Jump to content

Photo

nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening?

• Please log in to reply
50 replies to this topic

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #21 Roymar

• Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 10 May 2013 - 15:51

Maar de grote vraag is, gaan de drivers ook toegevoegd worden, want ik heb nog niks voorbij zien komen

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #22 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,506 posts

+397
Excellent

Posted 10 May 2013 - 15:54

Momenteel ligt de prioriteit even op een ander vlak namelijk het herstel van de bouwserver. Dat vordert gelukkig gestaag hoor ik.
En daarna kunnen er weer zaken geregeld worden. Overigens zijn er nog wat andere deails die eea vertragen, maar dat terzijde.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #23 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,402 posts

+708
Excellent

Posted 10 May 2013 - 15:57

En zo te zien gaan die drivers het afstandsbediening probleem niet oplossen.... en ook het tuner doorlus probleem niet.... En blijkbaar een CI probleem voor transponders met hoge symbol/bitrates problemen ook niet... dus dat blijft gewoon etterig...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #24 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 May 2013 - 15:57

Los daarvan, de drivers en kernel zijn net twee dagen bekend jongens... Sommigen van ons hebben ook nog een leven buiten OpenPLi...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #25 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 May 2013 - 15:58

En zo te zien gaan die drivers het afstandsbediening probleem niet oplossen.... en ook het tuner doorlus probleem niet.... En blijkbaar een CI probleem voor transponders met hoge symbol/bitrates problemen ook niet... dus dat blijft gewoon etterig...

Ja de Changelog was weer erg leerzaam, veel flauwekul waar je weinig aan hebt en de zaken waar het echt om gaat laat men liggen. Ik snap dus niet waarom men zo'n  haast heeft met die drivers.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #26 Roymar

• Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 10 May 2013 - 16:17

Ik heb alle begrip voor jullie vrije tijd en weet ook dat het geen grote update betreft en snap ook dat de prioriteit bij de bouwserver ligt.

maar ik zie dat wel de et drivers zijn toegevoegd, dus zo'n hele rare vraag is het toch niet? ik eis toch ook niks vraag alleen wanneer ze 

toegvoegd gaan worden, als dat pas over een maand is, dan is het mij ook goed 

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #27 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 10 May 2013 - 16:21

Nee, is ook geen rare vraag, maar zonder bouwserver valt er niks te bouwen.

Maar goed nieuws, vanaf vanavond is de bouwserver weer volledig te gebruiken, afhankelijk van de tijd van de devs zal er dan weer gebakken gaan worden.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #28 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,402 posts

+708
Excellent

Posted 10 May 2013 - 16:21

Die ET drivers waren door de mannen van ET dan ook kant en klaar aangeleverd... Die hoefden we feitelijk alleen maar te mergen.... Dat is even een "klein" detail... Van de "mannen" van VU zien we geen merge requests staan....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #29 Roymar

• Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 10 May 2013 - 16:28

alle begrip van mijn kant. OpenPLi is voor mij nog altijd de top Image door de goede ondersteuning en toegewijde dev's ;)

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #30 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 10 May 2013 - 16:32

Allé zeg... je hoeft alleen maar een datum aan te passen... net zoals je de vorige keer deed:

http://sourceforge.n...1553801abee01a6

Dat je Xtrend veel aardiger vind, weten we nu wel hoor. Neem gerust de tijd die nodig is, maar ga niet zeuren om maar te zeuren.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #31 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 10 May 2013 - 16:37

Allé zeg... je hoeft alleen maar een datum aan te passen... net zoals je de vorige keer deed:

Wees maar blij dat we dat niet gedaan hebben, dan had het hele forum weer volgestaan met klachten van mensen waarbij de box 'niet meer wil booten na de update'

De kernel minor revisie is veranderd, dus de nieuwe drivers zullen niet willen laden met de huidige kernel.

Dat je Xtrend veel aardiger vind, weten we nu wel hoor. Neem gerust de tijd die nodig is, maar ga niet zeuren om maar te zeuren.

het gaat niet om aardiger, maar we houden er nu eenmaal van dat fabrikanten de zaken goed voorgekauwd aan ons aanleveren, zodat wij geen tijd hoeven te verspillen aan het uitproberen en aanpassen van de updates aan onze image.

Zodat wij ons met de image zelf kunnen bezig houden, in plaats van met fabrikant drivers enzo. Die zaken zijn voor ons slechts een noodzakelijk kwaad.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #32 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,402 posts

+708
Excellent

Posted 10 May 2013 - 16:45

En tegenwoordig is het niet alleen een datum... ook een checksum moet worden aangepast... ;)

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #33 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 May 2013 - 16:51

Wees maar blij dat we dat niet gedaan hebben, dan had het hele forum weer volgestaan met klachten van mensen waarbij de box 'niet meer wil booten na de update'

De kernel minor revisie is veranderd, dus de nieuwe drivers zullen niet willen laden met de huidige kernel.

Dat geldt toch alleen voor de Solo2? De overige VU's kunnen gewoon de nieuwe drivers in het bestaande image aan. Hier zelf geprobeerd op o.a. PLi.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #34 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 10 May 2013 - 16:56

Dus 3 totaal getalletjes veranderen: Driverdatum, checksum, kernelversie. Een patch toepassen klinkt mij tijdrovender in de oren.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #35 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,402 posts

+708
Excellent

Posted 10 May 2013 - 17:01

Als je het zo makkelijk vind dat kom jij toch met de merge request? Het is echt "ietsje" meer deze keer....

P.S. Dat helpt ;)

Edited by littlesat, 10 May 2013 - 17:03.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #36 adrouven

• Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 10 May 2013 - 17:09

Wil het nu toch wel een keertje kwijt. Ik heb heel veel respect en plezier van en voor het vele werk dat de dev's verzetten om ons lekker te laten kijken met onze E2 boxen. Dat we meer wensen dan de hardwrae en software kan is denk ik niet meer dan normaal. Maar het volgende wil ik toch wel een keertje plaatsen om te overdenken met zijn allen.

Vele met mij denk ik worden zo langzamerhand wel een beetje OpenPli moe van al het getrap richting Vu+. Hun software mag dan wel niet het beste van het beste zijn (is MS mogelijk ook wel in vergelijking met andere OS-en) maar het is een bijzonder veel verkochte en gunstig geprijsde box en niet onbelangrijk er is ook nog een importeur die ondersteuning bied zelfs buiten je eigen reseller om (eigen ervaring). Tot nu toe is er bij mijn weten alleen het bekende condensator probleem mee wat veel voorkomt. Xtrend mag dan zijn drivers netter aanleveren maar daar staat tegenover dat veel resellers ermee gestopt zijn omdat er veel onduidelijk over importeurschappen of iets dergelijks is, er bijna geen support voor hen lijkt te zijn en spareparts niet te verkrijgen zijn. Daarnaast is op dit moment de Benelux versie van boxen moeilijk te verkrijgen. Verder lees ik op diverse forums toch ook van hun problemen met een voeding die niet apart als module te verkrijgen lijkt te zijn.

Wat ik maar zeggen wil is dit. Alle boxen hebben hun voor en nadelen maar overall kunnen we toch wel concluderen dat zowel Xtrend als Vu+ veel verkochte boxen zijn waar een grote groep gebruikers veel plezier van heeft. Beide leveranciers hebben hun voor en nadelen en van beide merken zijn er aanhangers.

Laten we aub nu eens stoppen met eeuwige getrap van de een naar de ander. Dit forum toch dagelijks volgend kan ik wel zeggen dat zo langzamerhand ik nu niet dagelijks meer kijk en al begonnen ben om bepaalde personen maar te blokken omdat de soort opmerkingen beginnen te vervelen. Dit maakt dat een forum voor mij in ieder geval een langzame dood aan het sterven is.

DUS aub ga door met OpenPli blijf uw fantastische werk voortzetten maar doe het een beetje bescheiden, of u moet alle credits voor een fantastische oplossing of toevoegingen mogen / willen hebben. In dat geval zal ik voor u de loftrompet blazen.

ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #37 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 May 2013 - 17:09

Het is echt "ietsje" meer deze keer....

Alleen maar voor de Solo2...

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #38 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 10 May 2013 - 17:25

Als je het zo makkelijk vind dat kom jij toch met de merge request? Het is echt "ietsje" meer deze keer....

De neiging om "Tot uw dienst" te zeggen is groot. Maar dat zou mij meer aanzienlijk meer tijd kosten dan een ingewijde, omdat ik onbekend ben met het systeem & de locaties waarop één en ander aangepast moet worden: De kans is dan ook zeer groot dat ik een foute patch oplever, wat geen tijd bespaart maar tijd kost. Als je bovendien zegt dat het meer werk is dan gebruikelijk, dan zal ik het oordeel van de expert niet in twijfel trekken.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #39 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 10 May 2013 - 17:39

het komt heus wel goed, momenteel ligt gewoon de prioriteit bij het opnieuw inrichten van de bouwserver.

Re: nieuwe vu+ drivers oplossing voor afstandsbediening? #40 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 May 2013 - 18:03

Mensen waar gáát het helemaal om.

- Support dual tuner blindscan(duo2, uno, ultimo)
- Switching to kernel 3.3.8(solo2, Needs a kernel update)
- Fix SD video output problem when transcoding enabled(solo2)
- Enhance demux filtering(solo2)
- Official duo2 driver release
- Support DTS-HD
- Add redundant interface to zapping mode

Ik zie hier geen dingen tussenstaan waardoor je geen tv kunt kijken. Persoonlijk vind ik geen van allen erg wereldschokkend zelfs. Dat kan best wel een paar dagen even wachten. Of zelfs een weekje.

Wat Pieter ook al zegt, als het kwestie was van even een datum aanpassen en dan over de schutting gooien, dan was het zo gebeurd. Daarnaast wij testen ook nog wel eens iets voordat we het in productie gooien... 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users