Hallo allemaal,
Sinds de grote update van een tijd terug lukt het mij niet meer om USB sticks werkend te krijgen op m'n DM800SE.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Posted 23 May 2013 - 16:20
Wat voor sticks gebruik je, dvb, wlan of geheugen?
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 23 May 2013 - 17:24
Dan denk ik dat de stick op zich wel gemount wordt (check maar met lsusb en dmesg), maar dat hij ergens anders wordt gemount dan jij verwacht (check met df).
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 23 May 2013 - 17:34
Dan denk ik dat de stick op zich wel gemount wordt (check maar met lsusb en dmesg), maar dat hij ergens anders wordt gemount dan jij verwacht (check met df).
Normaal sloot ik een USB stick aan en kreeg ik gelijk een berichtje dat er video bestanden waren gevonden en drukte ik op OK om een lijstje krijgen met bestanden. Nu niks. Ik kan verder ook niks van de bestanden vinden op m'n DB.
Posted 23 May 2013 - 17:41
Probeer de commando's die ik net vertelde, met telnet/ssh/putty/dcc (zie elders op het forum hoe dat werkt).
Posted 24 May 2013 - 15:43
root@dm800se:~# lsusb
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001
Bus 001 Device 007: ID 13fe:3600
root@dm800se:~# df
Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/root 61440 53000 8440 86% /
devtmpfs 67752 4 67748 0% /dev
tmpfs 64 0 64 0% /media
tmpfs 67860 620 67240 1% /var/volatile
Op de 1 of andere manier ziet ie geen USB sticks meer...
Posted 26 May 2013 - 21:01
Kun je even usb-utils voor me installeren en dan nog eens lsusb doen?
Ik vermoed dat die 13fe:3600 in feite de memory stick is.
Posted 28 May 2013 - 15:08
Posted 28 May 2013 - 15:11
Posted 28 May 2013 - 17:06
Posted 28 May 2013 - 18:04
Posted 29 May 2013 - 09:21
Posted 29 May 2013 - 15:24
Die "64k" is tmpfs, RAM geheugen.
Wanneer heb jij voor het laatst een update gedaan? Volgens mij is MiLo enige tijd geleden hier mee bezig geweest.
Aangezien de updates van 19 mei en later m'n Dreambox 800 SE zwart scherm liet geven heb ik die van 18 mei. Het is dan ook pas recentelijk gebeurd. Ik update normaliter bijna elke week 3-4 keer maar omdat er een grote update zou komen had ik gewacht, na die update werkte het allemaal niet meer
Posted 29 May 2013 - 15:25
Misschien gewoon de TSpanel plugin die de boel heeft verziekt?
Ik zie je tenminste ook melding maken van "/mnt/sda.." enzo, die komen op OpenPLi helemaal niet voor.
Mijn advies: Flash hem opnieuw en installeer (nog) GEEN plugins. Ook niet die hele handige. Als enige uitzondering zou ik CCcam wel willen toestaan, daarvan weet ik vrij zeker dat die 't niet stuk maakt.
Ik heb momenteel alleen
-Uitzendinggemist
-Oscam
-CCam (en CCCamInfo)
-Dream tv hd skin
Dat is alles.
Deze combinatie gebruik ik al erg lange tijd en heeft nooit problemen gegeven op nu na.
Overigens heb ik die /mnt/sda heb ik altijd al gehad, toen het nog werkte ook.
Edited by EchoDev, 29 May 2013 - 15:26.
Posted 29 May 2013 - 15:36
Uit een ander topic
Ik zie wel dagelijks iemand passeren in de forums(nederlands, engels, duits) met de gekende mount problemen door gebruik van TsPanel.
Ik weet niet wie verantwoordelijk is voor de feeds maar ik zou deze persoon vriendelijk willen verzoeken om TsPanel uit de feeds te verwijderen.
Langs de andere kant, het houd je natuurlijk weer wat bezig
grtz Philip
Ik heb TsPanel op m'n DB (Zit standaard bij PLi), ik zal die is verwijderen
Posted 29 May 2013 - 15:47
Ik denk dat je één en ander verward met Ppanels.
TsPanel zit absoluut niet in OpenPLI, tenzij je bedoelt dat je die via het applicatie-menu als plugin kunt installeren.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Posted 29 May 2013 - 19:39
Uit een ander topic
Ik zie wel dagelijks iemand passeren in de forums(nederlands, engels, duits) met de gekende mount problemen door gebruik van TsPanel.
Ik weet niet wie verantwoordelijk is voor de feeds maar ik zou deze persoon vriendelijk willen verzoeken om TsPanel uit de feeds te verwijderen.
Langs de andere kant, het houd je natuurlijk weer wat bezig
grtz Philip
Dat is niet voldoende. TSPanel verziekt vanalles wat verziekt blijft na verwijderen. Dus TSPanel verwijderen, dan backup maken, dan opnieuw flashen en dan backup terugzetten. Dat is de enige manier waarop e.e.a. weer goed gaat werken (of de backup gewoon helemaal weglaten en opnieuw configureren).
De TSPanel is als het goed is al enige tijd uit de feed, om deze reden.
Posted 29 May 2013 - 20:17
Ik denk dat je één en ander verward met Ppanels.
TsPanel zit absoluut niet in OpenPLI, tenzij je bedoelt dat je die via het applicatie-menu als plugin kunt installeren.
Klopt het is PPanels, niet TsPanel
Maar goed, probleem blijft
0 members, 4 guests, 0 anonymous users