die optie doet het tegenovergestelde van wat jij schijnt te willen. Hij probeert juist zoveel ruimte VRIJ te houden door de prullenbak te legen voordat een opname start.

Ik begrijp uit je opmerking over partitioneren dat je juist wil dat de opnames mislukken als er een bepaalde hoeveelheid in gebruik is.

Leg eens uit wat je hiermee wil bereiken?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Groote opname map limiteren #5 Yogi

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2013 - 16:50

Ik wil voorkomen dat ik straks 2 TB vol heb staan met opnames die niemand kijkt. En omdat het dan knap lastig wordt om de opnamen die wel bewaard moeten blijven er tussen uit te halen en vervolgens de rest te deleten. Als je gelimiteerd bent om maar 200 GB te gebruiken is het nog te overzien. En ja er kan dan een opname mislukken omdat je tegen je limiet aanloopt. Maar dat heb je ook als de schijf bijna vol is.

200GB opschonen is te overzien. 2 TB opschonen is formateren.

Ik wil dus maar een beperkte ruimte voor opnamen beschikbaar stellen omdat mijn gezin nooit opruimt en dat dus aan mij over gelaten wordt.

Re: Groote opname map limiteren #6 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,523 posts

+1,810
Excellent

Posted 2 May 2013 - 17:12

Ik gebruik folders om mijn opnames te rubriceren. Je kunt in een timer (of autotimer) aangeven in welke folder een opname terecht moet komen. Zo heeft elk gezinslid ook zijn eigen folder (ik hoef de opnames van moeders de vrouw niet te zien ;)).

Af en toe ga ik er doorheen, sorteren op datum, naar de oudste, en dan met de rode knop de prullenbak in. Dat gaat direct, daar hoef je niet op te wachten, Enigma ruimt ze in de achtergrond wel op.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Groote opname map limiteren #7 Yogi

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2013 - 17:16

Nog een aanvulling. Een hoop opnamen bij ons zijn van zenders zonder epg. Deze laten dan ook geen programma info zien. En dan is het lastig zoeken als de schijf zo enorm vol zit met programma's zonder info. Als mijn gezinsleden dus toch niet hun eigen opnamen archiveren en opruimen heb ik liever een limiet op de beschikbare ruimte zodat de rest van de ruimte voor "georganiseerde"video/films gebruikt kan worden.

Re: Groote opname map limiteren #8 Yogi

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2013 - 17:22

@WanWizard,

Goede tip. Ik was er niet op gekomen. Zo heb ik toch alle "epg"opnamen in een andere map.

Ik gebruik folders om mijn opnames te rubriceren. Je kunt in een timer (of autotimer) aangeven in welke folder een opname terecht moet komen.

Re: Groote opname map limiteren #9 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 3 May 2013 - 12:20

Een aardige manier om opnames op te laten ruimen is om ze direct in de prullenbak te laten opnemen. Na een week (of bij ruimtegebrek) worden ze vanzelf verwijderd.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Groote opname map limiteren #10 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 3 May 2013 - 13:28

Een aardige manier om opnames op te laten ruimen is om ze direct in de prullenbak te laten opnemen. Na een week (of bij ruimtegebrek) worden ze vanzelf verwijderd.

inderdaad zo doe ik het ook(zie screenshot in mijn vorige post) werkt prima

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users