Jump to content


Photo

Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Xtrend 5000

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2013 - 19:59

Bij het flashen van Pli 3.0 extrend 5000 krijg ik de volgende melding:

 

Pli start op dan krijg ik een groen scherm met een hoop tekst.

 

We are really sorry, your STB encouintered a software problem , and needs to be restarted. Please send the logfile created in
/HDD/ to forum at www.openpli.org.

 

Kan iemand mij helpen zodat ik de image er op kan krijgen?

 

Ik heb meerdere image en bootloader geprobeerd  tot op heden geen resultaat.

 

Alvast bedankt.

 

Extrend 5000



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 57,566 posts

+709
Excellent

Posted 10 May 2013 - 20:23

Post eerst eens die logfile hiero

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #3 Xtrend 5000

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2013 - 20:27

Post eerst eens die logfile hiero

 

Waar kan ik de log-file vinden het enige wat ik nog kan is via een FTP programma in de box komen.



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 May 2013 - 20:50

Ja en dan haal je 'm op vanaf /hdd/enigma-crashlog*

Mocht dat niet lukken maak dan tenminste een foto van het groene scherm.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #5 Xtrend 5000

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2013 - 21:35

Hierbij heb ik een foto gemaakt van de meldingen.

 

Ik hoor of er een oplossing is.

 

Alvast bedankt.

 

Xtrend

Attached Files



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,515 posts

+398
Excellent

Posted 10 May 2013 - 21:43

Kan het zijn dat er op de betreffende stick ook een backup staat?
Nadat je een nieuwe image hebt geflasht, moet je dan gewoon alle standaard zaken instellen of heb jij gelijk weer een werkende image. Los van dat groene scherm.
Mocht er sprake zijn van een backup, dan zou ik eerst eens een image kaal flashen zonder verdere plugins. En daarna kijken wat er mis gaat.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 May 2013 - 21:44

Ja, die ken ik. Had ik ook na vers flashen van de dm8000 laatst. Oplossing is de openwebinterface vanaf de command line (telnet/putty/dcc/ssh/etc.) weg te gooien en daarna weer te installeren. Ik snap ook niet goed wat de oorzaak is.
opkg remove enigma2-plugin-extensions-openwebif
opkg install enigma2-plugin-extensions-openwebif

Edited by Erik Slagter, 10 May 2013 - 21:46.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 May 2013 - 21:45

Kan het zijn dat er op de betreffende stick ook een backup staat?
Nadat je een nieuwe image hebt geflasht, moet je dan gewoon alle standaard zaken instellen of heb jij gelijk weer een werkende image. Los van dat groene scherm.
Mocht er sprake zijn van een backup, dan zou ik eerst eens een image kaal flashen zonder verdere plugins. En daarna kijken wat er mis gaat.

Bij mij was dat in ieder geval niet het geval (ik gebruik nooit instellingen-backups, dat doe ik anders).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #9 Xtrend 5000

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2013 - 21:59

Kan het zijn dat er op de betreffende stick ook een backup staat?
Nadat je een nieuwe image hebt geflasht, moet je dan gewoon alle standaard zaken instellen of heb jij gelijk weer een werkende image. Los van dat groene scherm.
Mocht er sprake zijn van een backup, dan zou ik eerst eens een image kaal flashen zonder verdere plugins. En daarna kijken wat er mis gaat.

Hoi,

 

Wat bedoel je met stick of er een backup staat.

 

IK heb gelijk een de image gedraaid, en hoe kom aan zo'n image zodat ik kaal kan flashen ik heb er niet zoveel verstand van dus als je wat duidelijk zou kunnen aangeven hoe ik te werk zou kunnen gaan zou ik dat zeer waarderen.

 

Bedankt.

 

Xtrend



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,515 posts

+398
Excellent

Posted 10 May 2013 - 22:09

Nou, vooruit, nog een keer.
Hier vind je de kale images voor de ET5000. http://openpli.org/download/et5x00/
En dan werk je dit stappenplan even af.

Hoe nieuwe firmware inladen op de ET5000
1. Download bijvoorbeeld de laatste Pli image.
2. Zet deze op een USB stick en pak de zip file uit. Je krijgt nu een folder et5x00
3. De ET5000 met de USB stick in de ontvanger via de netschakelaar aanzetten. Als de geel/oranje led brand dan het pijltje omhoog selecteren. (links op het voorfront) De firmware wordt nu ingeladen.

Na een paar minuten is de update klaar en zal de geel/oranje led uitgaan en start de ontvanger opnieuw op.
En dan nog even alles instellen. ;)

En daarna veel gaan lezen hier op het forum. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #11 Xtrend 5000

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2013 - 22:18

Nou, vooruit, nog een keer.
Hier vind je de kale images voor de ET5000. http://openpli.org/download/et5x00/
En dan werk je dit stappenplan even af.

Hoe nieuwe firmware inladen op de ET5000
1. Download bijvoorbeeld de laatste Pli image.
2. Zet deze op een USB stick en pak de zip file uit. Je krijgt nu een folder et5x00
3. De ET5000 met de USB stick in de ontvanger via de netschakelaar aanzetten. Als de geel/oranje led brand dan het pijltje omhoog selecteren. (links op het voorfront) De firmware wordt nu ingeladen.

Na een paar minuten is de update klaar en zal de geel/oranje led uitgaan en start de ontvanger opnieuw op.
En dan nog even alles instellen. ;)

En daarna veel gaan lezen hier op het forum. :)

Beste Frenske,

 

Dat is juist het probleem niet,  zoals ik al  eerder schreef heb ik het geprobeerd met verschillende images van PLI helaas blijf ik dezelfde melding krijgen.

 

 

 

 

.



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,515 posts

+398
Excellent

Posted 10 May 2013 - 22:38

Jij vraagt toch hoe jij aan een kale image komt. ;) Vandaar mijn antwoord. :)

En moest jij gewoon alles instellen na het flashen?
Of kom jij direct na het herstarten al niet meer verder?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #13 Xtrend 5000

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2013 - 23:20

Jij vraagt toch hoe jij aan een kale image komt. ;) Vandaar mijn antwoord. :)

En moest jij gewoon alles instellen na het flashen?
Of kom jij direct na het herstarten al niet meer verder?

Beste Frenske,

 

Het is opgelost het enige wat ik heb gedaan is onforce gewijzigd naar force en de box heeft de image goed verwerkt.

 

Dus gelukkig maar heeft me een aantal dagen gekost  maar hij doet het weer.

 

Degene die allemaal gereageerd hebben hartelijk dan voor het meedenken.

 

Groeten,

 

Xtrend



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,515 posts

+398
Excellent

Posted 10 May 2013 - 23:27

Blijkbaar werd de image dus nooit geflasht. ;)

Mooi dat het nu uiteindelijk gelukt is.

 

En nu maar veel gaan lezen. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 11 May 2013 - 09:33

"onforce"??? Dat zal wel "noforce" zijn. In welke context moet ik dat zien?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #16 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 11 May 2013 - 09:50

Dat ie niet wist hoe te flashen, met "force" hoef je dat niet te weten, dat start ie vanzelf.



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 11 May 2013 - 09:51

Dat is kennelijk iets van de Xtrends (die ik niet heb), zegt mij niks...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #18 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 11 May 2013 - 09:55

Tussen de bestanden welke op USB komen te staan om te flashen staat een file met de naam "noforce", als je deze veranderd in force is er geen user actie nodig om te gaan flashen, dat doet ie dan vanzelf.



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #19 Xtrend 5000

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 11 May 2013 - 10:04

Dat ie niet wist hoe te flashen, met "force" hoef je dat niet te weten, dat start ie vanzelf.

 

Beste Henk,

 

Wist ik maar alles dan zou ik niet hier terecht zijn gekomen.

 

Maar bedankt voor jullie hulp.

 

Xtrend



Re: Extrend 5000 We are really sorry, your STB encouintered a software problem #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 11 May 2013 - 10:19

Tussen de bestanden welke op USB komen te staan om te flashen staat een file met de naam "noforce", als je deze veranderd in force is er geen user actie nodig om te gaan flashen, dat doet ie dan vanzelf.

thx


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users